Gå til innhold

Hva betyr det egentlig å prate sammen..

Anbefalte innlegg

Gjest mystisk

Hei hei...jeg vasker min bil, han vasker sin...jeg malte grunnmur og vinduer i sommer...klipper plenen mens han er på stranda med de to eldste... Jeg kommer hjem fra jobb sent om kvelden og pleier å måke snø om vinteren...Så det er ikke bare det at jeg ser det jeg gjør og ikke det han gjør...Det blir rett og slett for mye..

Og så sitter jeg med dårlig samvittighet for at minsten var vanskelig i en time mens jeg var på shopping med min mor, og han stod på trappa med ungen da jeg kom hjem og var sur...

..Når jeg gjø noe mens babyen er våken..feks. luker i hagen; ja, så gpår han med babyen i armene etter meg rundt i hele hagen...

Nei, jeg vet ikke jeg..

..Han skal ha skryt for å ha bygd ny veranda da...Det skal han ha for.

Men man kommer ikke langt ned skippertak. Hverken når en skal lese til eksamen eller i hvrdagen...

..Det er jevnt og trutt arbeid over tid som gjør utslaget...

"Og så sitter jeg med dårlig samvittighet for at minsten var vanskelig i en time mens jeg var på shopping med min mor, og han stod på trappa med ungen da jeg kom hjem og var sur..."

Neste gang du kommer hjem og han er sur på grunn av en vanskelig unge skal du snu i døra, bli skikkelig forbanna, smelle med døra og snu. Det er da for faen hans unger også. Din dårlige samvittighet forteller alt om hvorfor ting har blitt som det har blitt. Kutt ut den dårlige samvittigheten, da vil han merke at han faktisk også må ta ansvar for sure unger. Ikke la deg bli degradert, og ikke gå rundt og tro at du er den eneste som kan ta deg av sure unger og middagen på julaften......

Ta deg fri noen ettermiddager og kvelder, slutt med å gjøre deg selv uunnværlig. Bli litt egoistisk på ekte mannfolkvis.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• petter smart

7

• laban

4

• sigga

3

• snilen

2

Mest aktive i denne tråden

"Og så sitter jeg med dårlig samvittighet for at minsten var vanskelig i en time mens jeg var på shopping med min mor, og han stod på trappa med ungen da jeg kom hjem og var sur..."

Neste gang du kommer hjem og han er sur på grunn av en vanskelig unge skal du snu i døra, bli skikkelig forbanna, smelle med døra og snu. Det er da for faen hans unger også. Din dårlige samvittighet forteller alt om hvorfor ting har blitt som det har blitt. Kutt ut den dårlige samvittigheten, da vil han merke at han faktisk også må ta ansvar for sure unger. Ikke la deg bli degradert, og ikke gå rundt og tro at du er den eneste som kan ta deg av sure unger og middagen på julaften......

Ta deg fri noen ettermiddager og kvelder, slutt med å gjøre deg selv uunnværlig. Bli litt egoistisk på ekte mannfolkvis.

Åh, det er godt at noen blir sinna på mine vegne...!!!

Joa, samvittigheten er en finurlig ting. Den kan jeg ikke styre desverre.. Er ikke morsomt å dra når jeg vet hvordan han blir da. Ikke kjekt for ungene heller..

Gjest Bulten i Bo

Det en jo kan si er at du må veie de dårlige sidene opp mot de gode, og se hva som veier tyngst. Dernest må du vurdere hvilke av de dårlige sidene han kan klare å forandre på. Og samtidig må du prøve å se hvilke sider han aldri kommer til å forandre. Det du sitter igjen med da burde fortelle deg litt.

Men husk, ikke heng deg opp i hva han ikke er, men elsk han for den han er:-)

Hvordan klarer da menn å komme øverst på lista over bilkjørere??

Nåe en kjører bil må en jo gjøre flere ting på en gang; se i speil, gire, bremse, styre og rulle røyk??

fatter ikke det der altså...;;))

Jo, men de klarer _ikke_ å kjøre mens de underholder den eldste og trøster den yngste i baksetet samtidig. Da må de ty til "hold kjeft - spis is!"-metoden.

Gjest finn ut hva som er best, ,samarbeid, eller?

jeg tolerer endel mer rot ja,...og har endret en del punkter det har jeg...

men jeg mener da at han også kan gjøre en liten innstas, ikke nødvendigvis for at han skjønner hvor galt jeg synest det er, men nettopp fordet jeg mistrivest. Synest det er viktig jeg å avogtil gjøre ting rett og slett for den andre i forholdet. Jeg gjør det og gir han mye mer frihet enn jeg har selv.

Det er alltid han sine ting som kommer fæørst, jeg må omtrent be om at han ser til ungene mens jeg får vasket hus...og tro du meg; det vaskest bare hver 14. dag...og støvsuges etter behov...

Men det er så mye mer enn det, med tre unger i huset ligger det leker over alt, sokker og våte håndklær likeså...Er det så vanskelig å stoppe opp på sin vandring fra rom til rom og ta noie med seg på veien...eller hva med å se søppelkposen på trappa....bade baggen som har stått fremme hele sommeren...hvorfor er det alltid jeg som skal ta slike ting..??...Vi har likt ansvar for sånne ting mener npå jeg...og jeg holder på å bli gal av at alle slike banale og selvfølgelige ting som dette skal slite på forholdet vårt. Vi har så mye annet også som skal ordnest...Han prioriterer å rydde garasje fremfor å sitte i stua med ungene og meg en kveld....jeg synest vi fortjener og bør ha litt stille tid sammen også.

Og at menn er tankeløse at de ikke ser hvor det bærer hen, men påstår at vi skjemmer dem bort og får svi...ja, det sier bare enda mer om hvor iq'en sitter...

Sorry, Petter Smart...men jeg er bare så lei...

Det lukter kanskje skilsmisse...

gjør som meg, ikke si så altfor mye.. Men, praktiser. Gi han støvsugeren i handa også begynner dere ryddingen i lag. eneste du kan si at det er på tide at vi rydder bort støvet. Så kan jo du helt uoppmerksomt, sette deg ned foran tv`n for en liten stund..Gjør det noen ganger, så ser du at også at han begynner å "bjeffe".

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...