Gå til innhold

Steriliert mann, muligheter likevel?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var så uheldig/heldig å treffe en steriliert mann for en tid siden.

Dette inngrepet gjorde han ulike grunner.

Nå revurderer han inngrepet fordi jeg ikke har barn.

Hvordan kan vi gjøre det?

Hva kan vi gjøre i Dammark? Hørt rykter om at man kan gå in, uten å gjøre om steriliseringen?

Har ikke lett for å få barn selv. Kan hende jeg trenger prøverør.

Takk for svar.

PS! Trenger ikke svar fra fagpersoner. ( Fant ike punktet der det kunne avkreftes, noe feil med nettverket kanskje?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115429-steriliert-mann-muligheter-likevel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt svar til deg på graviditetsforum.

Tenkte også å si at FUB (Foreningen for ufrivillige barnløse) jobber hardt og intenst for å få denne behandlingen godkjent i Norge også. Men norske myndigheter ligger som vanlig ca. 15 år bak land vi ønsker å sammenligne oss med. Så da kan dere jo også vurdere om dere vil vente og se om behandlingen blir tillatt i Norge eller om dere vil ta turen til Danmark med det samme. Du ka lese mer om dette på www.fub.no.

Hvis behandlingen blir tillatt i Norge, vil den trolig komme inn under samme egenbetalingssystem som andre forsøk. Dvs. 3.000 kr. for inntil 3 forsøk, og trygderefusjon av medisinutgifter når de overstiger 15.000 kr. Gjelder for behandling ved offentlig sykehus.

Lykke til !

Javisst er muligheten der! Har også en mann som er sterilisert. Prøvde reoprasjon med 50/50 sjangse for å lykkes.De klarte å åpne den ene sædlederen, men ikke den andre. Sædkvaliteten var bortimot elendig, men "svømmerene" var gode nok til å bruke til prøverør og da ICSI. Det er en metode hvor en utvalgt sædcelle blir ført inn i egget. Vi hadde flere misslykkede forsøk, men nå ligger det to skjønne små-barn på 2 år og på snart 1 år i sengene sine og sover her. Så det går an, men det kan bli et slit. Ønsker deg lykke til... vet godt hvordan du har det..vil jo ha familie, men ikke bytte ut den mannen en har heller!

Hilsen

• 3 uker senere...

Hei, vi er i samme situasjon! Ser at innlegget ditt er noen dager gammelt, har du kommet noe videre??

Jeg og min steriliserte mann er også i startgropa, vi har en dust av en fastlege som ikke har peiling. Han mente det var gode muligheter i Trondheim for oss, men jeg veit at vi med dagens lovverk må til utlandet. Få høre fra deg hvis du finner ut noe mer, eller setter igang.

Lykke til!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...