Gå til innhold

Forlanger jeg for mye ?

Gjest Usikker på om han elsker meg

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker på om han elsker meg

Hei, jeg bare må få andres syn på noe jeg lurer på.

Atter en gang har jeg blitt skuffet.

Denne helgen lovet min mann at vi skulle bare være oss, og slappe av. Dette er noe han har lovet før - men ikke blitt noe av.

Fredag kommer, og han forteller vi er invitert på fisketur av NN. Jeg ønsker ikke å dra. Spør hva med vår alene helg, og han sier i morgen. Han drar på fiske klokken 17.00 og kommer hjem 00.45

Da spør han om vi skal finne på noe med NN i morgen. Jeg blir såret og irritert og sier "NEI,vi skulle være for oss selv denne helgen".

Hans svar var "NN sa dette ville skje. Du ønsker bare å ha meg for deg selv".

Videre sa han"NN sa dette var problemet med han og YY før det ble slutt med dem"

Jeg er direkte såret, for dette er ikke første gangen. Vi har vært sammen i 5 år, og jeg elsker han. Han er min 1. prioritert. Jeg kan ikke forstå hvorfor han har problemer med å tilbringe 1 helg med kun meg. En helg hvor man kan ta seg tid til hverandre og kjærligheten.

Hva synes dere?

Forlanger jeg for mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvordan dere har det ellers synes jeg. Er du flink til å ta deg dager hvor du drar på "fisketur" med dine venninner, og lar ham være hjemme alene? eller kommer hans planer med kamerater alltid i veien for dine planer? om du lager rom for at dere gjør ting hver for dere (ikke jobb og plikter, men fritid), så vil det bli mer akseptabelt å planlegge fritid sammen også. når skal han ellers få tilbragt tid med kameraten sin? for mange er forholdet til kamerater like viktig som forholdet til samboer, spesielt i perioder kan dette være nesten viktigere for enkelte.

tror du må legge planer i god tid, involvere ham ordentlig i disse planene, gjøre en avtale om at dette er en avtale som ikke kan brytes, og at det virkelig skal være en date. og ikke bare si dere skal finne på noe, men planlegg sammen HVA dere skal finne på. Da er denne avtalen mye vanskeligere å bryte, enn en avtale om å ha en helg sammen. Når da kameraten kommer med et mer konkret forslag til hva å bruke lørdagen til, er det klart det er fristende for ham å hoppe på det, da han føler deres løse planer kanskje ikke var så "viktige".

Neste gang vil jeg foreslå at du prøver å foreslå "skal vi ta en tur til nordmarka neste lørdag, bare du og jeg" eller "skal vi dra og se det nye teaterstykket på søndag kveld, bare du og jeg", "kan vi ikke dra og spise en romantisk middag" og så videre... og vær sikker på at han virkelig er enig, har lyst og setter av dagen.

ellers virker det ikke spesielt bra med kommentaren om "slik var det før de slo opp også". hva mente han med det? tror han du vil ut av forholdet? går han selv og tenker på å komme ut av forholdet? eller er han redd for at det ikke skal gå lenger med dere?

tror du bør ta en samtale med ham om forholdet deres, og prioriteringer. pass på å gi ham frihet, men også at han må prioritere dere, om forholdet skal holde. dere er tross alt kjærester, ikke bare samboere og venner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/#findComment-685680
Del på andre sider

Gjest samlivsxperten

I forhold til hva han vil forlanger du for mye ja. Han ønsker tydeligvis ikke romantisk alenetid med deg, og hvordan kan romantikken blomstre under tvang?

Du får ta en runde med deg selv på om du vil ha det slik eller om du vil finne en annen som er interessert i alenetid med deg.

Noen menn er mer opptatt av hva kompisene sier enn å jobbe for forholdet, å bli stemplet som tøffelhelt i venneflokken er den store skrekken.

Avfinn deg med det eller gjør noe som vil bedre DIN situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/#findComment-686137
Del på andre sider

For å ta vare på forholdet, og ikke bare være samboere, må man tilbringe kjæreste-tid sammen. Jeg tror dere har litt ulike oppfatninger av hva det vil si å være i et forhold. Muligens synes han at han bruker mer enn nok tid på deg, og at det derfor er rett og rimelig at han i helgene bruker tid på kamerater.

Hvert forhold er forskjellig. Kan du ikke leve med hans oppfatning av hvordan forholdet skal være, og han ikke kan leve med dine forventninger, så er det duket for store problemer.. På tide med en STOR prat, tror jeg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/#findComment-686651
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Er dere aldri alene i helgene da? Eller sammen med andre PAR?

Siden du sa at 'vi' var invitert på fisketur, var det liksom meningen at du, mannen og kameraten skulle dra på fisketur da heller?

Gjør dere ting sammen i uka? Det er jo en del av vurderinga.

Gjør dere aldri noe hyggelig alene, bare dere to (utenom sex), så blir det jo bare slik at dere bor sammen og har pliktene sammen, og all kos ellers må foregå enten for han med kamerater eller for deg med venninner. Det blir litt tamt.

En må ha litt av begge alt. Litt alene med kamerater/venninner, litt som par med andre par og litt bare dere to. Og helst også litt tid bare med seg selv, helt alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/#findComment-687112
Del på andre sider

Girl interrupted

Det kommer veldig an på hvordan dere har det ellers synes jeg. Er du flink til å ta deg dager hvor du drar på "fisketur" med dine venninner, og lar ham være hjemme alene? eller kommer hans planer med kamerater alltid i veien for dine planer? om du lager rom for at dere gjør ting hver for dere (ikke jobb og plikter, men fritid), så vil det bli mer akseptabelt å planlegge fritid sammen også. når skal han ellers få tilbragt tid med kameraten sin? for mange er forholdet til kamerater like viktig som forholdet til samboer, spesielt i perioder kan dette være nesten viktigere for enkelte.

tror du må legge planer i god tid, involvere ham ordentlig i disse planene, gjøre en avtale om at dette er en avtale som ikke kan brytes, og at det virkelig skal være en date. og ikke bare si dere skal finne på noe, men planlegg sammen HVA dere skal finne på. Da er denne avtalen mye vanskeligere å bryte, enn en avtale om å ha en helg sammen. Når da kameraten kommer med et mer konkret forslag til hva å bruke lørdagen til, er det klart det er fristende for ham å hoppe på det, da han føler deres løse planer kanskje ikke var så "viktige".

Neste gang vil jeg foreslå at du prøver å foreslå "skal vi ta en tur til nordmarka neste lørdag, bare du og jeg" eller "skal vi dra og se det nye teaterstykket på søndag kveld, bare du og jeg", "kan vi ikke dra og spise en romantisk middag" og så videre... og vær sikker på at han virkelig er enig, har lyst og setter av dagen.

ellers virker det ikke spesielt bra med kommentaren om "slik var det før de slo opp også". hva mente han med det? tror han du vil ut av forholdet? går han selv og tenker på å komme ut av forholdet? eller er han redd for at det ikke skal gå lenger med dere?

tror du bør ta en samtale med ham om forholdet deres, og prioriteringer. pass på å gi ham frihet, men også at han må prioritere dere, om forholdet skal holde. dere er tross alt kjærester, ikke bare samboere og venner.

Jeg synes du skal si det jeg; "Ja,nå vil jeg jaggu ha deg for meg selv en helg!" :) Og legge opp til noe skikkelig romantisk.

Det er ikke for mye forlangt å ha en helg alene _i_ny_og_ne.

Synes nå jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/#findComment-689855
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal si det jeg; "Ja,nå vil jeg jaggu ha deg for meg selv en helg!" :) Og legge opp til noe skikkelig romantisk.

Det er ikke for mye forlangt å ha en helg alene _i_ny_og_ne.

Synes nå jeg.

mm... bare pass på å mate det med teskje inn i kjæresten, slik at han får med seg at han er opptatt hele helgen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114578-forlanger-jeg-for-mye/#findComment-689908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...