gullhjertet Skrevet 1. desember 2000 Del Skrevet 1. desember 2000 Hei jordmor:-) Jeg lurer på om jeg er gravid,siden jeg har begynnt å få melk i brystene,og ikke har ammet på 9,5 mndr. Jeg har i tilegg tatt en test,og der var det en veldig svak strek,og samboeren min mente den muligens var der heletiden,mens jeg mente at den ikke var det. Jeg tok så en til test der det kom akkuratt det samme,og da så jeg ikke noen strek før testen. Hva mener du jordmor,?jeg håper å få svar før mandag da jeg skal til legen,og gjerne vil vite hva jeg skal snakke med henne om. Og om jeg bør sjekke hcg gjenom blodprøve. Hver så snil og svar. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11471-fikk-svak-strek-p%C3%A5-test-og-har-melk-i-brystene-er-jeg-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 2. desember 2000 Del Skrevet 2. desember 2000 Man kan forvente at en gravitest viser en klar og tydelig strek ved positiv test. Tester kan ikke baseres på at man skal sitte med lupe og analysere. Jeg tviler derfor på at du er gravid. Det er heller ikke så ofte at man merker at man er gravid ved at man får melk i brystene. De fleste klarer ofte å presse ut noen bittesmå dråper hvis man jobber med saken. Nå vet jeg ikke hvor mye melk det var snakk om at du har. Du sier ingenting om menssyklus, har du kommet i normal syklus igjen? Er det grunn til å tro at du skulle være gravid utifra uteblitt mens, bør du selvfølgelig undersøke saken nærmere, f.eks. ved å ta en ny test hos lege, evt. blodprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11471-fikk-svak-strek-p%C3%A5-test-og-har-melk-i-brystene-er-jeg-gravid/#findComment-58283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullhjertet Skrevet 4. desember 2000 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2000 Man kan forvente at en gravitest viser en klar og tydelig strek ved positiv test. Tester kan ikke baseres på at man skal sitte med lupe og analysere. Jeg tviler derfor på at du er gravid. Det er heller ikke så ofte at man merker at man er gravid ved at man får melk i brystene. De fleste klarer ofte å presse ut noen bittesmå dråper hvis man jobber med saken. Nå vet jeg ikke hvor mye melk det var snakk om at du har. Du sier ingenting om menssyklus, har du kommet i normal syklus igjen? Er det grunn til å tro at du skulle være gravid utifra uteblitt mens, bør du selvfølgelig undersøke saken nærmere, f.eks. ved å ta en ny test hos lege, evt. blodprøve. Hei Trine Endsjø. Jeg er gravid. Fikk det bekreftet hos legen i dag da de hadde en mer følsom test der,og streken nå var mer tydelig pga at jeg var fler dager over mensen. Legen sa også før testen at jeg mest sannsynlig var gravid siden jeg hadde begynnt å få melk i brystene igjen.Og det viste seg å stemme. Så man kan atså ikke forvente en klar strek selv om man er over mensen når man tar testen slik testen lover. Men så stod det også at en svak strek også betydde at jeg er gravid. Så tenkte at jeg ville gi et referat fra legebesøket.:-) Ellers håper jeg du har en god dag,og jeg takker for svar. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11471-fikk-svak-strek-p%C3%A5-test-og-har-melk-i-brystene-er-jeg-gravid/#findComment-58851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 6. desember 2000 Del Skrevet 6. desember 2000 Man kan forvente at en gravitest viser en klar og tydelig strek ved positiv test. Tester kan ikke baseres på at man skal sitte med lupe og analysere. Jeg tviler derfor på at du er gravid. Det er heller ikke så ofte at man merker at man er gravid ved at man får melk i brystene. De fleste klarer ofte å presse ut noen bittesmå dråper hvis man jobber med saken. Nå vet jeg ikke hvor mye melk det var snakk om at du har. Du sier ingenting om menssyklus, har du kommet i normal syklus igjen? Er det grunn til å tro at du skulle være gravid utifra uteblitt mens, bør du selvfølgelig undersøke saken nærmere, f.eks. ved å ta en ny test hos lege, evt. blodprøve. Jeg synes dette svaret var litt ekkelt. Jenta spurte om et helt enkelt spørsmål og jordmor svarer på en måte som jeg mener var spydig. Greit nok hvis hun er lei av alle "er jeg gravid?" spørsmålene, men da er det på tide å finne noe annet å gjøre mener nå jeg. Kjente jeg fikk vondt i magen av dette. Det er lov å være i dårlig humør, men som fagperson bør man greie å ta seg sammen. Gratulerer med graviditeten gullhjertet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11471-fikk-svak-strek-p%C3%A5-test-og-har-melk-i-brystene-er-jeg-gravid/#findComment-59562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 6. desember 2000 Del Skrevet 6. desember 2000 Man kan forvente at en gravitest viser en klar og tydelig strek ved positiv test. Tester kan ikke baseres på at man skal sitte med lupe og analysere. Jeg tviler derfor på at du er gravid. Det er heller ikke så ofte at man merker at man er gravid ved at man får melk i brystene. De fleste klarer ofte å presse ut noen bittesmå dråper hvis man jobber med saken. Nå vet jeg ikke hvor mye melk det var snakk om at du har. Du sier ingenting om menssyklus, har du kommet i normal syklus igjen? Er det grunn til å tro at du skulle være gravid utifra uteblitt mens, bør du selvfølgelig undersøke saken nærmere, f.eks. ved å ta en ny test hos lege, evt. blodprøve. Jeg synes dette svaret var litt ekkelt. Jenta spurte om et helt enkelt spørsmål og jordmor svarer på en måte som jeg mener var spydig. Greit nok hvis hun er lei av alle "er jeg gravid?" spørsmålene, men da er det på tide å finne noe annet å gjøre mener nå jeg. Kjente jeg fikk vondt i magen av dette. Det er lov å være i dårlig humør, men som fagperson bør man greie å ta seg sammen. Gratulerer med graviditeten gullhjertet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11471-fikk-svak-strek-p%C3%A5-test-og-har-melk-i-brystene-er-jeg-gravid/#findComment-59563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fransiscka Skrevet 15. september 2001 Del Skrevet 15. september 2001 Jeg har funnet ditt innlegg, postet for lfere mndr siden. Lurer derfor på om du enda er på dol? Du hadde noen spørsmål helt like de jeg har i dahg. Du hadde fått en helt svak strek, og var usikker på om du var gravid. Jeg har fått flere svake streker, og er så forferdelig usikker og engstelig. Er jeg gravid eller ikke, liksom. Håper du kan fortelle om hvordan det gikk med deg den gangen, om du var gravid eller ikke? Varme hilsner 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11471-fikk-svak-strek-p%C3%A5-test-og-har-melk-i-brystene-er-jeg-gravid/#findComment-135164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.