Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er best av hormonspiral eller p-sprøyte? Noen som vil dele sine erfaringer?

Begge deler kan vel føre til mye blødninger de første 2-4 mnd og så avtar de?

Har også hørt mye om at mannen kjenner trådene? Hvor utbredt er dette...er det vanlig?

Ønsker en prevensjonsform som er sikker og reduserer blødningene (helst at de forsvinner:-) ). Hadde det ikke vært for at jeg ønsker mindre blødninger så hadde mannen min sterilisert seg.

Ønsker tips og erfaringer. Gruer meg litt til evt. hormonspiral, men hva er best og mest praktisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116490-hormonspiral-eller-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt hormonspiralen , men nå bruker jeg p-sprøyta.

Jeg ikke hørt noe om at mannen kan kjenne trådene på hormonsprøyta , og når det gjelder blødninger er de vel ganske like...

Jeg foretrekker sprøyta. Men jeg tar den hver 10 uke , istedet for hver 12 for å unngå disse blødningene .

Jeg ikke hørt noe om at mannen kan kjenne trådene på hormonsprøyta , og når det gjelder blødninger er de vel ganske like...

Jeg foretrekker sprøyta. Men jeg tar den hver 10 uke , istedet for hver 12 for å unngå disse blødningene .

*Fnis* Trådene på hormonsprøyta du...!

• 3 uker senere...
Smulan1365380495

Hvorfor tok du ut hormonspiralen?? Ikke fornøyd?? Jeg lurer på om jeg har nedsatt sex lyst pga den?? Også økt PMS. Har du merket noe til dette??

Hvorfor tok du ut hormonspiralen?? Ikke fornøyd?? Jeg lurer på om jeg har nedsatt sex lyst pga den?? Også økt PMS. Har du merket noe til dette??

Jeg måtte ta den ut på grunn av at jeg ble gravid på den...men det er i følge legen min utrolig at kunne skje!

Det er ikke umulig at du har nedsatt sex lyst av den ; den inneholder jo en del hormoner som kroppen kan reagere på .

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...