Gå til innhold

Vi synes det haster, hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Gjest ArneArne

Hei!

Vi har prøvd å få barn i halvannet år nå, kona har vært gjennom tre hormonkurer uten at det har gitt noe resultat. Testene har ikke vist noe unormalt hos noen av oss, så vi er like kloke... Kona mi blir 35 om et halvt år, og vi føler at det begynner å haste (siden det virker som det offentlige helsevesenet avviser folk over en viss alder???). Samtidig er det tre måneders ventetid på hver eneste lille legetime. Er det noen som har et tips til oss i den forbindelse? Jeg mener, hvordan er muligheten for å "hoppe over" til det private helsevesenet? Blir køene da mindre, må vi betale alt selv (det har vi neppe råd til...)? Kan det være en lurt å bytte lege innenfor det offenlige for å få litt fortgang? I det hele tatt, noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/114827-vi-synes-det-haster-hva-gj%C3%B8r-vi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte å søke behandling midt i egenbetalingssaken, så vi gikk privat. Jeg var først hos fastlegen min og fikk henvisning til spesialist innen gynekologi. På listen over leger som foretok utredning og henvisning til prøverør sto Dr. Peer Høvik på Røde Kors klinikken, siden han sto på det offentliges liste betalte jeg bare 250 kroner for timen. Da det var en avbestilling fikk jeg time der 2 dager etter jeg var hos fastlegen, så var jeg inne til kontrastundersøkelse av egglederne mine (jeg har påvist tette eggledere tidligere som ble forsøkt åpnet med laser, så jeg var litt igang allerede). Denne timen måtte jeg ta etter mens, og siden jeg tok den på Røde Kors gikk det rimelig raskt (betalte ca 1500 kroner for det, greit for å få ting raskt unna). Så tok det en liten måned før vi var til samtale oppe på fertilitetssenteret på Røde Kors. Selv synes jeg det gikk veldig raskt. Og, synes dere det haster ville jeg heller betalt litt for å komme raskere frem i køen. Har dere først fått stilt en diagnose og er klare for forsøk, så kan dere jo også forsøke å søke til det offentlige samtidig. Ingen grunn til å ikke mase litt om dere synes det tar tid før timen kommer, kanskje er dere heldige og ringer inn rett etter en avbestilling :)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...