Gå til innhold

Vi har det vanskelig nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Lengter etter et bedre liv...

Vi fikk nylig en regning i posten på 40.0000 og vi skylder allerede rundt 40.0000 fra før. Så skylder vi mine foreldre bortimot 200.0000 som vi lånte for å komme oss over kneika vi hadde på 200.0000. høsten 2002. Økonomien vår er gått over stokk og stein nå. Stolte på at min mann hadde full

kontroll over økonomien vår, men der tok jeg fullstendig feil, det ser ut som han har mistet oversikten. Det ser jeg først nå, når vi får purringer og inkassoer i fleng i posten.

Vi får heller ikke tatt opp lån i banken lenger, fordi vi ofte har ligget i minus.

Hva gjør vi nå? Vi venter barn (adoptivbarn). Dette blir en nitrist start med vårt første barn. Kanskje

det beste er å utsette barn til økonomien ordner seg?

Jeg takler livet mitt dårlig nå, har mest lyst til å gi opp...

Hvordan kan vi løse dette? Har noen vært i liknende situasjon selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115257-vi-har-det-vanskelig-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er avtalt med adoptivbarn og sånn, er det lite man kan gjøre med det.

Skylder dere mye penger - og dere bor i et attraktivt sted i landet; vurder å selge huset, kjøpe hus et litt mindre attraktivt sted (evt. leilighet) - da kan man få frigjort noe kapital.

Har dere bil(er) av nyere dato: Selg disse. Det finnes mange kjørbare biler til under 10.000,- det går an å kjøpe og bruke inntil man får bedre økonomi.

Helst tror jeg dere (dvs du antar jeg) ta kontakt med Sosialkontoret i kommunen - forklar situasjonen der, og be om hjelp. Jeg mener dere kan bli tilbudt å få økonomisk rådgivning fra kommunalt hold; og det høres ut som om dere kan trenge det.

Det høres også ut som om du må ta over økonomistyringa i familien. Mannen din bør da enten gi deg sitt minibankkort, eller få lønna si utbetalt på en konto kun du disponerer. Så lenge han ikke har økonomisk gangsyn; får han heller få et passende beløp til å dekke sine kostnader (bensin, mat på jobb etc.) av deg.

Det er de saker som umiddelbart faller meg inn i en slik situasjon.

Selvsagt bør du og ta kontakt med kreditorene. Forklar dem situasjonen, be om en måned ekstra betalingsfrist e.l. slik at du kan få arbeidsro til å kartlegge økonomien og finne løsninger.

Er det 40.000,- eller 400.000,- dere har fått regning på? 40.0000,- er ikke noe tall...

Det ser ut til at du bør ta over styringen over pengene i familien. Hvis mannen din overhode ikke har kontrollen så har dere ikke noe annet valg. Sørg for at hans lønn går inn på din konto og gi ham lommepenger til eget forbruk hver mnd, så kan du styre resten og få unna regninger. Selg ting dere ikke har bruk for. Har dere hytte / båt / flere biler eller veldig dyr bil? Selg og kjøp evt. en billig bil.

Gjest ting pleier å ordne seg.....

Jeg forstår deg...Er ikke i helt lignende situasjon.. Men vet Hvordan det er med dårlig økonomi..Vi har det slik hver dag... Det setter forholdet utrolig på prøve..men hold hodet kaldt og begynn i en ende...Jeg tenker ofte at selv bare en krone nedbetalt..er en krone mindre å tenke på..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...