Gjest Takk for mange gode svar! Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hei! Ja, det er meg igjen... Svarene veksler mellom oppmuntring og kritikk. Alt hjelper, takk skal dere ha! Jeg tror egentlig Kenneth er besatt av meg. Har vært sammen med gutter før, og det har aldri vært så intenst. Jeg nekter å gå med på at jeg har lagt opp til dette selv. Det er alltid han som initiativ til kontakt. Greit nok - jeg er høflig og har ikke sagt noe om at jeg synes det blir for mye, men skal han ikke kunne ta et hint? Det er alltid jeg som avslutter samtalen, og alltid jeg som sier til HAN at i dag vil jeg finne på noe annet enn å være med ham... Tror egentlig at han enten er naiv eller at han fornekter at det er noe som ikke stemmer... Jeg tar aldri initiativ til sex og avslår 9 av 10 ganger når han vil... Hadde jeg vært ham, så hadde jeg følt at noe var galt for lenge siden... Det hadde vært så godt å være fri, men jeg gruer meg som en hund til den samtalen. Det er nemlig ikke sånn at han kommer til å ta et brudd eller en pause på en "voksen" måte, han vil bli som en sutrete valp og prøve å overtale meg. En venninne sa spøkefullt en gang at han sikkert tenker ubevisst: "Hun SKAL elske meg, fordi jeg elsker henne." I dag er det søndag og jeg har ikke kjedet meg et sekund! Det er mye man kan finne på! Lese en god bok, reise og besøke noen, fjelltur... osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114685-vi-er-som-dag-og-natt-del-3/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 To kommentarer: 1) At du ikke tar initiativ og at du sier "nei" 9 av 10 ganger er ikke akkurat det som får "moderne" gutter til å konkludere med at noe er galt. Her på forum svarer 9 av 10 jenter at "det er bare sånn vi er, når vi er slitne eller det er noe annet som er i veien" når gutter skriver inn og lurer på om det er noe galt med forholdet. Strategien med "Han må da ta et hint" er egentlig bare det du selv egentlig erkjenner i det du skriver: Det er en måte å vri seg unna "den vanskelige samtalen" på. Du plasserer på en måte skylden hos HAM for at dere ikke har slått opp enda. 2) Han høres jo ut til å være litt mer enn alminnelig forelska, ja. Egentlig antakelig først og fremst livredd for å miste deg (livredd for å tape ansikt og ikke få ting som han vil...). Det lover ikke bra - sykelig sjalu typer eller den typen som har satt likhetstegn mellom sitt eget liv og livet med partneren (slik at deres eget liv går i stykker når partneren drar sin vei) kan gjøre uoverveide ting ved et brudd... Kanskje en ide å ha en skikkelig plan for hva du skal gjøre når du slår opp? Dra på et par ukers ferie med gode venninner samme dag, f.eks... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114685-vi-er-som-dag-og-natt-del-3/#findComment-686992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linn-Anette Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 To kommentarer: 1) At du ikke tar initiativ og at du sier "nei" 9 av 10 ganger er ikke akkurat det som får "moderne" gutter til å konkludere med at noe er galt. Her på forum svarer 9 av 10 jenter at "det er bare sånn vi er, når vi er slitne eller det er noe annet som er i veien" når gutter skriver inn og lurer på om det er noe galt med forholdet. Strategien med "Han må da ta et hint" er egentlig bare det du selv egentlig erkjenner i det du skriver: Det er en måte å vri seg unna "den vanskelige samtalen" på. Du plasserer på en måte skylden hos HAM for at dere ikke har slått opp enda. 2) Han høres jo ut til å være litt mer enn alminnelig forelska, ja. Egentlig antakelig først og fremst livredd for å miste deg (livredd for å tape ansikt og ikke få ting som han vil...). Det lover ikke bra - sykelig sjalu typer eller den typen som har satt likhetstegn mellom sitt eget liv og livet med partneren (slik at deres eget liv går i stykker når partneren drar sin vei) kan gjøre uoverveide ting ved et brudd... Kanskje en ide å ha en skikkelig plan for hva du skal gjøre når du slår opp? Dra på et par ukers ferie med gode venninner samme dag, f.eks... Hei! Kanskje det er sånn at når du er hodestups forelsket i noen, lukker du øynene for ting som ikke er som de skal være... Jeg hadde det slik for 5 år siden, ble skikkelig "rundlurt" av en type. Lang historie. Det endte med at han gjorde en annen jente gravid, og vi brøt all kontakt. I ettertid ser man tegnene mye klarere. Jeg har prøvd å hinte. Jeg svarer veldig unnvikende på spørsmål om vi skal dra noe sted, og jeg vil være med på hytten, osv. Jeg har rett og slett ikke lyst. Jeg er kort i telefonen, osv. Samtidig er jeg veldig snill mot ham. Jeg har det helt forferdelig nå, for jeg vet at dette ikke går lenger, men tanken på å si ordene gir meg klump i magen. Han er så hodestups forelsket, han kommer til å bli helt knekt. Jeg tror ikke han er i stand til å henge seg - eller noe a la det - men jeg vil sitte og vite at han har det forferdelig vondt. Og han sitter igjen med tusen sprøsmål som det er vanskelig å svare på. Vi snakker aldri om sånne ting, har kommet inn i et dårlig spor. Det aller verste er at jeg kommer til å savne ham forferdelig. Jeg kommer aldri til å tenke "Glad jeg er kvitt ham", det blir heller en evig grubling om jeg gjorde det rette. Men når man lengter etter å være forelsket og finner andre gutter attraktive i den grad at man føler seg fanget i forholdet, ja hva skal man egentlig gjøre??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114685-vi-er-som-dag-og-natt-del-3/#findComment-688405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bård Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hei! Kanskje det er sånn at når du er hodestups forelsket i noen, lukker du øynene for ting som ikke er som de skal være... Jeg hadde det slik for 5 år siden, ble skikkelig "rundlurt" av en type. Lang historie. Det endte med at han gjorde en annen jente gravid, og vi brøt all kontakt. I ettertid ser man tegnene mye klarere. Jeg har prøvd å hinte. Jeg svarer veldig unnvikende på spørsmål om vi skal dra noe sted, og jeg vil være med på hytten, osv. Jeg har rett og slett ikke lyst. Jeg er kort i telefonen, osv. Samtidig er jeg veldig snill mot ham. Jeg har det helt forferdelig nå, for jeg vet at dette ikke går lenger, men tanken på å si ordene gir meg klump i magen. Han er så hodestups forelsket, han kommer til å bli helt knekt. Jeg tror ikke han er i stand til å henge seg - eller noe a la det - men jeg vil sitte og vite at han har det forferdelig vondt. Og han sitter igjen med tusen sprøsmål som det er vanskelig å svare på. Vi snakker aldri om sånne ting, har kommet inn i et dårlig spor. Det aller verste er at jeg kommer til å savne ham forferdelig. Jeg kommer aldri til å tenke "Glad jeg er kvitt ham", det blir heller en evig grubling om jeg gjorde det rette. Men når man lengter etter å være forelsket og finner andre gutter attraktive i den grad at man føler seg fanget i forholdet, ja hva skal man egentlig gjøre??? Få gjort slutt på dette. Det verste med den måten du oppfører deg på, er jo faktisk at du kaster bort HANS liv - ikke at du også kaster bort ditt eget. DU er jo tross alt herre over situasjonen og VET at dette ikke er liv laga. At du likevel bruker tid på forholdet, er ev kost/nytte-avveining som du selv har herredømme over. HAN er på sin side ikke klar over at han "satser på en død hest". Han merker sikkert at det er noe som ikke er helt bra, men håper vel at det han gjør (forteller deg ENDA MER at han er glad i deg, vil ha deg med på ulike ting osv) skal rette opp forholdet. Ansvaret ligger altså hos DEG, nettopp FORDI det er han som er problemet (og altså ikke "på tross av" at det er han som er problemet). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/114685-vi-er-som-dag-og-natt-del-3/#findComment-691107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.