Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

ser det har vært en del innlegg nedenfor om hvor slitsomt det er med tvillinger kontra enlinger. Og ja, det er slitsomt med barn :o) Sitter med en turbogutt etter 3. icsi-forsøk. Før forsøkene ville jeg for alt i verden ha tvillinger. To på en gang, og ferdig med det. Etter at turbo-prinsen kom var jeg nærmest bare glad til at det ble en :o)

Men for all del, hadde jeg fått to hadde jeg vært overlykkelig - det hadde bare vært litt mer slitsomt!

Tillajo skrev litt om statistikken, og den stemmer bra med det jeg kjenner til. Rådene om å ta dette opp med fastlegen deler også jeg. Det er viktig at din helse er utslagsgivende. Jeg vil legge til at du også bør ta med i betraktningen om du får egg til fryser. De siste undersøkelser jeg har fått med meg viser at sjansene for å lykkes med graviditet på ett uttak er lik om man setter inn to egg, kontra ett egg og noen i fryser. Dvs. at man ved å sette inn ett egg kanskje ikke blir gravid på den første innsettingen, men kan sette inn frosne egg på en senere syklus og så bli gravid.

Det er også mer og mer vanlig at man setter inn ett egg på første forsøk, for deretter å vurdere to ved eventuelle senere forsøk.

Uansett ønsker jeg deg lykke til med valget ditt - og med kommende forsøk!!

Fortsetter under...

Hei, jeg ville bare si at jeg trodde de nå forsket masse på om det ikke egentlig var slik at det var like høy sjanse for å bli gravid med ett som ved to egg? Høres jo rart ut, jeg ser det...men på Volvat driver de hvertfall og forsker på det. Hør med dem!

Dessuten, et tvillingsvangerskap er svært tungt for de fleste. For meg var det tungt og vondt og ganske så fantastisk. Men nå som jeg har opplevet det, skulle jeg likt å vite hvordan det var å være "normalt" gravid, med en i magen, og jordmoroppfølging og bare en eller to UL osv...

Jeg håper du forteller hva du velger, jeg har ingen fasit, det er tungt og tøft, absolutt, og helt helt overvidunderlig med to,

Men hør med Volvat hva de sier, og hør med Rikshospitalet, der har de masse peiling på tvilliungsvangerskap, og kanskje du til og med skal kontakte tvillingforeldreforeningen?

Lykke lykke til!

klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...