Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 21 år som har PCO. Har hatt det påvist i ca tre å. Bruker metformin, og startet i mai i år på p-pillen yasmin for å få menstrasjon. Syns det fungerer bra, men den er ikke regelmessig ennå, blir den det etter hvert?

Mitt egentlige problem er at jeg har veldig små bryster, er nesten helt flat. Jeg er 1,80 høy og veier 90 kg. Brystene mine har ikke vokst noe på flere år. Dette er et problem som plager meg virkelig, og jeg føler at det hemmer meg. Trives svært dårlig om sommeren siden det er en årstid med lite klær. Jeg unngår bevisst å bade i nærvær av andre mennesker. Jeg lurte derfor på om det finnes noen form for behandling som gjør at brystene vokser, eller må jeg ty til plastisk kirurgi? Jeg føler meg til tider litt "kjønnsløs" når jeg ser 11 og 12 - åringer som har større bryster enn meg. Jeg har valgt å ikke ha kjæreste på grunn av dette. Alle damene i min familie har store bryster.

Håper på et svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114021-pco/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Yasmin burde gi deg regelmessige blødninger. Hvis det ikke skjer, så du f.eks. får mellomblødninger, bør du søke lege for en sjekk og evt bytte til annet merke. Med hensyn til størrelse på dine bryster har vi desverre ikke annet en plastisk operasjon å tilby. Med p-pille får du tilført mer hormon enn normale kvinner produserer, så det er ikke hormonmangel som er årsak. Å isolerere seg på grunn av små bryster er ingen god ide. Hvis en evt kjæreste er mer interessert i dine bryster enn deg som person, så er han ikke verdt å samle på. Det finnes en BH-type med innlegg av en slags olje som ser meget naturlig ut. Var det noe å prøve?

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS jeg vil advare deg mot falsk reklame angående diverse midler som skal gi større bryster, intent holder mål

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114021-pco/#findComment-682146
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...