Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest usikker og redd

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 år. Kjærligheten blomstret og vi kjøpte oss en leilighet sammen. I de siste to årene har vi slitt med forholdet. Han plages med angst og depresjoner og er til tide ganske langt nede. Dette går også utover meg. Jeg vil komme meg ut av forholdet, men er livredd for hva han skal finne på da. Jeg er også student, og har veldig dårlig økonomi, så det å finne seg ny plass å bo vil bli vanskelig for meg også... Jeg har mistet alle følelsene for kjæresten min. Og samtidig er jeg i ferd med å få sterke følelser for en annen type... Jeg trenger noen gode råd for hva jeg skal gjøre. Vi er som bestevenner, så jeg vil ikke såre han, men forholdet vårt er ikke bra, og jeg vil "ut i verden" og prøve nye ting også... jeg er ung, og han er den eneste jeg har hatt seksuellt. Dersom noen kommer med gode råd, er jeg veldig takknemmelig for det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/115616-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur

Det er bare pos. at du kun har hatt en sexpartner! Om følelsene er døde, må du enten finne dem igjen eller gjøre det slutt. Det er tøys å vente... da blir det bare vondere for ham. Snakk sammen, og vær ærlig. Si det du skrev her! Lykke til.

han er den eneste jeg har vært sammen med seksuelt...

skjønner ikke dette jeg, hva har det å si liksom? kan man ikke leve med å kun ha hatt sex med en person hele livet? ingen som har erfaringer med dette?

synes du slår opp på tynt grunnlag jeg. hva er galt med ham du har nå, bortsett fra at du har sett en kar som er litt grønnere?

emilie1365380386

Heisann!jeg har på en måte hatt det sånn som deg,bare at vi har en sønn på snart tre år sammen,jeg ble sammen med han da jeg var nettopp fyllt 16,og nå er jeg 22,for ett halvt år siden følte jeg som du gjør,forholdet vårt fungerte absolutt ikke..hadde mistet alle føleser for han,begynte å få følelser for en annen,og følte at jeg ville "prøve noe nytt" hadde heller ikke hatt sex med andre enn han,det er liksom ikke bare det sexen det står på når man vil prøve noe annet,men at en vil ha litt forhold og kanskje finne en man passer bedre sammen med før en slår seg til ro.Hvertfall,eksen min var helt enig i dette og vi ble enige om å gjøre det slutt.Og det har gjort meg så godt,fant så mange nye ting i han jeg nå er sammen med,han passer så utrolig mye bedre til meg,tror det er viktig å "prøve"litt jeg..Nå i ettertid angrer eksen min,og har truet med selvmord,er sur på meg hele tiden,og det blir vanskeligere og vanskeligere å samarbeide m han(om vår sønn)skjønner at du er redd for åhva han kan finne på og sånn..men tror det er bedre å si det så fort som mulig hvis du føler dg sikker på det.Dette var egentlig ikke noe særlig svar til deg,men måtte bare få ned at jeg kjenner meg igjen i sånn som du føler det..:)

Kjekt å høre at enkelte jenter heller stikker når samboeren får depresjoner/problemer enn å prøve å hjelpe han. Det er kjærlighet det.

Følelsene dine er borte fordi du kun ser på han som en klamp om foten. Du ba jo ikke om en samboer med en depresjon. Du fortjener jo selvfølgelig en mann uten lyter/problemer. Gresset er nok grønnere på andre siden av gjerdet. Vi får krysse fingrene for at denne andre mannen ikke har eller får noen problemer. Men gjør han det er det sikkert noen andre du kan stikke til. Så får du jo også prøvd ut noen mannfolk seksuelt også.

Stå på, bare det perfekte er godt nok.

Annonse

Gjest uten nick

Kjekt å høre at enkelte jenter heller stikker når samboeren får depresjoner/problemer enn å prøve å hjelpe han. Det er kjærlighet det.

Følelsene dine er borte fordi du kun ser på han som en klamp om foten. Du ba jo ikke om en samboer med en depresjon. Du fortjener jo selvfølgelig en mann uten lyter/problemer. Gresset er nok grønnere på andre siden av gjerdet. Vi får krysse fingrene for at denne andre mannen ikke har eller får noen problemer. Men gjør han det er det sikkert noen andre du kan stikke til. Så får du jo også prøvd ut noen mannfolk seksuelt også.

Du vet ikke hva du snakker om. Exen min fikk skikkelige psykiske problemer og resultatet var at han banket meg og var notorisk utro i 2 år. Da stakk jeg og verken jeg eller ungene har sett ham siden. Heldigvis.

Gjest lis@bet

"Kjekt å høre at enkelte jenter heller stikker når samboeren får depresjoner/problemer enn å prøve å hjelpe han. Det er kjærlighet det."

Du er så dust.. dette utsagnet har du kommet med flere ganger og er så fullt av fordommer at det kun slår tilbake på deg selv.

Du vet vel ingenting om hva de har prøvd for å hjelpe ham? I visse situasjoner er det kanskje best at de skiller lag også, hvem vet? Uansett, det vi vet her er at - vi vet ikke nok til å kunne dømme på den måten du gjør. Skjerp deg.

Du vet ikke hva du snakker om. Exen min fikk skikkelige psykiske problemer og resultatet var at han banket meg og var notorisk utro i 2 år. Da stakk jeg og verken jeg eller ungene har sett ham siden. Heldigvis.

Det blir jo noe helt annet. En depresjon og det å være utro/voldelig er ikke det samme.

Men prøvde dere/han å gjøre noe med dette?

Gjest uten nick

Det blir jo noe helt annet. En depresjon og det å være utro/voldelig er ikke det samme.

Men prøvde dere/han å gjøre noe med dette?

Selvfølgelig prøvde vi dvs jeg å gjøre noe. Men han var hinsides all logikk og elendigheten tok aldri slutt.

Jeg har forresten hørt at han er likedan enda og det begynner å bli noen år siden

Selvfølgelig prøvde vi dvs jeg å gjøre noe. Men han var hinsides all logikk og elendigheten tok aldri slutt.

Jeg har forresten hørt at han er likedan enda og det begynner å bli noen år siden

Men da stakk du jo ikke bare av. Du prøvde å hjelpe han og du holdt ut i 2 år. Mer enn det kan en ikke forlange. Ikke så lenge det i så stor grad går utover deg.

Men inntrykket jeg fikk av innlegget til "usikker og redd" var at han hadde problemer og hun fikk ikke det livet hun hadde forventet så hun så jeg om etter andre gutter og ville stikke. Hun giddet ikke prøve å hjelpe han.

Gjest uten nick

Men da stakk du jo ikke bare av. Du prøvde å hjelpe han og du holdt ut i 2 år. Mer enn det kan en ikke forlange. Ikke så lenge det i så stor grad går utover deg.

Men inntrykket jeg fikk av innlegget til "usikker og redd" var at han hadde problemer og hun fikk ikke det livet hun hadde forventet så hun så jeg om etter andre gutter og ville stikke. Hun giddet ikke prøve å hjelpe han.

Hun har jo holdt ut i flere år hun også.

Men jeg er i utgangspunktet enig med deg. Man stikker IKKE av selv om partneren blir syk.

Men jeg er i utgangspunktet enig med deg. Man stikker IKKE av selv om partneren blir syk.

Jeg mener en i alle fall må prøve. Klart det går en grense, spesielt ved vold eller psykisk terror. En må også tenke på seg selv og ikke gå til grunne i et forhold uten framtid.

Dessverre virker det som om mange er så egoistiske at de stikker med en gang den andre får problemer. Det finnes jo faktisk mange som forlater den andre dersom denne mister jobben, for da får de ikke råd til alt de er vant til.

Annonse

Gjest uten nick

Jeg mener en i alle fall må prøve. Klart det går en grense, spesielt ved vold eller psykisk terror. En må også tenke på seg selv og ikke gå til grunne i et forhold uten framtid.

Dessverre virker det som om mange er så egoistiske at de stikker med en gang den andre får problemer. Det finnes jo faktisk mange som forlater den andre dersom denne mister jobben, for da får de ikke råd til alt de er vant til.

Men vi vet aldri hvorfor folk stikker. Det kan være andre grunner enn det vi tror.

Men at utrolig mange stikker ved sykdom er helt sikkert. De fleste takler faktisk ikke syke mennesker av en eller annen grunn. Men det kan være like greit at de stikker mange ganger slik at den som er syk slipper å ha dårlig samvittighet.

Gjest irritert ja!!!!!!

Du er helt på jordet, og lever i det 17. århundre.

Det er da en ærlig sak at følelser endres over tid, spesielt når man er ung. Hvis man da er sammen med en som underveis har fått en eller annen lidelse så skal man værsågod bare holde seg hos denne mannen man var forelsket i i 14 dager?

Jeg er så drita lei av sånne utsagn, jenter/kvinner sliter nok med dårlig samvittighet for alt det de gjør og ikke gjør, sånne utsagn gjør det bare verre. Men du ønsker selvsagt ikke sterke, selvsikre kvinner. Du ønsker at kvinner var totalt avhengig av sånne drittsekker som deg? I følge dine svar her virker det som om du mener at vi skal bli hos den første mannen vi drister oss til å kysse, og velger vi noe annet er vi noen hjerteløse kryp.

Du er helt på jordet, og lever i det 17. århundre.

Det er da en ærlig sak at følelser endres over tid, spesielt når man er ung. Hvis man da er sammen med en som underveis har fått en eller annen lidelse så skal man værsågod bare holde seg hos denne mannen man var forelsket i i 14 dager?

Jeg er så drita lei av sånne utsagn, jenter/kvinner sliter nok med dårlig samvittighet for alt det de gjør og ikke gjør, sånne utsagn gjør det bare verre. Men du ønsker selvsagt ikke sterke, selvsikre kvinner. Du ønsker at kvinner var totalt avhengig av sånne drittsekker som deg? I følge dine svar her virker det som om du mener at vi skal bli hos den første mannen vi drister oss til å kysse, og velger vi noe annet er vi noen hjerteløse kryp.

Har vi lest det samme innlegget?

Dersom det er slik at en i det 17 århundre faktisk støttet den personen en elsket og ikke stakk med en gang denne fikk problemer, mens en i dag bare tenker på seg selv og dumper vedkommende straks noe skjer, ja da er det vel bedre å bo i det 17 århundre.

Her var det ikke snakk om verken 14 dager eller et første kyss, men noen hun hadde vært sammen med i 5 år. Ser du forskjellen?

Og det var ikke før han fikk problemer at hun mistet følelsene for han, så etter andre menn og ville forlate han. Det var pga disse problemene hun ville stikke. Fordi hun er så egoistisk at hun ikke er villig til å ofre noe for den personen hun vistnok elsket.

En kvinne som gjør slikt er slett ikke sterk og selvsikker. Hun er egoistisk, tenker bare på sin egen lykke og er ikke villig til å ofre noe for den personen hun vistnok elsket. Hun tenker bare på seg selv.

Men det er tydelig at jeg kom litt for nære sannheten her. Dårlig amvittighet?

Gjest irritert ja!!!!!!

Har vi lest det samme innlegget?

Dersom det er slik at en i det 17 århundre faktisk støttet den personen en elsket og ikke stakk med en gang denne fikk problemer, mens en i dag bare tenker på seg selv og dumper vedkommende straks noe skjer, ja da er det vel bedre å bo i det 17 århundre.

Her var det ikke snakk om verken 14 dager eller et første kyss, men noen hun hadde vært sammen med i 5 år. Ser du forskjellen?

Og det var ikke før han fikk problemer at hun mistet følelsene for han, så etter andre menn og ville forlate han. Det var pga disse problemene hun ville stikke. Fordi hun er så egoistisk at hun ikke er villig til å ofre noe for den personen hun vistnok elsket.

En kvinne som gjør slikt er slett ikke sterk og selvsikker. Hun er egoistisk, tenker bare på sin egen lykke og er ikke villig til å ofre noe for den personen hun vistnok elsket. Hun tenker bare på seg selv.

Men det er tydelig at jeg kom litt for nære sannheten her. Dårlig amvittighet?

I et kjærlighetsforhold skal man ikke være nødt til å ofre så mye at man blir ulykkelig. Hun har ikke følelser for han, å leve i et forhold hvor man ikke elsker den andre fremmer ikke lykke.

Gjest irritert ja!!!!!

Nei, ikke fordi partneren blir syk men hvis følelsene forsvinner er det ærligste å ta konsekvensene av det og bryte forholdet.

Vil noen leve i et forhold hvor den andre parten blir av medlidenhet? Man kan da ikke tvinge fram følelser.

Gjest uten nick

Nei, ikke fordi partneren blir syk men hvis følelsene forsvinner er det ærligste å ta konsekvensene av det og bryte forholdet.

Vil noen leve i et forhold hvor den andre parten blir av medlidenhet? Man kan da ikke tvinge fram følelser.

Du er helt på jordet.

Normalt utrustede mennesker mister ikke følelsene for folk og føler medlidenhet fordi om partneren blir syk.

Jeg tror de stikker fordi det blir for slitsomt. Ikke rart man love å leve sammen i gode og onde dager når man gifter seg.

Når man er sammen med en person man er glad i skal man ikke hige etter å ha sex med flere. Du får ta til takke med det du har, og ikke syte over at du aldri har hatt sex med flere enn ham. Du må ta deg sammen, og ikke gå rundt å synes synd på deg selv for at du ikke har hatt sex med flere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...