DRNoy Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hun (eks-samboeren) gjorde det slutt etter 4 år 6 mnd og 2 dager.. Det kom som ett sjokk, uten noen forvarsel, i begynnelsen av april (5 mnd siden). Hun hadde tenkt igjennom det ett halvt års tid, og funnet ut at vi passer bedre ilag som venner. Følelsene hennes for meg hadde gått over sa hun, men hun var glad i meg som en venn. Jeg tilbydde meg å gjøre alt for å få henne tilbake, og foreslo familieterapi for å finne ut av problemene mellom oss. Hun bare avfeide det, og sa hun hadde bestemt seg og det måtte jeg bare akseptere. Oppi alt har vi en datter på 3, som bor like mye hos hver av oss. Hadde det ikke hvert for datteren vår så hadde vi sikkert ikke tilbrakt så mye tid sammen, men slik er det nå. Jeg er på besøk hos henne og hun er på besøk hos meg. Vi gjør mye ilag, vi tre, og det er for det meste veldig trivelig. Men det er vanskelig for meg å se henne hele tiden, selv om det er det jeg vil. Klarer liksom ikke å innse at forholdet er over, og prøver å snakke henne til "fornuft". Da blir hun bare irritert og sint, og sier at viss jeg ikke slutter å "mase" så ser hun ikke hvordan vi kan vere venner lenger. Da har hun også tatt opp det at kanskje det beste er at vi ikke omgås så mye, for at jeg skal bruke tid på å komme over henne. Men allerhelst vil hun at vi skal fungere godt som venner. Mine følelser for henne har ikke forandret seg siden hun gjorde det slutt. Nei, jeg tror faktisk jeg er mer glad i henne nå enn da, om det er mulig. Jeg hadde kanskje ventet at følelsene mine skulle avta litt sånn etterkvart, men at de etter all denne tiden ikke har gjort det, undrer meg kanskje litt. Jeg har kanskje blitt mer klar over hva jeg har hatt og hva jeg har mistet. Og jeg har skjønt hva som må ha blitt gjort galt i forholdet, sånn at jeg vet hva som kunne ha vert jobbet med for å ha fått det til å fungere igjen. Og ikke minst hvordan. (Det har jeg John Gray, og boken hans "Menn er fra Mars og kvinner fra Venus" å takke). Jeg vet at jeg og eks'en kunne ha fått det fint igjen, det er "bare" å få henne innigjen på sporet! Går det ann å snakke eks'en til "fornuft"? Dersom noen har noen gode råd om hvordan, så er jeg for evig takknemmelig!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøler Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Man kan ikke "jobbe" for å få gnisten tilbake. Når den forsvinner, kommer den sjelden tilbake. Derfor har hun valgt riktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-700002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Godfjotten Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Man kan ikke "jobbe" for å få gnisten tilbake. Når den forsvinner, kommer den sjelden tilbake. Derfor har hun valgt riktig. Sorry... Dette er det rene sludder! Jeg er gift for annen gang - med samme dame. Og det med en glød fra begge som var totalt borte! Dessverre tyder imidlertid mye på at slik oppførsel, mangel på følelser, at de i en periode blir kanalisert mot en annen person. Det skjedde hos oss. Du kan IKKE snakke henne til fornuft. Et godt tips er å leve litt selv, la henne få merke at du er meget hyggelig mot henne MEGET hyggelig når du henter og bringer barn og annet, men KORT og OPPTATT. Hold deg borte, vis deg glad i den situasjonen du er. Uanset hvilket gress hun beiter i, vil hun hvis hun ønsker å være din VENN, begynne å tenke selv. Det skjedde hos oss. Skriver mer siden! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-700366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isoldesmann Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Sorry... Dette er det rene sludder! Jeg er gift for annen gang - med samme dame. Og det med en glød fra begge som var totalt borte! Dessverre tyder imidlertid mye på at slik oppførsel, mangel på følelser, at de i en periode blir kanalisert mot en annen person. Det skjedde hos oss. Du kan IKKE snakke henne til fornuft. Et godt tips er å leve litt selv, la henne få merke at du er meget hyggelig mot henne MEGET hyggelig når du henter og bringer barn og annet, men KORT og OPPTATT. Hold deg borte, vis deg glad i den situasjonen du er. Uanset hvilket gress hun beiter i, vil hun hvis hun ønsker å være din VENN, begynne å tenke selv. Det skjedde hos oss. Skriver mer siden! Du er nok på sporet her, godfjotten. MEN .. selv om det var din erfaring, trenger det ikke nødvendigvis være at noe er kanalisert en annen vei. Det kan ha oppstått problemer over lang tid, et kjerneproblem som man f.eks. aldri ble helt ferdig med, f.eks. noe fra fortiden. Noe som rammet sosialt og ble en mer eller mindre stor hindring. Dette som et eksempel. Blir man ikke helt ferdig med ting, slites forholdet istykker. Jeg sier ikke at man nødvendigvis MÅ bli ferdig med ting, dette er bare idealet. Det kan være at man aldri kan bli helt ferdig med "den tingen", og da er det kanskje best å bryte - ikke vet jeg. Står forsåvidt midt oppi det selv - med begge beina. Ble avvist fordi jeg ikke helt hadde blitt ferdig med ting, det rammet for sterkt sosialt, for å si det sånn. Ingen nye var inne i bildet, men etter lengre tids avvisning, og når man er både attraktiv (unnskyld!) og viril, kunne det jo tenkes at tankene ble henledet til en som har vist deg vanvittig mye godhet, oppmerksomhet og reinspikka kjærlighet - uten at det nødvendigvis er et forhold. Når denne dama atpåtil er drømmedama, kan fristelsen bli nokså stor..til å prate/sms'e/maile litt til, litt til osv. Det jeg vil fram til: alt har en utvikling. Men jeg synes kanskje 6 år er en forholdsvis kort tid, og det at dette kom som et sjokk, tyder nok på, hvis man skal generalisere, at eksen din faktisk har truffet en annen?! For du er vel reinslig, hyggelig, vennlig osv. - alt tyder på det, mener jeg, og du elsker henne jo. Men har hun truffet en ny, er vel forholdet over også for deg? Har du lagt på deg, fått mage? Slank deg!! Jeg mener, jobber du for forholdet og det finnes håp i hengende snøre, gjør alt som står i din makt. Det er jo der du er - absolutt!! Lykke til! Du virker som et bra menneske, gitt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-700478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dfgdfg Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Du må ikke finne på å ta John Gray for å være samlivsguden!!! Han er GAMMELDAGS!!!!! JA, han har et par gode eksempler på dialoger m.m. - men ellers?? nei, jeg tror ikke DEt er det beste å basere det på hvis man skal vinne tilbake en dame i år 2003!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-700593 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DRNoy Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Du må ikke finne på å ta John Gray for å være samlivsguden!!! Han er GAMMELDAGS!!!!! JA, han har et par gode eksempler på dialoger m.m. - men ellers?? nei, jeg tror ikke DEt er det beste å basere det på hvis man skal vinne tilbake en dame i år 2003!!! Har du noen bedre forslag kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-701002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DRNoy Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Du er nok på sporet her, godfjotten. MEN .. selv om det var din erfaring, trenger det ikke nødvendigvis være at noe er kanalisert en annen vei. Det kan ha oppstått problemer over lang tid, et kjerneproblem som man f.eks. aldri ble helt ferdig med, f.eks. noe fra fortiden. Noe som rammet sosialt og ble en mer eller mindre stor hindring. Dette som et eksempel. Blir man ikke helt ferdig med ting, slites forholdet istykker. Jeg sier ikke at man nødvendigvis MÅ bli ferdig med ting, dette er bare idealet. Det kan være at man aldri kan bli helt ferdig med "den tingen", og da er det kanskje best å bryte - ikke vet jeg. Står forsåvidt midt oppi det selv - med begge beina. Ble avvist fordi jeg ikke helt hadde blitt ferdig med ting, det rammet for sterkt sosialt, for å si det sånn. Ingen nye var inne i bildet, men etter lengre tids avvisning, og når man er både attraktiv (unnskyld!) og viril, kunne det jo tenkes at tankene ble henledet til en som har vist deg vanvittig mye godhet, oppmerksomhet og reinspikka kjærlighet - uten at det nødvendigvis er et forhold. Når denne dama atpåtil er drømmedama, kan fristelsen bli nokså stor..til å prate/sms'e/maile litt til, litt til osv. Det jeg vil fram til: alt har en utvikling. Men jeg synes kanskje 6 år er en forholdsvis kort tid, og det at dette kom som et sjokk, tyder nok på, hvis man skal generalisere, at eksen din faktisk har truffet en annen?! For du er vel reinslig, hyggelig, vennlig osv. - alt tyder på det, mener jeg, og du elsker henne jo. Men har hun truffet en ny, er vel forholdet over også for deg? Har du lagt på deg, fått mage? Slank deg!! Jeg mener, jobber du for forholdet og det finnes håp i hengende snøre, gjør alt som står i din makt. Det er jo der du er - absolutt!! Lykke til! Du virker som et bra menneske, gitt! Hun har ikke funnet noen ny heldigvis, såpass er på det rene. Jeg tar all skylden for at hun gikk.. Hun har nok slite seg ut ved å gå i full jobb, og tatt seg av både meg og vår datter. Fælt å si det, men jeg har vert syk de siste 3 årene. Hjemmeværende. Jeg har vert for opptatt av min egen sykdom og hvordan å komme ut av uføret. Hun har støttet meg så godt hun kan, prøvd å ivareta mine behov, og neglisjert hennes egne behov og følelser. Hun har nok følt at hun bare har gitt og ikke fått tilsvarende igjen. Og hvem blir ikke lei tilslutt da.. Hun har nok funnet ut at hun trenger å få tilfredsstilt sine egne behov, og komt til den konklusjon at hun da er best tent med å vere alene. Så her sitter jeg med alle disse problemene som jeg trenger å løse + at jeg fikk ett nytt å tenke på. Attraktiv? Nei, heller forfalt.. men jeg jobber med det. Har skjønt det endelig. Hater singellivet!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-701015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dfgdfg Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Har du noen bedre forslag kanskje? For å si det sånn, det er delte meninger om McGraw, men jeg mener ihvertfall han er bedre enn gray... prøv Relationship resque... Kjøpes på bokkilden.no. eller søk på mao.no etc om samlivsbøker beregnet på litt yngre par enn konservative i 50-60-årene.. som ihvertfall jeg får inntrykk av at Gray skriver til. Hot love av tracy cox er også bra, men mer generell - og går litt for lite inn på det du skriver om her... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-701074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne23 Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hun har ikke funnet noen ny heldigvis, såpass er på det rene. Jeg tar all skylden for at hun gikk.. Hun har nok slite seg ut ved å gå i full jobb, og tatt seg av både meg og vår datter. Fælt å si det, men jeg har vert syk de siste 3 årene. Hjemmeværende. Jeg har vert for opptatt av min egen sykdom og hvordan å komme ut av uføret. Hun har støttet meg så godt hun kan, prøvd å ivareta mine behov, og neglisjert hennes egne behov og følelser. Hun har nok følt at hun bare har gitt og ikke fått tilsvarende igjen. Og hvem blir ikke lei tilslutt da.. Hun har nok funnet ut at hun trenger å få tilfredsstilt sine egne behov, og komt til den konklusjon at hun da er best tent med å vere alene. Så her sitter jeg med alle disse problemene som jeg trenger å løse + at jeg fikk ett nytt å tenke på. Attraktiv? Nei, heller forfalt.. men jeg jobber med det. Har skjønt det endelig. Hater singellivet!! Heisann DRNOY. Er du frisk nå? Har du begynt å jobbe? Om grunnen til at hun gikk fremdeles eksisterer kommer hun ikke tilbake. Jeg skjønner godt at hun ikke klarte mer. Og hva er det som får deg til å tro at hun får det bedre med deg denne gangen enn sist? Jo, kansje du skjerper deg ...en stund. Men hva skjer når dere har vært et par igjen en stund. Følelsene har selvfølgelig dødd ut pga alt dette og det er ikke lett å få de tilbake igjen. Det er man ikke motivert for når alt er borte. Derfor er det alltid så lurt å være føre var, ikke sant. Men mitt råd til deg: Få deg en jobb, gi deg en oppussing, få deg enn ny og spennende hobby og kom deg i form. Ikke mas på henne bare vær hyggelig. Sørg for at datteren din har det kjempebra hos deg og vær aktiv! Om du ikke får igjen henne da så er det hvrtfall store sjanser for at du uansett øker livsgleden din på andre punkt og hvem vet...Kansje du ikke hater singellivet så mye lenger. Eller kansje det dukker opp en ny..... Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-701333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DRNoy Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Heisann DRNOY. Er du frisk nå? Har du begynt å jobbe? Om grunnen til at hun gikk fremdeles eksisterer kommer hun ikke tilbake. Jeg skjønner godt at hun ikke klarte mer. Og hva er det som får deg til å tro at hun får det bedre med deg denne gangen enn sist? Jo, kansje du skjerper deg ...en stund. Men hva skjer når dere har vært et par igjen en stund. Følelsene har selvfølgelig dødd ut pga alt dette og det er ikke lett å få de tilbake igjen. Det er man ikke motivert for når alt er borte. Derfor er det alltid så lurt å være føre var, ikke sant. Men mitt råd til deg: Få deg en jobb, gi deg en oppussing, få deg enn ny og spennende hobby og kom deg i form. Ikke mas på henne bare vær hyggelig. Sørg for at datteren din har det kjempebra hos deg og vær aktiv! Om du ikke får igjen henne da så er det hvrtfall store sjanser for at du uansett øker livsgleden din på andre punkt og hvem vet...Kansje du ikke hater singellivet så mye lenger. Eller kansje det dukker opp en ny..... Lykke til! Det var ikke før hun gjorde det slutt, at jeg forstod at det måtte jo bare ha gått galt. Jeg prøver iallefall å vere en så god venn for henne som mulig! Får bare prøve å undertryke mine egne følelser en stund. Prøver å få gått meg en halvannen times tur hver dag. Men i perioder bare knekker jeg sammen, og bare er trist og lei meg.. Og da blir det opphold i alt.. Det skal ikke vere enkelt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-701918 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne23 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det var ikke før hun gjorde det slutt, at jeg forstod at det måtte jo bare ha gått galt. Jeg prøver iallefall å vere en så god venn for henne som mulig! Får bare prøve å undertryke mine egne følelser en stund. Prøver å få gått meg en halvannen times tur hver dag. Men i perioder bare knekker jeg sammen, og bare er trist og lei meg.. Og da blir det opphold i alt.. Det skal ikke vere enkelt! Har du vært til psykolog? Det virker som du ikke bare har et brudd som har rammet deg hardt men også dette med at du har vært syk og arbeidsledig....Det kan jo skade enhver. Hadde du hatt jobb og et liv ellers så hadde det kansje ikke vært så hardt? Jeg tror du skal søke hjelp jeg. Slik at du kommer deg over denne "kneika". Snakk først med fastlegen din om det som kan henvise deg videre. Jeg tror ikke han/hun kommer til å avfeie deg slik som situasjonen er.. Håper du gjør dette, slik at du kan få det bra igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-702414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det første du bør gjøre er iallefall og slutte å bringe temaet på bane med henne igjen. Prøv å bare være venner med henne, og fortsett å gjør hyggelige timg sammen. så vil tiden vise om hun finner tilake til gnisten hos deg. Men du kan ikke påvirke dette i større grad tror jeg ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116478-hun-vil-ikke-jobbe-for-forholdet/#findComment-702418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.