Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest frynsete

Er det noen som kan si meg hvor lenge etter en abort ( kjemisk graviditet) man tester positivt?

Tok ul torsdag etter positiv test onsdag. Dette var rugedag 16 etter innsetting av to fryseegg. Legen avfeide meg med at hun ikke så tegn til graviditet og at jeg fikk teste om en uke igjen og da ville det være negativt.. Testa idag klart positiv. Får vel teste ondag og da. Mrn hvor sikker er ul så tidlig? 100%?

God sommer, og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114695-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok UL i uke fem, og da kunne ikke legen si med sikkerhet at jeg var gravid.

Stusser litt over at testen i dag var så klart positiv, for hvis det bare var en kjemisk graviditet så burde vel HCG avta nå?????

Test igjen på torsdag du, så vet du mer. Håper du er gravid!

Lykke til!

Jeg begriper ikke hvordan legen kan avfeie deg slik ! De legene jeg har vært hos, sier at man ikke kan påvise graviditet/manglende graviditet sikkert før uke 7+0 ved bruk av UL. Det er det tidligste man kan være sikker på å se en graviditet.

I alle fall synes jeg du burde få en blodprøve for å se på hcg-verdien. Helst to prøver med to dagers mellomrom. Da får du svar på både hvor høy hcg-veriden er, og om den øker slik den skal. Jeg hadde blitt skikkelig sinna og/eller fortvilet over å bli avfeiet slik. Og jeg hadde definitivt ikke gått tilbake til den legen igjen.

Svar på spørsmålet ditt: Det tar normalt ca. 1-2 uker før hcg-nivået er borte etter abort. Når det er så tidlig, kan det gå fortere. Det er et godt tegn når testen fortsatt er klart positiv.

Håper legen din tar grundig feil, og at hun lærer noe av det.

Lykke til !

UL så tidlig gir ikke noe sikkert svar i det hele tatt. Den legen gir jeg ikke mye for. Som de andre skriver, kan man se fostersekk og evt. hjerteslag i ca. uke 7, kanskje enda litt tidligere hvis utstyret er veldig bra og den som bruker det er erfaren.

Det er et godt tegn at testen er klar og at den blir sterkere. Du må få målt HCG-nivået for å være sikker, men hvis du ikke har blødd, kan du være optimistisk nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...