Gå til innhold

Vil det vare, eller skal jeg gå?

Anbefalte innlegg

Gjest alenemamma?

Jeg er så lei av samboeren min, pappaen til dattera mi på 18 mnd. Vi har bodd sammen i fire år, men nå tror jeg det er nok snart.

Det er bare krangling om bagateller (husarbeid, økonomi...). Ser bare de negative sidene hans for tiden, husker nesten ikke noen positive.

Etter at vi fikk jenta vår har forholdet bare gått en vei, nedover.

Sex har vi av og til og det er ikke noe i veien med den.

Jeg ser nesten bare fordeler med å flytte fra han. Slippe krangling, dårlig humør, bedre økonomi (han sløser...).

Men så er det jenta vår da. Vil så gjerne at ho skal ha oss begge.

Vet ikke hva jeg skal gjøre.

...og nå er det jul snart..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11565-vil-det-vare-eller-skal-jeg-g%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Om du føler at det bare er krangling og slikt så gjør som jeg gjorde, jeg tok ut skilsmisse og flyttet "hjem" igjen til min hjem by, fra Rogaland til Hordaland. Vi kunne ikke annet enn å krangle og det er ikke bra for barna (halvsøsken) så jeg tok dem begge og flyttet, etter det har det vært noen krangler for at jeg flyttet langt bort, men han har kontakt med sin sønn og ser han minst en gang i mnd. Jeg selv har fått det bedre og nå er det ikke mye krangel om oppdragelse av barnet heller som vi hadde. Det er bedre å gå fra hverandre når det er slik og heller komme til enighet om samværsavtale for barnets beste. Det vil fremdeles ha to foreldre, men de vil ikke bo sammen og du vil vel også få det bedre selv. Uansett hva du velger så stå på jeg føler med deg.

Klem

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Kjære "alene-mamma"

Jeg forstår at du er lei og oppgitt over samlivet. Det blir også mange følelser i forhold til barn sånn rett før jul.

Slik du beskriver forholdet til samboeren din, vil jeg anbefale deg i alle fall å ta en pause fra han. Kan du ta en lengre juleferie?

Men først må du forsøke å forklare han hva du tenker og hva du vil gjøre.

Kanskje avstand til samboer, og tid til deg selv, vil hjelpe deg til klarhet om en endelig beslutning, enten det blir gjenforening eller en avvikling.

Gjest alenemamma?

Kjære "alene-mamma"

Jeg forstår at du er lei og oppgitt over samlivet. Det blir også mange følelser i forhold til barn sånn rett før jul.

Slik du beskriver forholdet til samboeren din, vil jeg anbefale deg i alle fall å ta en pause fra han. Kan du ta en lengre juleferie?

Men først må du forsøke å forklare han hva du tenker og hva du vil gjøre.

Kanskje avstand til samboer, og tid til deg selv, vil hjelpe deg til klarhet om en endelig beslutning, enten det blir gjenforening eller en avvikling.

Tusen takk for svar!

Skal ta en skikkelig prat med han nå. Kan ikke reise vekk i jula, vi får masse besøk både fra min og hans familie.

Vet ikke hvordan dette vil gå. Vi kan ikke fortsette på samme måten i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...