Gå til innhold

Å reise bort uten å avtale (laaangt)

Anbefalte innlegg

Midt i mellom er ingen løsning for oss. Det blir jo langt oppe i Setesdalen eller Røldal....

Nei, skal vi en gang flytte, må det bli til hans hjemsted. Det er ei bygd, nydelig natur, men utrolig gjennomsiktig. Svigermor vet "alt om alle", og det byr meg i mot. Hvis jeg skal bli kjent med noen, interesserer det meg midt på ryggen om hva foreldrene heter eller om en onkel var alkoholiker (satt litt på spissen).

Vi bor i en stor by, i et byggefelt ei mil utenfor sentrum. Det kryr av lekekamerater til barna, og de har 150 meter trygg skolevei.

Når det gjelder jobbmuligheter, er det kanskje vanskeligst for meg på hans hjemplass. Her er det omvent. Han pendler fem mil hver vei til sin jobb.

Synes det høres FÆLT ut å flytte :-(

5 mil hver vei - hver dag?!!?

Og med to små barn og en gravid kone?

- tror sannelig jeg hadde glodd i veggen for å hentet meg inn, jeg også, om dette hadde vært meg. Så utrolig mye TID han må føle at han forsaker!

At han plutselig får hjemlengsel, der det er rolig og han kan "dulles" med noen dager synes jeg er FULLT ut forståelig!:o

Fortsetter under...

Ja, gå på festen du, så kan jo han sitte der på fanget hos mor og ha det så bra...!!!

Nei, er jo litt ille at det skal bli sånn da... Men prøv å kose deg og nyt en kveld alene sammen med gode venner! Det kan virke som balsam på sjelen det!!

Ha en fin helg da!!

Takk! God helg til deg og :-)

5 mil hver vei - hver dag?!!?

Og med to små barn og en gravid kone?

- tror sannelig jeg hadde glodd i veggen for å hentet meg inn, jeg også, om dette hadde vært meg. Så utrolig mye TID han må føle at han forsaker!

At han plutselig får hjemlengsel, der det er rolig og han kan "dulles" med noen dager synes jeg er FULLT ut forståelig!:o

Ja, den kjøringen tar mye tid :-( Det skulle egenltig bare være for en periode, men nå har den perioden vart helt fra høsten 1996!

Han er hjemme én dag i uka med ungene, og jobber heller litt lenger/ hjemmekontor om kvelden, så det er ca 4 ganger i uka han kjører de ti milene.

Jada, jeg skjønner at han synes det er godt å komme hjem, og slippe mas fra unger og kjerring :-) - men det er ikke noe "plutselig"; han har lengtet ekstremt det siste året. Og vi var der hele familien i 10 dager i påsken, 2,5 uke i sommer, han var der sammen med fireåringen i fire dager for tre uker siden, og så er han der nå alene....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...