Berit'n Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei. Jeg er ei jente på 29 som har vært igjennom to forsøk på Ullevål. Nå er snart tiden inne for det tredje, men føler at jeg har kniven på strupen. Jeg har hørt om som mange som ikke blir gravide fordi de fokuserer for mye på at det skal gå bra. Vet dette at dette med graviditet og psyke hører sammen. Men siden jeg vet at eggene er befruktet når de blir satt inn, så er jeg redd for at jeg tenker for mye på det slik at det er grunnen til at de ikke fester seg. Etter forsøkene har jeg vært hjemmeværende en ukes tid, for påkjenningen og all reisingen er slitsom, men da blir jeg også liggende og kjenne etter symptomer, selv om jeg også det er alt for tidlig. Er det noen som har noen råd til meg. Bør jeg dra på jobb (sitter med data) dagen etterr etter forsøket, og prøve å ikke tenke så mye, eller skal jeg slappe av litt hjemme etterpå og tenkte på at dette virkelig skal gå denne gangen?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114090-tenker-jeg-for-mye/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Dette hørtes kjent ut, ja. *s*. Det er vel ikke til å unngå at man fokuserer mye på dette når man er midt oppi forsøk og greier. Ikke minst når det er 3. forsøk. Min egen erfaring, er at det ikke spiller noen rolle om man tenker mye eller lite på det. Jeg var definitivt mest oppslukt av det på mine to første forsøk. Da var jeg hjemme den første uken etter innsetting, og hadde også behov for det. Jeg ble gravid begge gangene, men aborterte senere etter første gangen. Nå har vi nettopp hatt et søskenforsøk. Jeg begynte på jobb igjen nokså raskt etter at vi kom hjem fra Danmark. Jeg tenkte ikke så veldig mye på det vi drev med, og var ganske avslappet (i motsetning til de 2 første forsøkene). Resultat: negativt. Jeg tror altså ikke det spiller så stor rolle om du går på jobb eller ikke. Gjør det du selv føler er best for deg. Det kan være godt å ta det litt rolig de første dagene, men hvis du selv synes du har det bedre med å gå på jobb, så gjør du det. Antagelig greier du ikke å gjøre så mye på jobben likevel, så arbeidskraften din vil nok ikke være noe stort tap i denne perioden (hvis du fungerer som meg ;o)). Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114090-tenker-jeg-for-mye/#findComment-681813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
smia Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Gjør det du føler mest for!! Her er det ingen fasit-svar. Jeg har også vært igjennom 4 forsøk, hvor jeg har prøvd alle alternativer. Både vært sykemeldt og jobbet like etter innsetting. De tankene jeg sitter med i etterkant, er vel at det beste var å jobbe (så sant du har en jobb som er relativt rolig). Tiden går mye fortere og du får litt andre ting å tenke på. Jeg tror nok innerst inne at psyken har mye å si for om det lykkes for noen og ikke. Det er jo bevist mange ganger at når kroppen og hjernen er i "vilemodus",.... så klaffer det!! Det er ikke lett, men jeg tror faktisk det er noe i det. Vi hadde som sagt 3 mislykka forsøk på RH før vi etter mye om og men, tok det 4. og siste forsøket i Porsgrunn. Da følte jeg at sjansen/oddsen var så liten for at det skulle lykkes, at jeg nesten glemte at jeg gikk og sprayet og puttet i meg hormoner. Kroppen min var så innstilt på at "dette hadde den liten tro på". Den var i vilemodus............................. Gjett hva som skjedde..?? Jo, jeg ble gravid!!!!!!!!! Er nå i lykkelige omstendigheter og er i uke 26. Ikke til å tro. Håper du får oppleve det jeg om min mann har fått opplevd så langt. Det fortjener du. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114090-tenker-jeg-for-mye/#findComment-682355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liba1365380518 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hei! Jeg satt inn egg dagen før påskeferien på vårt første forsøk og gikk bare hjemme og kjente og analyserte kroppen. Trodde jeg skulle bli gal ) Det er individuelt hva hver enkelt føler er riktig for seg men jeg håper jeg kan leve som normalt under neste forsøk, jobbe og gjøre de tingene jeg vanligvis gjør. Jeg tror ikke det er bra å bli for opphengt i dette og det blir jeg hvis jeg bare går hjemme ) Ønsker deg lykke til! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114090-tenker-jeg-for-mye/#findComment-682377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forstår deg godt Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Skjønner godt hva du tenker og føler. Vi hadde vårt 3 forsøk i vinter og følte som deg at det var kniven på strupen, nå eller aldri liksom. Men jaja tenkte vi, det blir dette forsøket og så får vi la det stå til. Vi tok forsøket og det har resultert til en herlig liten aktiv baby i magen min. Og jeg tror og håper at det er den veien det går for dere også. Alle gode ting er tre vet du jo. Om du bør gjøre noe annet eller ikke er jo mest opp til deg. Men jeg er nok enig i at det å være sykemeldt er en lur ting. Da får du hvile og kroppen får ro. Husker at sist gang nå så lå jeg nede veldig mye de første dagene, var forsiktig og løftet minst mulig. Tok lange spaserturer i forkant og etter at eggene var inne, det er jo med på å bedre sirkulasjonen med blod til livmoren, og desto større gjennomstrømning du har der, desto bedre er det jo for eggene dine. For du er teoretiskt gravid når du får inn eggenen dine. Snakk med legen om du eventuelt skulle gått på Albyl-E eller gjøre noe annet under dette forsøket. Kanskje du ikke vil ha noe uprøvd, og da er det bedre å angre på noe du har gjort, enn å angre på noe du skulle ha gjort. Ønsker deg all verdens av lykke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114090-tenker-jeg-for-mye/#findComment-682478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.