lille elin Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei, jeg er en jente som har et spørsmål om orgasme. Når jeg er sammen m kjæresten min har jeg aldri problemer med å få orgasme ved berøring av klitoris. Jeg får orgasme ved munnsex eller annen stimulering av klitoris. Men jeg får aldri orgasme ved penetrering. Er det normalt? Hvordan skal jeg klare å få orgasme samtidig med ham da? Jeg kan få det,men da må jeg altså stimulere klitoris. Jeg skjønner ikke helt om folk som sier de ikke kan få orgasme mener vaginal orgasme eller klitoris-orgasme? Er det noe jeg har misforstått her? Når man bruker vibrator og sånn, er det for å få vaginalorgasme eller...? På forhånd takk for hjelp! (Tør ikke spørre kjæresten min eller noen andre om dette....) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116324-orgasme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Heisann Du er et knupp som skrev inn dette innlegget. Skjønner akkurat hva du mener, får aldri orgasme under samleie selv, men når han fingrer meg får jeg det alltid. Leser i så mange forskjellige blader at det finnes mange ulike orgasmer, og at en del ikke får orgasme uten at klitoris blir direkte stimulert. Mange ganger føler jeg at jeg er nesten der, da helst om han kommer inn bakfra. Kanskje han kan stimulere klitoris samtidig som han er inni deg, sånn praktisk sett er det lettest at dere konsentrerer dere om deg først. Noen tanker, har altså ikke fått det helt til klimaks selv ennå, selv om jeg har det bra. Ikke noe galt med oss! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116324-orgasme/#findComment-698955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei. For det første; du er normal:) Du klarer å få orgasme og du får det sammen med partneren din -du har all grunn til å være fornøyd! Hvis man leser i blader eller ser på filmer kan man fort føle seg unormal.. Jenter får orgasme etter fem minutters jukking inn-ut. Det hører nok heller til minoriteten.. De aller fleste må nok stimulere klitoris. Husk at det er minimalt med nerver i vagina -det skal jo tross alt kunne passere barn i kanalen.. Man er myyye mer følsom rundt klitoris (og også i anus) enn i vagina. Det er helt vanlig altså å berøre klitoris sånn som du gjør mens han er inne i deg. Men det ser man ikke ofte på film akkurat. Mulig det er fordi det ofte er menn som produserer? Menn har ofte problemer med å vie klitoris nok oppmerksomhet pga mangel på kunnskaper. Samt at de tenner på to sek, mens vi er som en kokeplate..Men man tar seg jo fint av klitoris på egenhånd! Det er ikke alle som kan får orgasme (uansett type). Grunnen kan være fysisk og/eller psykisk. Mange sliter med å klare å slappe av og ta på seg selv. Du har ingen problemer med det og er avslappet med kroppen din -kjempebra:) Ellers så finnes det da tre typer orgasme. Klitorisorgasme (kun stimuli av klitoris), g-soneorgasme og vaginal orgasme. G-sonerorgasme trenger stimulering av g-punktet enten ved fingre, dildo eller pikk i riktig vinkel (bakfra f.eks.). Å stimulere klitoris samtidig er normalt, men orgasmestrømmen føles ofte dypere og videre en ved bare klitorisorgasme. Ikke alle føler at de finner noe g-punkt, og dermed ikke vet om det er denne orgasmen de får. Vaginal orgasme er det ikke alle som får selv om de får de to første. Den oppnås ved dype støt mot livmorveggen (bunning av pikken) og er en såkalt ut-av-kroppen-opplevelse. Den dypeste av alle tre. Klitoris kan stimuleres i tillegg, men vaginal orgasme sies at ofte kommer etter flere av de andre orgasmene. Utvendig vibrator blir jo bare et substitutt for fingre, mens innvendig vibrator erstatter en pikk. Ble du noe klokere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116324-orgasme/#findComment-699111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille elin Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Hei. For det første; du er normal:) Du klarer å få orgasme og du får det sammen med partneren din -du har all grunn til å være fornøyd! Hvis man leser i blader eller ser på filmer kan man fort føle seg unormal.. Jenter får orgasme etter fem minutters jukking inn-ut. Det hører nok heller til minoriteten.. De aller fleste må nok stimulere klitoris. Husk at det er minimalt med nerver i vagina -det skal jo tross alt kunne passere barn i kanalen.. Man er myyye mer følsom rundt klitoris (og også i anus) enn i vagina. Det er helt vanlig altså å berøre klitoris sånn som du gjør mens han er inne i deg. Men det ser man ikke ofte på film akkurat. Mulig det er fordi det ofte er menn som produserer? Menn har ofte problemer med å vie klitoris nok oppmerksomhet pga mangel på kunnskaper. Samt at de tenner på to sek, mens vi er som en kokeplate..Men man tar seg jo fint av klitoris på egenhånd! Det er ikke alle som kan får orgasme (uansett type). Grunnen kan være fysisk og/eller psykisk. Mange sliter med å klare å slappe av og ta på seg selv. Du har ingen problemer med det og er avslappet med kroppen din -kjempebra:) Ellers så finnes det da tre typer orgasme. Klitorisorgasme (kun stimuli av klitoris), g-soneorgasme og vaginal orgasme. G-sonerorgasme trenger stimulering av g-punktet enten ved fingre, dildo eller pikk i riktig vinkel (bakfra f.eks.). Å stimulere klitoris samtidig er normalt, men orgasmestrømmen føles ofte dypere og videre en ved bare klitorisorgasme. Ikke alle føler at de finner noe g-punkt, og dermed ikke vet om det er denne orgasmen de får. Vaginal orgasme er det ikke alle som får selv om de får de to første. Den oppnås ved dype støt mot livmorveggen (bunning av pikken) og er en såkalt ut-av-kroppen-opplevelse. Den dypeste av alle tre. Klitoris kan stimuleres i tillegg, men vaginal orgasme sies at ofte kommer etter flere av de andre orgasmene. Utvendig vibrator blir jo bare et substitutt for fingre, mens innvendig vibrator erstatter en pikk. Ble du noe klokere? Hei! Vil bare si tusen takk for kjempebra svar på mitt spørsmål, dette var veldig informerende! Jeg skjønner nå at jeg ikke er helt unormal:) Men jeg fikk virkelig lyst til å kjøpe en dildo, for da kan man vel trene på vaginal orgasme/g-punkt-orgasme? Selv om jeg ikke har noe problem med å oppnå klitoris-orgasme har jeg utrolig lyst til å oppnå en ut av kroppen opplevelse. Kan hende er det kun litt trening som skal til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116324-orgasme/#findComment-699381 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hei! Vil bare si tusen takk for kjempebra svar på mitt spørsmål, dette var veldig informerende! Jeg skjønner nå at jeg ikke er helt unormal:) Men jeg fikk virkelig lyst til å kjøpe en dildo, for da kan man vel trene på vaginal orgasme/g-punkt-orgasme? Selv om jeg ikke har noe problem med å oppnå klitoris-orgasme har jeg utrolig lyst til å oppnå en ut av kroppen opplevelse. Kan hende er det kun litt trening som skal til Kjøp en vibrator som ikke bøyer seg for lett (er for myk), ellers blir det vanskelig å trykke mot g-punktet. Visse samleiestillinger gjør samme nytten for g-punktet, sånn som forskjellige varianter bakfra, ridning hvor du lener deg bakover etc. Lykke til med treningen;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116324-orgasme/#findComment-699470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hei! Vil bare si tusen takk for kjempebra svar på mitt spørsmål, dette var veldig informerende! Jeg skjønner nå at jeg ikke er helt unormal:) Men jeg fikk virkelig lyst til å kjøpe en dildo, for da kan man vel trene på vaginal orgasme/g-punkt-orgasme? Selv om jeg ikke har noe problem med å oppnå klitoris-orgasme har jeg utrolig lyst til å oppnå en ut av kroppen opplevelse. Kan hende er det kun litt trening som skal til Og når du øver på g-punktsorgasme/vaginal orgasme -ikke glem klitoris underveis da;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116324-orgasme/#findComment-699473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.