Gå til innhold

Ulik størrelse på brystene

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Etter at jeg fylte 50 år har jeg gradvis gått opp i vekt, fra 67 kg til 89 kg.Nå i den senere tid virker det som om det venstre brystet er blitt betydelig større en det høyre.Det kjennes også tyngre. Har nettop vært til mamografiundersøkelse og alt var normalt.

Hva kan årsåken være til at det venstre brystet er blit større?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114347-ulik-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-brystene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke gi deg klart svar, men min teori. Ved vektøking vil en del av fettopphopingen i kroppen sette seg i brystene og føre til at de øker. Denne fettansamlingen kan under 'veksten' bli noe skjevt fordelt. Hvis man ved mammografi har funnet normale forhold (og ikke cyster) skulle det ikke være grunn til bekymring.

vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...