Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er sikkert ikke noe kult i starten, men det går over.

Om en stund så vil ting gå lettere for deg, og du begynner sannsynligvis til og med å unne din mann en ny dame.

Det er da du vet at du er over fyren. Før man er over skapningen så er det sikkert pes.

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

16

• pjusken

4

• snilen

4

• angelica2

3

Mest aktive i denne tråden

Å bryte alle bånd er umulig, vi har jo to barn sammen. :o)

Jeg er ikke desperat etter å få meg en ny mann, men koser meg med tanken på at jeg er fri og at jeg kan flørte litt uten at noen bryr seg. :o)

høres vanskelig ut, veldig glad jeg ikke er i din situasjon, men det er klart du klarer det, og alle vonde følelser minsker jo med årene, selv om de er der, så kommer de sjeldnere og gjør mindre vondt, og smerten varer kortere.

og det er deilig å nyte flørten og friheten en stund også!

Separasjonssøknaden er under behandling og vi regner med å være offisielt separert i slutten av august.

Foreløbig bor vi sammen (tar litt tid å fikse penger til å kjøpe ny leilighet), men når den tid kommer skal vi ha dem 50/50.

Jeg føler med deg og skjønner godt du har det vanskelig... - Det vi gjorde når vi hadde bestemt oss, var at vi hadde sønnen vår en uke hver - men at den som hadde han,bodde i huset, mens den andre flyttet ut den uken (jeg bodde hos venner - det samme gjorde han). Da får en tid til å venne seg gradvis til tanken - ikke minst får barna ovenne seg til å "bare være sammen med en av dere" - istedet for at flyttingen blir brå. Litt godt er det også å kunne komme for seg selv, og være alene.. - Hvis du tok initiativet til noe sånn, ville sikkert din ex blir overrasket (særlig hvis det er han som ønsker å skilles). Har du fått noen grunn fra han? Tror du han har truffet en annen?

Jeg føler med deg og skjønner godt du har det vanskelig... - Det vi gjorde når vi hadde bestemt oss, var at vi hadde sønnen vår en uke hver - men at den som hadde han,bodde i huset, mens den andre flyttet ut den uken (jeg bodde hos venner - det samme gjorde han). Da får en tid til å venne seg gradvis til tanken - ikke minst får barna ovenne seg til å "bare være sammen med en av dere" - istedet for at flyttingen blir brå. Litt godt er det også å kunne komme for seg selv, og være alene.. - Hvis du tok initiativet til noe sånn, ville sikkert din ex blir overrasket (særlig hvis det er han som ønsker å skilles). Har du fått noen grunn fra han? Tror du han har truffet en annen?

Nå er ungene ganske vant til at det er bare en av oss hjemme av gangen allerede, så det er ikke noe problem tror jeg. :o)

Han hadde ikke funnet noen annen på det tidspunktet han sa han ville skilles, men jeg har en bitteliten mistanke om at han har et godt øye til ei nå. Det må han nå bare ha, selv om det gjør litt vondt dersom det er tilfelle. Ikke at han er interessert i noen, det er helt greit, men at det er akkurat henne. Jaja, før eller siden vil det jo komme alikevel!

Nå er ungene ganske vant til at det er bare en av oss hjemme av gangen allerede, så det er ikke noe problem tror jeg. :o)

Han hadde ikke funnet noen annen på det tidspunktet han sa han ville skilles, men jeg har en bitteliten mistanke om at han har et godt øye til ei nå. Det må han nå bare ha, selv om det gjør litt vondt dersom det er tilfelle. Ikke at han er interessert i noen, det er helt greit, men at det er akkurat henne. Jaja, før eller siden vil det jo komme alikevel!

det finnes jo de psykologene som sier at "kvinner forlater en mann for å finne seg selv, menn forlater en kvinne fordi de har funnet en annen"

Annonse

Jeg er enig med Solist i at det virker som om du håndterer bruddet veldig bra. Og det er selvsagt det beste.

Men bare et lite og velment tips til deg og til andre i samme situasjon: Ikke gjør som jeg gjorde. Alle tok det for gitt at jeg var sterk og helt på høyden, og jeg var så innstilt på å vise verden at dette fikset jeg - at jeg overdrev den kjekke rollen. ("Neiggu om jeg gret....)Jeg bet tenna sammen dag ut og dag inn. Etter noen måneder hadde jeg vondt i kjeven av å bite tenna sammen. Bokstavelig talt, altså.

Jeg er enig med Solist i at det virker som om du håndterer bruddet veldig bra. Og det er selvsagt det beste.

Men bare et lite og velment tips til deg og til andre i samme situasjon: Ikke gjør som jeg gjorde. Alle tok det for gitt at jeg var sterk og helt på høyden, og jeg var så innstilt på å vise verden at dette fikset jeg - at jeg overdrev den kjekke rollen. ("Neiggu om jeg gret....)Jeg bet tenna sammen dag ut og dag inn. Etter noen måneder hadde jeg vondt i kjeven av å bite tenna sammen. Bokstavelig talt, altså.

Jeg har det i bakhodet, påtatt tøff er jeg definitivt ikke. Jeg har grått, men jeg er mer typen som griner fra seg, bretter opp ermene og går videre.

Målet i første omgang er å få en ålreit leilighet og et så godt liv som mulig. Så får kjærligheten bare komme! :o)

Vi har med i den skriftlige avtalen at vi skal informere hverandre om evt. nye kjærester _før_ ungene får vite noe og at ingen av oss skal presentere ungene for nye kjærester (bare som venner i tilfelle) i løpet av separasjonstiden.

Det er nok sikkert lurt å snakke om slike ting på forhånd slik dere har gjort!!!

Tenkt på alt dere! :-)

"men at det er akkurat henne"

utfra historiene dine tidligere, er det hun du har omtalt der? med kaffe'n?

Isåfall skjønner jeg godt at det vil gjøre litt vondt ja!

Det er nok sikkert lurt å snakke om slike ting på forhånd slik dere har gjort!!!

Tenkt på alt dere! :-)

Vi har ikke tenkt ut alt selv da, har "sugd mye fra andres bryst" i denne forbindelse. :o) Greit å høste av andres erfaringer innimellom!

Og det er jo ikke sikkert ting blir som vi har tenkt det når/hvis situasjonen oppstår.

Annonse

"men at det er akkurat henne"

utfra historiene dine tidligere, er det hun du har omtalt der? med kaffe'n?

Isåfall skjønner jeg godt at det vil gjøre litt vondt ja!

Nei, det er ikke henne. :o) Skal komme tilbake til det siden dersom det virkelig er noe der, for da må jeg nok ha utav meg litt gruff!

Sannsynligvis vil det være helt jævlig til å begynne med. Hvis du etterhvert finner ut at den nye dama hans er ok så vil du nok leve greit med den nye situasjonen etterhvert.

Kanskje kommer du til å oppleve det like vanskelig at hun kommer inn og inntar en rolle i forhold til barna dine, men her også kommer det veldig an på hva slags person hun er.

Jeg opplevde at eksen min fant ei ny noenlunde samtidig som jeg innså at jeg var gravid...

Det var helt jævlig en periode, men med årene har det roet seg helt ned og jeg så etterhvert på henne som et positivt tilskudd for datteren min. Det ble også et par halvsøsken til jenta mi, en flott berikelse for henne. Eksen forsvant etterhvert helt fra følelseskartet mitt, og da jeg fikk vite at de skulle skilles for et par år sia syns jeg bare det var synd.

Slik jeg ser det er det gjerne bedre at en eks man har barn med har en fast partner, det er mye enklere for unger å forholde seg til enn en serie med kortvarige 'tanter'.

Hei,jeg er for tiden ledig, bor i trondheim da,kanskje litt langt unna for deg:)

Litt for gammel er jeg også 33 år...

Er det meg du "snakker til"? Jeg bor i Trondheim og er 35, så for gammel er du absolutt ikke - om det hadde vært aktuelt. :o)

Been there,done that...

Min gamle samboer,som jeg har to små med,har fått ny samboer.De venter også et barn sammen.

Jeg har vel vært"heldig"(?),for jeg har et kjempe godt fohold til henne,nesten bedre enn med exen(synd å si det(:...).

Såå..det trenger ikke bli forjævlig.Men om man ikke er helt ferdig med følelser og greier,så kan det bli vondt ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...