Gjest barelurtelittegranne Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Kjære barelurtelittegranne... Jeg har lest dette innlegget ditt, og det andre vedr. ditt ekteskap. Jeg forstår at du ikke kan "brette ut alle detaljer" om ditt liv, siden dette er et anonymt forum og skal forbli slik. - Likevel, slik jeg ser det er du i ferd med å bryte ut av et ekteskap hvor du har opplevd at din kone har vært utro med en i din omgangskrets. Det må ha vært forferdelig, og jeg skjønneri kke helt hva du skriver med at "hun har flyttet ut" av ektesengen - er det fordi du har vært sjalu, dere har hatt krangler osv? Eller har dere rett og slett ikke klart å snakke dere gjennom det som har skjedd? Uansett, for din del, forstår jeg veldig godt at du har store vanskeligheter med å tilgi. Utroskap er noe man ikke kan glemme tror jeg, og som ligger der og verker.. Tillit og respekt forsvinner uansett hvordan man måtte ønske å få det tilbake... I løpet av det siste året har du blitt kjent med en ung, søt og vindunderlig venninne. Jeg forstår at det må være godt for deg å oppleve noen som "gir av seg selv", som lytter, og som har så mye godt i seg. Du må selv velge riktig tidspunkt i forhold til å "gå videre i forholdet", men jeg skjønner henne, - at hun holder igjen. Om hun er aldri så forelsket i deg, så er jo du likevel en gift mann. Og det skremmer henne sikkert. Hvis du er så ulykkelig i ditt ekteskap (etter hva jeg leser, finnes det ikke håp), ville jeg satt meg ned og virkelig gjort noe med min egen situasjon. Hvordan du skal løse det rent praktisk mht. hus, barn osv. må du finne ut av. Jeg synes ikke du skal "gi henne - din kone" for mye (økonomisk hjelp), for det er noe du vil angre på ettersom tiden går. vel er det viktig at hun har et ordentlig sted å bo for barnas skyld, men hun er vel såpass at hun kan forsørge seg selv? Det er i såfall ikke ditt ansvar lenger! Når du fått snakket med din kone, gitt beskjed om at du vil skilles, finner du deg en leilighet - du kan jo leie noe i starten til ting har ordnet seg mer? Jeg tror det er mye letter å innlede et nytt forhold, når du har fått ordnet opp med familien din først!! Hun du snakker så varmt om, synes kanskje det er vanskelig å "satse på deg" før hun vet at du gjør noe med din situasjon? Det sier jo litt om at du er handlingskraftig, hvis du tar initiativ til å gjøre livet ditt bedre. Ønsker deg lykke til! Tusen, tusen takk, Angelica! Dette var klar tale! Ja, jeg tror du har rett i forhold til den unge, nydelige jenta!! (snart 30). Hun flyttet ut av senga etter "den siste kosen" - med ordene "du har ødelagt alt". Altså: jeg er den som har ødelagt fordi jeg ikke har kunnet ta det som en mann.. Du har i hvert fall vurderinger som passer meg, for å si det sånn! Takk, det gjorde godt! Jeg er ganske analytisk av natur, men kanskje ekstra følsom, ja! Jeg er IKKE lett på tråden, og før jeg traff min kone, hadde jeg ikke rørt en dame (verken her eller der!) - bare for å spare meg. Enda jeg hadde voldsomt rike muligheter, for å si det mildt, pga. miljøet jeg befant meg i!! Sier ikke mer:) Klem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116208-er-hun-litt-mere-enn-glad-i-meg/page/2/#findComment-702694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelica2 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Tusen, tusen takk, Angelica! Dette var klar tale! Ja, jeg tror du har rett i forhold til den unge, nydelige jenta!! (snart 30). Hun flyttet ut av senga etter "den siste kosen" - med ordene "du har ødelagt alt". Altså: jeg er den som har ødelagt fordi jeg ikke har kunnet ta det som en mann.. Du har i hvert fall vurderinger som passer meg, for å si det sånn! Takk, det gjorde godt! Jeg er ganske analytisk av natur, men kanskje ekstra følsom, ja! Jeg er IKKE lett på tråden, og før jeg traff min kone, hadde jeg ikke rørt en dame (verken her eller der!) - bare for å spare meg. Enda jeg hadde voldsomt rike muligheter, for å si det mildt, pga. miljøet jeg befant meg i!! Sier ikke mer:) Klem! Men - har du snakket med din kone om skillsmisse enda? Eller lever dere bare hvert deres liv, uten å ta tak i tingene? At hun skulle beskylde deg for å ha ødelagt alt, sier jo bare litt om henne. Huff, ta det som en mann - hva er det egentlig hun forventer? Skulle likt å vite hva hun ville sagt hvis du hadde vært sammen med en av hennes bekjente... Nei, du må gjøre opp så fort som mulig, for å komme deg videre i livet ditt. Det virker ihvertfall som om du har selvtilliten i orden, og det er bra. Fint at hun ikke har klart å ødelegge den ihvertfall! Har du snakket med din venninne om skillsmisse? Hva sier hun til det i såfall? Går utifra at hun er en du betror deg til, og da er det kanskje mulig å lese litt av hva hun føler for deg, iforhold til hva hun mener... Jeg ville den dag i dag kikket i aviser etter leilighet til leie. - Tatt affære og skaffet deg et verdig liv!! For det er ikke noe som holder deg tilbake hos din nåværende kone ? Sender deg lykkeønskninger på veien!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116208-er-hun-litt-mere-enn-glad-i-meg/page/2/#findComment-702718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelurtelittegranne Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 KJære deg. Takk for oppmuntrende ord i situasjon.Akkurat nå føler jeg det slik at jeg aldri mer vil treffe noen som helst. Glemmer ikke det varme blikket hans og hånden som strøk meg trøstende over håret. Han gikk ut av et langt samboerskap for ikke lenge siden. Så jeg håper at han kanskje vil være fri en periode. Mne jeg vet ikke, bare at jeg elsker han. I din situasjon må være enig med Angelica2,. Alt er fornuftig. Du må bryte ut av ekteskapet ditt. For øyeblikket er det tre liv som lider under denne situasjonen. Dere kan ikke ha det slik resten av livet? Hvis du venter på at andre skal ordne opp kan du bare glemme det. Det er du og bare du som kan gjøre livet lettere for dere alle. Ta en beslutning på hva du vil og sett det ut i lvet. Takk 1234567! Ja, du ser hvordan jeg svarte Angelica! Litt unnvikende? Neida, men det er klart dette er ganske alvorlige saker for meg! Hvis jeg visste med sikkerhet at den nå mye omtalte ville følge meg videre, var saken enkel, men som Angelica påpeker: Hun er også i klemme. HUN vil ikke ha på seg at hun har ødelagt et forhold - jeg må være fri først! Det gjelder også vis a vis meg! Men hør her nå: Det var HUN som først sa til meg at hun for sin del ikke hadde klart å leve i et sånt forhold, og da visste hun veldig, veldig mye, ja, alt om meg. Det er vel ikke den ting snart hun ikke vet om meg. Jeg har hatt/har stort talent (dustete, men det er andre som har påpekt dette) innen forskjellig, men livet har stoppet meg i farta, nesten ingenting kommer til uttrykk pga. problemene. Men jeg holder da kroppen i form.. Altså: Da HUN sa det, hadde jeg ikke tenkt tanken engang. Så kommer fruen med den samme tanken - du har lov til å skille deg.. Men HUN vil ikke være den stygge og slemme som gjør dette først, helst ikke. Kunne jeg bare vært utro, så kunne hun fått et dugelig påskudd!! Men det har jeg ikke tenkt å være, så jeg må vel ut. Men huh!!? Du skjønner meg? Og jeg er nokså handlingslamma for tiden, bare for å si det - du nevnte jo handlekraft. Vil hun (jenta) sette pris på slik handlekraft? Tenk om hun etterpå bare sier: du valgte rett, jeg er fortsatt din venn!! Ha ha! Hun har i hvert fall gitt meg løfte om å være min venn for livet, og det viser seg, gjennom alt, at hun har gitt meg et FANTASTISK vennskap. Vi har det så utrolig godt sammen! Det hersker en sånn ro og fortrolighet, hun har en utrolig innvirkning. Å, om jeg bare kunne få leve resten av livet med henne, om jeg kunne få dø i hennes armer!! Skjønner? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116208-er-hun-litt-mere-enn-glad-i-meg/page/2/#findComment-702724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelurtelittegranne Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Men - har du snakket med din kone om skillsmisse enda? Eller lever dere bare hvert deres liv, uten å ta tak i tingene? At hun skulle beskylde deg for å ha ødelagt alt, sier jo bare litt om henne. Huff, ta det som en mann - hva er det egentlig hun forventer? Skulle likt å vite hva hun ville sagt hvis du hadde vært sammen med en av hennes bekjente... Nei, du må gjøre opp så fort som mulig, for å komme deg videre i livet ditt. Det virker ihvertfall som om du har selvtilliten i orden, og det er bra. Fint at hun ikke har klart å ødelegge den ihvertfall! Har du snakket med din venninne om skillsmisse? Hva sier hun til det i såfall? Går utifra at hun er en du betror deg til, og da er det kanskje mulig å lese litt av hva hun føler for deg, iforhold til hva hun mener... Jeg ville den dag i dag kikket i aviser etter leilighet til leie. - Tatt affære og skaffet deg et verdig liv!! For det er ikke noe som holder deg tilbake hos din nåværende kone ? Sender deg lykkeønskninger på veien!! Jeg har IKKE snakket med min kone om at jeg ønsker skilsmisse, men det ligger på en måte i lufta, hun tar bare mer og mer avstand. Prøvde på forskjellige måter gjennom denne våren å nærme meg henne, men hun sa det var falskhet.. Det var er ærlig forsøk og et håp som lå bak - tross alt. Du ville sikkert sagt tappert forsøk. (Har hørt flere som forstår litt si at jeg er tapper!! Nei, det ligger ikke noe og hindrer meg følelsesmessig, mye mere sosialt.. Joda, venninna er den jeg betror meg til, les svar til 1234567. Og HUN mener helt tydelig at jeg burde trekke meg. Egentlig er det ut fra vår sosiale setting, som hun kjenner godt, et overraskende tøft standpunkt til henne å være. Men denne dama er ingen pingle, det kunne jeg utdypet, og hun har vist stort mot mange ganger. Bare sånn hun har vært overfor meg, den villigheten, har egentlig betydd en stor risiko for henne, men hun er godt integrert i seg selv og vet hva hun står for, svarer ikke for noen, selv om mange i hennes omgangskrets ville fått sjokk om de visste om vår nære forbindelse.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116208-er-hun-litt-mere-enn-glad-i-meg/page/2/#findComment-702742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.