Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har brukt p-piller uavbrutt i ca 5 år nå. Kan dette vere skadelig på noen måter??

Har hørt at man hellst skal ha ei 'pause' etter 2-3 år.. men hun vil absolutt ikke bruke noe annet prevansjonsmiddel.. kondom etc..

I det siste har hun også bynt å blitt litt tørr og sår når vi har sex.. dette kommer vel sikkert av langtids bruk av p-piller???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114440-langtidsbruk-av-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lommelun

Jeg har forhørt meg hos flere leger og de sier at det ikke er skadelig med langtidsbruk av p-piller med DAGENS p-piller. Det var før. Jeg har brukt p-piller sammenhengende i 11 år, så tok jeg 2 års pause da jeg ble gravid og i ammeperioden min og har nå begynt på nytt. Eneste jeg merker som et minus er humøret... Jeg har nå sluttet med pillen for å bli gravid på nytt og det fungerer greit. Trodde det skulle gå lang tid sist gang, men det klaffa med en gang. Så jeg bekymrer meg ikke. Det er kanskje litt forskjell på merkene men....Jeg bruker Trionetta og har kjempegod erfaring. Legen sier at det er ikke nødvendig med pause innimellom så sant man ikke ønsker å bli gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...