Gjest linus Skrevet 3. desember 2000 Del Skrevet 3. desember 2000 På en fest i vår,der jeg var alene,rota jeg med ei anna ei.Det skulle blitt med det,men jeg var så dum at jeg tok kontakt med henne etter helga.Vi traff ikke hverandre mer på tomannshånd,men maila og ringte til hverandre.Jeg vil ikke si at jeg var forelska i henne,men følte meg smigret over å få oppmerksomhet fra en annen enn min kone. Den andre var også gift.Min kone fant mailer som jeg ikke hadde slettet,og det ble et helv.... leven.Jeg hadde aldri tenkt å gjøre noe som såret henne,jeg elsker henne jo. Kontakten med den andre ble brutt for flere mnd. siden,og jeg gjør alt jeg kan for å gjøre det bra igjen,men min kone sier at jeg har såret henne for mye til at hun kan tilgi meg.HVA SKAL JEG GJØRE???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11602-hvordan-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-tilgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjørn Skrevet 4. desember 2000 Del Skrevet 4. desember 2000 Du er en barnslig tosk. Jeg er en selv, så jeg kan si det. Er du så glad i din kone som du sier, så kjemp for henne da! KJEMP mann, KJEMP! Er det sånn at du VIL ha henne, for resten av livet, eller blir du 'sjarmert' igjen ved neste julebord? Ikke vis deg som en DOTT, men som et levende, elskende menneske som trenger henne og hennes tilgvilelse. Gå ikke krumbøyd og kuet under dine egne synder, det er bare sutring. Reis deg opp, vær rakrygget og klar i blikket, og se fremover, ikke bakover. Fortell din elskede HVER DAG RESTEN AV LIVET at du elsker henne. Tål hån og kjeft og tårer og bebreidelser. Det er på den slagmarken du skal kjempe, og der er ikke vi menn de beste til å slåss. Så du må tåle den julinga du fortjener. Men om du går ned for telling, så reis deg hver gang. Stå oppreist og møt blikket hennes! Hvis hun skal elske deg igjen, så vil hun elske en MANN, ikke en kujon som sniker seg rundt hjørnene, full av selvbebreidelser. Hvis hun ikke VIL tilgi deg, så bør du tilby henne skilsmisse, hvor vondt det enn er. For det første fortjener ingen av dere å gå gjennom livet uten å gjenopprette den dype, nære kjærligheten. Hun får dessuten noe å tenke på når hun står i fare for å miste deg. Kanskje hun da ser saken i et annet perspektiv. lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11602-hvordan-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-tilgi/#findComment-58663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikkelett Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Du er en barnslig tosk. Jeg er en selv, så jeg kan si det. Er du så glad i din kone som du sier, så kjemp for henne da! KJEMP mann, KJEMP! Er det sånn at du VIL ha henne, for resten av livet, eller blir du 'sjarmert' igjen ved neste julebord? Ikke vis deg som en DOTT, men som et levende, elskende menneske som trenger henne og hennes tilgvilelse. Gå ikke krumbøyd og kuet under dine egne synder, det er bare sutring. Reis deg opp, vær rakrygget og klar i blikket, og se fremover, ikke bakover. Fortell din elskede HVER DAG RESTEN AV LIVET at du elsker henne. Tål hån og kjeft og tårer og bebreidelser. Det er på den slagmarken du skal kjempe, og der er ikke vi menn de beste til å slåss. Så du må tåle den julinga du fortjener. Men om du går ned for telling, så reis deg hver gang. Stå oppreist og møt blikket hennes! Hvis hun skal elske deg igjen, så vil hun elske en MANN, ikke en kujon som sniker seg rundt hjørnene, full av selvbebreidelser. Hvis hun ikke VIL tilgi deg, så bør du tilby henne skilsmisse, hvor vondt det enn er. For det første fortjener ingen av dere å gå gjennom livet uten å gjenopprette den dype, nære kjærligheten. Hun får dessuten noe å tenke på når hun står i fare for å miste deg. Kanskje hun da ser saken i et annet perspektiv. lykke til. Når man elsker noen blir man sårbar. Denne sårbarheten kommer tydelig til syne når den du elsker ikke lenger elsker deg. Jeg har opplevd at min mann plutselig fikk en venninne. Han påstår at det ikke har vært snakk om utroskap, men i et år har han hatt et nært venneforhold til en annen kvinne. Dette hadde vært greit nok hvis vi hadde det bra, men samtidig som han forteller meg hvor fantastisk hun er, forteller han meg at han ikke er sikker på følelsene sine overfor meg. Jeg har blitt nedprioritert og såret i så lang tid, at det er vanskelig for meg å gjøre meg sårbar for ham igjen. Nøkkelen til tilgivelse er likevel at man ber om det. Som "bjørn" skriver, må du forsikre henne om din kjærlighet og anger. Hun må få føle (ikke bare en gang) at hun er det viktigste i livet ditt. Jeg for min del, venter på at jeg skal oppleve den samme nærheten til min kjæreste, der vi er både elskere og bestevenner. Ber han ekte om min tilgivelse etter å ha vist meg at han elsker meg, vil jeg tilgi og forsøke å glemme. Mitt råd er derfor 1: hold deg til den kvinnen du har. 2: gi henne oppmerksomhet, kjærlighet Det skal ikke være lett her i livet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11602-hvordan-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-tilgi/#findComment-59172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 5. desember 2000 Del Skrevet 5. desember 2000 Hei linius! Kvinner kan tilgi menn, men vil neppe gjøre det før de føler seg forstått og respektert av de samme menn. Jeg forstår at du prøver å fortelle din kone at du ikke mente noe med rotingen med en annen kvinne,og forteller at du elsker din kone. Det er nok på dette pkt. din kone ikke finner deg troverdig enda. Hun tenker kanskje at dette (oversatt: når du elsker din kone, sårer du henne ikke slik) burde du ha visst på forhånd. Du spør om råd. Her kommer to. 1. Ikke mas. Hun har hørt at du angrer. Men hun trenger nok mer tid enn deg til å bearbeide saken. 2. Ikke press. Hvis du vil respektere din kone, er det småtingene i hverdagen som teller. Ikke press deg på henne, hverken seksuelt eller med å lure henne til tilgivelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/11602-hvordan-f%C3%A5-henne-til-%C3%A5-tilgi/#findComment-59194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.