Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 23 år som har vært sammen med ei jente i over ett år. Hun er min første kjæreste og sekspartner. Jeg er kjempe glad i henne og etter et år som vi har vært sammen har det blitt klarere og klarere for meg at hun er Den Rette. Hun er akkurat sånn dame jeg alltid har tenkt jeg skulle leve sammen med. Hun er deilig og vi har mye god sex.

Problemet er bare at jeg ikke hadde noen ”fysisk seksuell erfaring” før jeg ble sammen med henne, bare mine egne seksuelle fantasier. (manglet ikke på det :-). Jeg har alltid vært opptatt av sex og erotikk og kunne masse om sex før jeg fikk sjansen til å prøve sjøl.

Da det for alvor gikk opp for meg at jeg ville være sammen med henne resten av livet fikk jeg også litt sjokk: (Jeg kommer aldri til å ha sex med mer enn en person i hel mitt liv.) (Angst) Jeg er så glad i henne og jeg kommer Aldri til å være utro. Og å slå opp er også helt uaktuelt. Men det plager meg at jeg ikke får utløp for de mange årene med seksuelle fantasier som har vært så viktig for meg. Skulle ønske jeg hadde hatt litt seksuell erfaring før jeg traff henne.

Jeg har hatt det vanskelig med å få meg dame. Har hatt litt dårlig selvtillit og er sjenert når det gjelder damer og flørting. (Er ellers veldig sosial) Kjæresten min har slitt med mye av det samme så vi har mye til felles. Men hun kom på ”markedet” 3-4 år før meg p.g.a. ting som har forsinket meg; militæret og studier på en plass med veldig få jenter. Og hun er ca. ett år eldre enn meg.

Hun har hatt noen ganske få seksuelle erfaringer før jeg traff henne. Og hun syntes ikke hun hadde hatt noe god sex før meg. Før jeg ble sammen med henne trodde jeg ikke at jeg var en sånn sjalu fyr. Men da jeg spurt om hennes tidligere erfaringer fikk jeg vite at hun hadde sex med to personer i den perioden jeg var stup forelsket i henne. Det var i 2 år før jeg turte å prøve meg for alvor. Da jeg fikk vite dette fikk jeg litt sjokk men jeg var samtidig så overlykkelig for å endelig å ha sex så jeg glemte det litt.

Men da det hadde gått ca. et år siden vi ble sammen begynte jeg å bli sjalu. Sjalu på de gutta og sjalu på at hun hadde hatt sex med flere og jeg bare med henne. Og det føltes spesielt ille at hun var bortpå to håpløse fyrer mens jeg var så forelsket i henne. Det kan høres ut som jeg er sjalu og sjåvinistisk men det er ikke noe jeg ønsker at jeg var, det er bare følelser. Jeg føler det er så urettferdig, jeg er høy, bredskuldret, atletisk og pen nokk. Men damer gir ikke snille og sjenert gutter mye oppmerksomhet så da blir det ikke noe om mann ikke er veldig frampå. Det er mye lettere for en sjenert jente, fordi gutter synes de er så søte (synes i hvert fall jeg).

Heldigvis var jeg på mange måter mer seksuelt moden enn henne så jeg fikk være litt lærer for henne og det har gitt meg mye trygghet.

Men jeg var i en liten krise p.g.a. dette for en liten stund siden men nå går det litt bedre. Har snakket med henne om det. Men jeg er redd jeg kommer til å komme i krise senere i livet hvis jeg ikke gjør noe. 30 års krisa….40 års krisa??????

Har noen vært i denne situasjonen eller har noe erfaring eller råd? Vil bli veldig glad for noen svar. Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, akkurat dette tok jeg opp i går eller i forigårs. du kunne nemlig vært kjæresten min! hadde det ikke vært for at jeg har vært sammen med kjæresten min i tre år nå. og jeg har bekymret meg bittelitt over akkurat dette.

det har nemlig skjedd meg før, med eksen min, vi ble sammen da vi var sytten, og etter to år begynte han å drømme om sex med andre damer, og kunne ikke leve med å kun ha sex med meg resten av livet, spesielt siden det var så mange jenter som var interessert i ham på den tiden og fristet ham med hva de kunne tenke seg å gjøre med ham om han var singel.

men hvorfor skal dette være et problem egentlig? ok, eksen min var ung og dum, men du er tross alt mye eldre, og skjønner at det å møte den rette, et menneske du virkelig er glad i og ser for deg en fremtid med er viktigere enn seksuell erfaring.

sex blir jo best med en partner en virkelig kjenner godt, bedre og bedre jo mer man kjenner hverandre, folk sier jo at de som tredve/førtiåringer kan oppleve sitt livs beste seksuelle periode med sin ektefelle gjennom mange mange år. så det er ingen grunn til at du ikke skal kunne komme i "førtiårskrisen" sammen med din kjære, og dermed utforske det seksuelle plan sammen, istedenfor med andre.

jeg tror personlig at det å ha sex med flere er veldig oppskrytt, kunne fint klart meg uten eksen min, da jeg har mye bedre sex nå. fordi jeg er mer moden, sikker på meg selv, og har en snillere og mindre egoistisk kjæreste.

som du selv sier, så var du mer moden seksuelt enn kjæresten din var. skulle du få fantasier kjæresten din ikke går med på etterhvert, så får dere snakke om det og komme gjennom det etterhvert.

jeg tror kjærligheten er det viktigste. og om du fortsatt elsker henne om ti år, så bør det ikke være noen grunn til å ønske å ha sex med noen annen. og om ti år, så ville det jo fortsatt være ti år siden du hadde hatt sex med noen annen uansett om du hadde hatt erfaring fra før av eller ikke, omdu da ikke var utro, så sjansen for å få lyst på sex med ei annen er nok uansett like stor.

gresset er såklart alltid grønnere på den andre siden, det må vi leve med hver dag. så lenge dere har et godt seksliv, og dere koser dere sammen, og du etterhvert kanskje innser at du elsker henne og vil leve resten av livet med henne, så ser jeg ingen grunn til å ville ha sex med noen andre heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/#findComment-685700
Del på andre sider

oi, akkurat dette tok jeg opp i går eller i forigårs. du kunne nemlig vært kjæresten min! hadde det ikke vært for at jeg har vært sammen med kjæresten min i tre år nå. og jeg har bekymret meg bittelitt over akkurat dette.

det har nemlig skjedd meg før, med eksen min, vi ble sammen da vi var sytten, og etter to år begynte han å drømme om sex med andre damer, og kunne ikke leve med å kun ha sex med meg resten av livet, spesielt siden det var så mange jenter som var interessert i ham på den tiden og fristet ham med hva de kunne tenke seg å gjøre med ham om han var singel.

men hvorfor skal dette være et problem egentlig? ok, eksen min var ung og dum, men du er tross alt mye eldre, og skjønner at det å møte den rette, et menneske du virkelig er glad i og ser for deg en fremtid med er viktigere enn seksuell erfaring.

sex blir jo best med en partner en virkelig kjenner godt, bedre og bedre jo mer man kjenner hverandre, folk sier jo at de som tredve/førtiåringer kan oppleve sitt livs beste seksuelle periode med sin ektefelle gjennom mange mange år. så det er ingen grunn til at du ikke skal kunne komme i "førtiårskrisen" sammen med din kjære, og dermed utforske det seksuelle plan sammen, istedenfor med andre.

jeg tror personlig at det å ha sex med flere er veldig oppskrytt, kunne fint klart meg uten eksen min, da jeg har mye bedre sex nå. fordi jeg er mer moden, sikker på meg selv, og har en snillere og mindre egoistisk kjæreste.

som du selv sier, så var du mer moden seksuelt enn kjæresten din var. skulle du få fantasier kjæresten din ikke går med på etterhvert, så får dere snakke om det og komme gjennom det etterhvert.

jeg tror kjærligheten er det viktigste. og om du fortsatt elsker henne om ti år, så bør det ikke være noen grunn til å ønske å ha sex med noen annen. og om ti år, så ville det jo fortsatt være ti år siden du hadde hatt sex med noen annen uansett om du hadde hatt erfaring fra før av eller ikke, omdu da ikke var utro, så sjansen for å få lyst på sex med ei annen er nok uansett like stor.

gresset er såklart alltid grønnere på den andre siden, det må vi leve med hver dag. så lenge dere har et godt seksliv, og dere koser dere sammen, og du etterhvert kanskje innser at du elsker henne og vil leve resten av livet med henne, så ser jeg ingen grunn til å ville ha sex med noen andre heller.

Du har et godt poeng der.

Tror det er selvtilliten som svikter litt. Har vel et behov for litt bekreftelse. Jeg får vel slippe meg løs litt og flørte litt(noe jeg ikke har turt å gjøre så mye før), uten å gå for langt. Får jeg litt oppmerksomhet eller noen tilbud tror jeg det vil gjøre mye for selvtilliten min. Er vel ikke egentlig selve sexen jeg lengter mest etter (for den er jo så god med dama) men det er den bekreftelsen det er bare det at noen vil gjøre det med deg. Hadde jeg bare fått den bekreftelsen så kunne jeg gjerne forlovet meg med henne i dag. (ingen betenkeligheter)

Men hvils jeg må velge så er det kjærligheten som vinner.

Skriv gjerne flere innlegg de som har noen råd eller erfaringer. Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/#findComment-686043
Del på andre sider

Du har et godt poeng der.

Tror det er selvtilliten som svikter litt. Har vel et behov for litt bekreftelse. Jeg får vel slippe meg løs litt og flørte litt(noe jeg ikke har turt å gjøre så mye før), uten å gå for langt. Får jeg litt oppmerksomhet eller noen tilbud tror jeg det vil gjøre mye for selvtilliten min. Er vel ikke egentlig selve sexen jeg lengter mest etter (for den er jo så god med dama) men det er den bekreftelsen det er bare det at noen vil gjøre det med deg. Hadde jeg bare fått den bekreftelsen så kunne jeg gjerne forlovet meg med henne i dag. (ingen betenkeligheter)

Men hvils jeg må velge så er det kjærligheten som vinner.

Skriv gjerne flere innlegg de som har noen råd eller erfaringer. Takk.

Oi, jeg tror du tenker veldig veldig feil her. Høres ut som du tror det må være noe galt med kjæresten din nesten, siden hun liker deg og du føler ingen andre gjør det. Det er denne søken etter bekreftelsen som er litt skummel. Det er lett at du glemmer hvor flott kjæresten din er, om tilbudene fra andre skulle begynne å komme. Siden du har så dårlig selvtillitt. Du må ikke gå inn for å flørte seriøst med andre jenter, når du ikke er interessert i mer enn en bekreftelse på at du kunne fått dem om du hadde villet. Da ender du jo bare opp med å såre disse jentene, og ikke minst kjæresten din.

Her må du jobbe med selvbildet ditt. Du er en flott gutt, hvorfor tror du kjæresten din valgte akkurat deg? Hun valgte deg for kvalitetene du har, som hun ikke finner hos noen andre, og for kjemien dere har mellom dere. Bare spør henne, så forteller hun nok hvorfor hun har valgt akkurat deg, og det synes jeg du bør ta til deg og gi deg selvtillitt nok.

Dessuten har du sikkert venner som synes du er topp, vet det er en deilig følelser når fremmede er interessert i deg, men det å ha venner og kjæreste er jo det som virkelig bør gjøre deg sikker på deg selv, de liker deg jo for den du er, de kjenner deg, og ikke bare for førsteinntrykket du gir.

Ett år er ikke så lenge, du trenger ikke tenke på hverken forlovelse eller samboerskap enda, bare nyt det dere har akkurat nå, ellers blir det alvor for fort. Og prøv å slappe av med hvor bra du har det, hvor heldige dere er! Det spiller jo ingen rolle hva alle andre synes, når du har fått DEN dama?

Du føler kanskje du har valgt den første og beste, eller at hun har det? Tenkt gjennom hvilke egenskaper drømmekjæresten din ville hatt, og se om ikke det er nettopp det du har. Og hva er galt med å ta det første og beste? Du tok jo ikke den første hvemsomhelst... du ventet på det beste...

Her må vi skjerpe selvtillitten rett og slett. Vær glad for det du har, og innse hva du har, ellers blir du sittende og innse hva du hadde når du ikke har det lenger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/#findComment-686405
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Seksuelle fantasier skal vel bare være seksuelle fantasier? Tror ikke det hadde vært så bra i virkeligheten.. Nå har du den rette. Så vær med henne. Mannen min har heller ikke vært med andre enn meg. Jeg har hatt sex før, og kan si deg det var kjedelig.. Best når man er glad i personen man har sex med!! Ha fantasiene dine.. Og vær glad du kun har hatt en sexpartner!! Misunnelig!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/#findComment-686711
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Å godta en partners fortid kan være vanskelig. Når man er glad i en person og man har knyttet seg til denne, så er det klart det er mange og sterke følelser som er innblandet. Man kan finne det hardt å svelge at personen som ligger i armkroken din også har ligget i andre sine. Sånn er det for veldig mange. I en sånn situasjon er det viktig å tenke på at partneren har hatt ett liv før deg og har prøvet og feilet litt. En slik bakgrunn må man rett og slett godta for at samlivet skal funke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/#findComment-689375
Del på andre sider

Annonse

Flott at du tar dette opp nå, gjør du det på en skikkelig måte, så kommer nok ikke 40-årskrisa som et sjokk ;o)

Sex med en og samme person blir bare bedre og bedre, om en jobber for det, og har det bra sammen ellers også. På en eller annen måte må du komme frem til den erkjenneslen at du har vunnet noe på å ikke ha hatt sex med flere -ikke tapt. Eller forsone deg med at slik er det -og slik vil du ha det eller ikke ha det fremover også.

Jeg tror en kan bli mer elle rmindre ferdig med slike tanker, for det er en fiks ide en får, og som en kan velge å høre på, og ta på alvor, og fortsette å la snakke til en. Eller en kan velge å tenke igjennom det, go så velge det bort. HVor oftere en velger en slik ide bort, jo mindre vil den plage deg fremover.

Lev heller ut fantasiene med kjæresten, fortell om fantasiene, fantaser sammen, gjør dett til en del av sexlivet deres. Du har allerede investert ett år av sexlivet idtt med denne jenta, jo flere år dere investerer uten å rote det til med andre partnere, jo bedre blir det -er min erfaring.

Og kanksej har snilen veldig rett når hun sier atdet er selvbildet ditt det handler om? At vi alle må jobbe for å utvikle en selvsikkerhet, et selvbilde som ikke er avhengig av en slik type bekreftelse fra andre. Selv om vi alle nok føler på det en gang i blant!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114552-seksuell-erfaring/#findComment-689397
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...