Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har for første gang i mitt liv fått urinveisinfeksjon (36 år). Jeg fikk 10 tabletter med TRIMETOPRIM,160 mg Orion som skulle tas morgen og kveld i 5 dager. Han sa jeg ville bli fort bra men skulle ta med ny prøve til fastlegen ved minste tegn på smerte. Jeg har ikke blitt bra av denne kuren, men virker som jeg har fått "sopp" i tillegg. Har prøvd å bruke Canestensalve, men er det noe annet jeg burde ha gjort i tillegg. Synes noen nevnte at jeg burde ta melkesyretabletter e.l.?

Jeg har nå begynt å drikke tranebærsaft og spise tranebær kapsler i håp om at det skal gi seg av seg selv. Er ikke veldig glad i piller. Min mor og søster er allergiske for stoffet sulfa, så jeg kan ikke ha noen tabletter som inneholder dette. Er det noe bedre medisin enn dette?

M.v.h.

Trine S.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114537-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke alle bakterier som drepes av Trimetoprim. Jeg vet ikke om din lege sendte prøve til 'dyrkning og resistens' for å få avklart på forhånd hvilken medisin du skulle bruke? (Mange leger starter behandling med det medikament som det er størst sannsynlighet for virker). Jeg synes du skal ta en morgen-urinprøve på rent glas (ikke det først du tisser ut og ikke det siste, men det som kommer midt i mellom) med til din lege for undersøkelse.

Antibiotikumbehandling kan medføre sopp, prøve Canesten og hvis det ikke virker, får du legen til å se på det også.

Det er mange ulike medikameter for urinveisinfeksjon, i dag bruker man bare ved unntak sulfapreparater.

Tranebær kan forebygge, men neppe kurere en infeksjon.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114537-urinveisinfeksjon/#findComment-685943
Del på andre sider

Gjest feriejenta

Det er ikke alle bakterier som drepes av Trimetoprim. Jeg vet ikke om din lege sendte prøve til 'dyrkning og resistens' for å få avklart på forhånd hvilken medisin du skulle bruke? (Mange leger starter behandling med det medikament som det er størst sannsynlighet for virker). Jeg synes du skal ta en morgen-urinprøve på rent glas (ikke det først du tisser ut og ikke det siste, men det som kommer midt i mellom) med til din lege for undersøkelse.

Antibiotikumbehandling kan medføre sopp, prøve Canesten og hvis det ikke virker, får du legen til å se på det også.

Det er mange ulike medikameter for urinveisinfeksjon, i dag bruker man bare ved unntak sulfapreparater.

Tranebær kan forebygge, men neppe kurere en infeksjon.

Vennlig hilsen Mette H Moen

prøv tranebær tabletter!!!fås kjøpt på helsekost butikkene! har flere venner som har prøvd det,men hell. og jeg har selv slitt med urinveisinfeksjon i mange år. har aldri brukt antibiotika eller andre legemiddler mot det,da jeg mener det ikke er sunt for kroppen(når det er noe så "uskyldig" som dette) har vært fri for plagene i 4måneder nå!!!HERLIG...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114537-urinveisinfeksjon/#findComment-689509
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...