Gå til innhold

Litt bekymret nå...

Anbefalte innlegg

Gjest ErBekymretNåJa

Jeg og mannen min prøver å bli gravide. Vi har nettopp begynt..er i første prøveperiode. Men, etter sex i dag kom det noe brun utflod/slim og blod (friskt blod, og ikke så lite) på papiret. Kan jeg ha vært/være gravid uten å vite det og så nå mistet/skadet embryoet/fosteret? Eller har jeg bare fått en rift? Pleier å komme litt blank utflod etter sex vanligvis, så kan det denne gangen blitt brunaktig pga. blod fra evt. rift? Jeg venter mens rundt den 18., så jeg kommer ikke til å ta en test før etter det på om jeg er gravid. Men er uansett bekymret nå. Hvis det er en rift, hvor lenge må jeg da vente før jeg kan ha sex igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115540-litt-bekymret-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke uvanlig at det kan blø litt fra livmorhalsen/mormunnen i forbindelse med samleie. Det skyldes at dine hormoner gir økning av kjertlene i livmorhalsen (ektopi), de er blodrike og kan lett gi blødning ved berøring. Hvis det gjentar seg bør du få en sjekk for å utelukke andre tilstander.

Det er ikke tegn på abort og en slik blødning vil ikke skade evt foster.

Du kan ha sex når du har lyst, uansett om det har vært overfladisk rift.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115540-litt-bekymret-n%C3%A5/#findComment-692515
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...