Gå til innhold

Sexundervisning: jenter vs. gutter

Anbefalte innlegg

Har lyst til å ta opp et tema jeg og venninnen min satt og diskuterte en dag...

På mange barneskoler delte man jenter og gutter i de høyere årskullene for å ha kropps-/seksualundervisning.

Guttene ble undervist om sin egen penis, om sæd, at det er vanlig og "lov" å onanere osv.

Jentene lærte om...mensen, pupper, bind og tamponger.

Er det noe rart at mens gutter kjenner kroppen sin inn og ut, så er det mange jenter som aldri har onanert og/eller fått orgasme?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114227-sexundervisning-jenter-vs-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi hadde sexundervisning på min skole snakket vi om onani både for gutter og jenter. Dette er ca. 10 år siden.

det er 10 år siden jeg gikk ut fra barneskolen også. sikkert forskjellig fra skole til skole, men har snakket med flere der dette var tilfelle. synes det er litt trist...

Ulv I Faarikaal

Da vi hadde sexundervisning på min skole snakket vi om onani både for gutter og jenter. Dette er ca. 10 år siden.

Da jeg gikk på ungdomsskolen, hoppa læreren over det kapittelet. Det er 30 år siden. Stoffet var meget tørt og overfladisk. 3 sider. Jentene fikk undervisning om sin fysiologi, ingen av oss fikk det minste undervisning om sex eller prevensjon.

En av gutta på 15 år ble sendt til rektor da han hadde med en gummi på skolen, og fikk streng straff.

tigertrollet

Da jeg gikk på ungdomsskolen, hoppa læreren over det kapittelet. Det er 30 år siden. Stoffet var meget tørt og overfladisk. 3 sider. Jentene fikk undervisning om sin fysiologi, ingen av oss fikk det minste undervisning om sex eller prevensjon.

En av gutta på 15 år ble sendt til rektor da han hadde med en gummi på skolen, og fikk streng straff.

"En av gutta på 15 år ble sendt til rektor da han hadde med en gummi på skolen, og fikk streng straff."

Det er det jeg sier: SM kom med folkeskolen;)

Annonse

Ulv I Faarikaal

"En av gutta på 15 år ble sendt til rektor da han hadde med en gummi på skolen, og fikk streng straff."

Det er det jeg sier: SM kom med folkeskolen;)

Men er det ikke sprøtt ? Hva tenkte man med den gangen ? Sex ble omgått så grundig at det nesten var som å knytte sammen skolissene og snuble på trynet.

Sjenansen sto opp i taket, og hvordan barn ble født var en vel bevart hemmelighet.

tigertrollet

Men er det ikke sprøtt ? Hva tenkte man med den gangen ? Sex ble omgått så grundig at det nesten var som å knytte sammen skolissene og snuble på trynet.

Sjenansen sto opp i taket, og hvordan barn ble født var en vel bevart hemmelighet.

Kan ikke påstå at man gikk sexdebuten lettere i møte etter seksualundervisningen i grunnskolen nei..:)

Mamman min forklarte og svarte på alt sånt jeg lurte på fra jeg var to år gammel hun... eneste jeg aldri helt fikk med meg var at det å lage barn faktisk var godt for de voksne, og at det ikke ble barn hver gang... (før jeg ble eldre og fikk vite om kjønnssykdommer og prevansjon og alt slikt altså...)

Ulv I Faarikaal

Mamman min forklarte og svarte på alt sånt jeg lurte på fra jeg var to år gammel hun... eneste jeg aldri helt fikk med meg var at det å lage barn faktisk var godt for de voksne, og at det ikke ble barn hver gang... (før jeg ble eldre og fikk vite om kjønnssykdommer og prevansjon og alt slikt altså...)

Jeg trodde en stund at de som hadde tre barn hadde gjort det tre ganger.

Ulv I Faarikaal

Ha-ha..! Jeg skjønte ikke hva guttene var så overivrige for, da de hadde sett noen knulle... Jeg trodde nemlig det var det samme som å kysse..

Øystein Sunde fikk vite at mennesker gjorde det på samme måte som hunder, og han så for seg mor og far gjøre det utenfor butikken mens unger sto rundt og gliste, slik han hadde sett to hunder gjøre det før.

Annonse

Jeg trodde en stund at de som hadde tre barn hadde gjort det tre ganger.

mamma sa de hadde prøvd mange ganger før de endelig fikk meg, jeg så for meg alle de døde babyene som hun hadde født, og lurte på hvorfor hun ikke var trist over å fortelle meg dette...

mil1365380270

Øystein Sunde fikk vite at mennesker gjorde det på samme måte som hunder, og han så for seg mor og far gjøre det utenfor butikken mens unger sto rundt og gliste, slik han hadde sett to hunder gjøre det før.

Ha-ha! Ja, og når man har fått oppklart de misforståelsene, er man klar for nye ;-)

Hm, ja. Godt poeng det der. Gutter lærer om å onanere, mens vi får se på hvordan en tampong utvider seg i vann.

Skulle likt å se den læreren som ville lært jenter å onanere.

Min klasseforstander i 9'de (1983/84) sa i alle fall at han gjerne skulle vist oss det fra kateteret, men at han da nok ville mistet jobben. Vi prøvde å forsikre ham om at ingen av oss skulle sladre til noen, men han trodde ikke på det gitt. :o)

Min klasseforstander i 9'de (1983/84) sa i alle fall at han gjerne skulle vist oss det fra kateteret, men at han da nok ville mistet jobben. Vi prøvde å forsikre ham om at ingen av oss skulle sladre til noen, men han trodde ikke på det gitt. :o)

Vi jobbet oss gjennom det kapitellet 2 og 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...