Gjest Vil hjelpe min venn! Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Det er kanskje feil å sette det på samliv, men fant ikke noe mer passende. Min bestevenn som jeg har kjendt i mange år har nå i snart 2 år vært sammen med ei jente. Gutten det er snakk om er ikke akkurat typen som har mye erfaringer på den fronten, men alltid har hatt lyst på kjæreste. Kall ham en despo om du vil. Da han traff henne var det ingen gnist fra hans side, det var hun som ble forelsket i ham. Hun tok stadig kontakt og det ble bare til at han blei sammen med ho. Det som er problemet her er at jeg merker og vet at han har det helt jævlig i det forholdet. Hun mobber ham foran andre mennesker er stygg med ham og behandler ham som et skikkelig null. Han tjener alle pengene, hun bruker dem opp og blir DRITforbanna hvis han kjøper seg et pc-blad til 70 kr. Jeg merker at han blir nedbrutt av dette forholdet, men han er den typen menneske som svleger og svelger og svelger. Han tør ikke si imot og han tør ikke gjøre det slutt. Han har ingen av sine gamle lidenskaper interesser lenger. Vi likte begge å spille dataspill før han traff henne. Nå får han ikke lov til det lenger. Han får ikke høre på musikken han liker. De skal høre hennes CD-er dermed basta. Som dere skjønner er dette forholdet helt feil for gutten. Jeg synes det er utrolig trist å se hvordan han "forfaller" sammen med henne, men HVA SKAL JEG GJØRE??? Har sagt til ham at jeg har plass i min leilighet om det skulle bli "hett" hos dem, men han hører liksom ikke på meg. Han har sagt flere ganger at hun behandler ham jævlig og de krangler mye. En annen kompis av oss var på besøk hos dem noen dager, men måtte reise fordi han synes det var så forferdelig å se hvordan han ble behandlet.. Må jeg bare tvinge ham ut av dette? Tør nesten ikke å la ham være under hennes makt lenger! Bør jeg snakke med henne direkte og si at jeg ikke finner meg i at hun behandler ham på den måten?? Jeg bare lurer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114403-hva-ville-dere-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke sign Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Synes absolutt du skal prøve å hjelpe kameraten din! Prøv å snakke med ham, si det du skrev her. Si han fortjener bedre!! Om det ikke nytter; kanskje du skulle snakke med jenta å si at du synes hun behandler ham drit! Si til kameraten din i klartekst hvordan hun er! Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114403-hva-ville-dere-gjort/#findComment-684023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Mulig han bare må lære av sine feil... Om dere har flere felles venner, som også har lagt merke til dette, så gå sammen. Avtal at dere skal si fra, når det oppstår situasjoner dere reagerer på. Det er lov, hvis man er venner. Mener også det er lov å si noe til henne, når hun har slengt ut av seg et eller annet sårende. Men gjør det for all del i en hyggelig tone, det svir sikkert nok å høre det, når det er flere tilstede. Husk at det ikke er sikkert dere har fått med dere hele sannheten, dere vet vel ikke hva de snakker om når de er alene? Kanskje hun bare har dårlig selvtillit...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114403-hva-ville-dere-gjort/#findComment-684413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lommelun Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg synes du bør snakke rett ut fra levra om hva du mener om behandlingen hun gir din venn. Ingen fortjener slik behandling og at DU sier fra gjør nok at hun SANNSYNLIGVIS tenker seg litt om. (Hvis hun er riktig nagla vel og merke!!). Har du tatt opp problemet med din kompis? Kanskje han har en formening om du bør snakke med henne eller ikke??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114403-hva-ville-dere-gjort/#findComment-685209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg synes IKKE du skal snakke med jenta til kameraten din om dette. Da går du bak ryggen hans og behandler ham nettopp "som den ryggradsløse bleikfisken" han ser ut til å bli mobbet (av henne) for å være. Du gjør på en måte det du synes HAN burde gjort, og umyndiggjør ham dermed i sitt eget forhold og i sitt eget liv. Det er KAMERATEN DIN du må snakke med, og det betyr ikke at du bare skal fortelle ham hva du mener om forholdet og så tro at jobben er gjort. Du må begynne i den andre enden og fortelle ham at du er bekymret for ham, og at du gjerne vil at han eventuelt må avkrefte ditt inntrykk av at han blir utnyttet. Få ham gjerne til å fortelle litt om hva det er sm er POSITIVT i forholdet - hvorfor han ELSKER henne. Slik du beskriver forholdet høres det ut til å være riktig også å si rett ut at du selvsagt kan forstå det VELDIG GODT hvis det er slik at han er redd for at dette er "eneste mulighet" i livet, og at han derfor velger å "svelge kameler" framfor å gjøre det slutt. Det hadde i hvert fall vært avklarende hvis han hadde erkjent at dette er noe av grunnen, HVIS det er tilfelle, vel å merke. Du skal imidlertid være klar over at det kan være mye i et forhold som ikke synes på overflaten, og ikke minst skal du være klar over at enkelte forandrer seg mer gjennom livet enn de fleste. At man forandrer musikksmak fra rock til klassisk er IKKE noe kamerater trenger bekymre seg over! Som andre her har antydet så kan det godt være at de har det veldig bra på tomannshånd, og kanskje har han slett ikke noe behov for å spille dataspill (jeg kan personlig knapt tenke meg et mer tåpelig tidsfordriv) eller høre på rockemusikk nå, selv om dette var favorittaktiviteter tidligere. Hennes tilsynelatende mobbing av ham i offentlighet kan jo være et tegn på sosial usikkerhet hos henne, uten at det behøver bety at han blir "mishandlet av et kynisk kvinnfolk". Her kan det evt. være et tips til deg at du forklarer ham at DERE (vennene hans/deres) oppfatter denne adferden litt merkelig/problematisk på hans vegne. Til syvende og sist er det imidlertid bare ham selv som kan gjøre noe med dette, i den grad det er nødvendig. Din og andres plikt er i så fall bare å godta at dere ikke skjønner dere på dette forholdet, for så å fortsette å være gode venner med de begge. En litt syrlig kommentar til henne, hvis hun går over streken med andre tilstede, er vel som andre har nevnt også en mulighet. Vis henne at DERE ikke synes at han der den "fjotten" som HUN kan få det til å høres ut som. Fortell at DERE også kjøper PC-blader til 90 spenn, og at dette er en "guttegreie" mer enn det er noe spesielt med HAM. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114403-hva-ville-dere-gjort/#findComment-685815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.