Gjest x-woman :( Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hei dere var som planlagt på UL i dag på 5 sprøytedag og fikk en skikkelig nedtur Jeg er så lei meg i dag at jeg har lyst å grine. Kan jo være at jeg overreagerer p.g.a hormoner men nå synes jeg livet er skikkelig bonn i bøtta!!!!!! På UL viste det lite til aktivitet.Jeg hadde det på følelsen men likevel litt surt, nå må vi øke dosen for å se om det hjelper, og da blir sikkert alt forskjøvet. I tillegg fikk jeg vite sånn " plomp ut" at jeg hadde litt Pcos. Jeg som har spurt og gravd i minst 5 år og fått til svar at " det har du nok ikke" !!!! Jeg er så frustrert for nå er sjansene sikkert enda mindre for å bli gravid. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ned i vekt siden jeg var kraftig ,( liker ikke å høre det fra andre selv om jeg vet at jeg er det )akkurat som jeg ikke prøver på det hver dag som går siden jeg gikk opp mine 20kg for to år siden!!!! Jeg har fått meg en skikkelig smell i bakken og har ingen tro på dette forsøket lengre. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut når jeg vet at jeg ikke kommer til å bli gravid. Beklager min negativitet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
khalana Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Huffda for en dårlig dag d må være for deg.Men prøv å se positivt fremover..når dosen er økt så skal du se d går bedre med eggene:) Kan jeg få spørre deg hvor høy/lav dose du har gått på? Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-700507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest x-woman :) Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Huffda for en dårlig dag d må være for deg.Men prøv å se positivt fremover..når dosen er økt så skal du se d går bedre med eggene:) Kan jeg få spørre deg hvor høy/lav dose du har gått på? Klem fra Hei takk for oppmuntringen men det jeg er mest redd for er dette med PCoS og at dette vil dra ut i lang tid. Jeg har tatt 125 og skal nå øke til 150.....håper det er nok til å skape en reaksjon!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-700878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 De dosene du har gått på til nå er ganske lave, og det ville vært uvanlig om du skulle at mange velutviklede eggposer etter bare 5 dager. Målet med stimuleringen er ikke å få flest mulig eggposer så fort som mulig, men å få ca. 10 eggposer som modnes i kontrollert tempo. Det vil gi 5-10 egg av forhåpentligvis god kvalitet. Dette regnes som optimalt for forsøket. For å få en kontrollert modning, er det viktig å ikke starte med for høye doser. Det tar ofte noen dager ekstra, men gir altså bedre resultater. Og det er vi jo interessert i. Når det gjelder PCO(S)-diagnosen, er ikke det noe problem hvis de bare får ut gode egg og får satt inn tilsvarende gode egg. Det med vekten er ikke så enkelt med PCO, men det er kjempemange som har blitt gravide til tross for både PCO og vektproblemer. PCO'en kan ha betydning for hvilken medisinering du trenger for å få et best mulig forsøk. Det kan derfor hende at du får andre doser eller annen medisin hvis du trenger flere forsøk. Det er ganske vanlig at man justerer litt når man ser hvordan kroppen reagerer på det første forsøket. Jeg synes du skal finne frem humøret, og tenke positivt på dette. Det tar kanskje noen dager ekstra i forhold til hva du har tenkt, men det fikser du fint. Du har allerede ventet i årevis - da er ett par dager fra eller til ikke så farlig. Lykke til videre ! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-701204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tavira Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Joda, det er klart du skal bli gravid!! Stå på og hold motet oppe! Jeg har jo kommet sånn omtrent likt som deg i løypa og har gått på en dose som var 131ie. Da jeg var til UL på fredag viste det seg å ha vært en litt lav dose, så i helgen tok jeg 150ie. Var på UL igjen i går, og da så alt mye bedre ut. Selv om eggene på venstresiden var mye mer modne enn de på høyre. Så da blir det uttak i morgen og forhåpentligvis innsetting på fredag. Kunne bare denne dagen gå litt fortere... Masse lykke til Klems fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-701219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
khalana Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Hei takk for oppmuntringen men det jeg er mest redd for er dette med PCoS og at dette vil dra ut i lang tid. Jeg har tatt 125 og skal nå øke til 150.....håper det er nok til å skape en reaksjon!!!!! Ja jeg kan forstå at du bekymrer deg for pcos`en.Jeg vet ikke så mye om det annet enn det jeg har lest,men det er vel sånn at de må brenne vekk cysten før eventuelt forsøk da eller? Og da kan det ta lengre tid.Men det er jo ikke alle som trenger å fjerne de heller? Uansett så krysser jeg mine fingre for deg:) Og alle oss andre slitere:) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-701300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
x-woman Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 De dosene du har gått på til nå er ganske lave, og det ville vært uvanlig om du skulle at mange velutviklede eggposer etter bare 5 dager. Målet med stimuleringen er ikke å få flest mulig eggposer så fort som mulig, men å få ca. 10 eggposer som modnes i kontrollert tempo. Det vil gi 5-10 egg av forhåpentligvis god kvalitet. Dette regnes som optimalt for forsøket. For å få en kontrollert modning, er det viktig å ikke starte med for høye doser. Det tar ofte noen dager ekstra, men gir altså bedre resultater. Og det er vi jo interessert i. Når det gjelder PCO(S)-diagnosen, er ikke det noe problem hvis de bare får ut gode egg og får satt inn tilsvarende gode egg. Det med vekten er ikke så enkelt med PCO, men det er kjempemange som har blitt gravide til tross for både PCO og vektproblemer. PCO'en kan ha betydning for hvilken medisinering du trenger for å få et best mulig forsøk. Det kan derfor hende at du får andre doser eller annen medisin hvis du trenger flere forsøk. Det er ganske vanlig at man justerer litt når man ser hvordan kroppen reagerer på det første forsøket. Jeg synes du skal finne frem humøret, og tenke positivt på dette. Det tar kanskje noen dager ekstra i forhold til hva du har tenkt, men det fikser du fint. Du har allerede ventet i årevis - da er ett par dager fra eller til ikke så farlig. Lykke til videre ! Klem Takk for dine kloke ord, hadde bare legen vært så forklarende så hadde jeg kanskje ikke vært så negativ. På henne hørtes det ut som om det var det værste som kunne skje, det at jeg hadde få egg og at jeg kanskje hadde pcos ( hun sa jeg ikke hadde det for 4mnd siden????) Nå har jeg bestilt time til akupunktur og prøver å holde håpet opp , og ja nå klarer jeg å vente noen dager til, takket være deg ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-701345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
x-woman Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Joda, det er klart du skal bli gravid!! Stå på og hold motet oppe! Jeg har jo kommet sånn omtrent likt som deg i løypa og har gått på en dose som var 131ie. Da jeg var til UL på fredag viste det seg å ha vært en litt lav dose, så i helgen tok jeg 150ie. Var på UL igjen i går, og da så alt mye bedre ut. Selv om eggene på venstresiden var mye mer modne enn de på høyre. Så da blir det uttak i morgen og forhåpentligvis innsetting på fredag. Kunne bare denne dagen gå litt fortere... Masse lykke til Klems fra Hei det var jo akkurat det samme jeg hadde, litt på den ene siden og ingen på den andre. Regner nå med at UL på fredag vil gå bedre Du må ihvertfall ha lykke til med uttaket...... håper at det går veldig bra og at du får bra kavlitet på eggene. Det håper jeg ihvertfall på!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-701348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
x-woman Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Ja jeg kan forstå at du bekymrer deg for pcos`en.Jeg vet ikke så mye om det annet enn det jeg har lest,men det er vel sånn at de må brenne vekk cysten før eventuelt forsøk da eller? Og da kan det ta lengre tid.Men det er jo ikke alle som trenger å fjerne de heller? Uansett så krysser jeg mine fingre for deg:) Og alle oss andre slitere:) Klem fra Hei og takk for det , jeg krysser fingrene for dere også tro meg! Det som er så rart er at alle legene jeg har oppsøkt i de siste 5 årene har sagt at jeg ikke har PCOS, og så plumper dama ut med det nå at jeg hadde. For meg ble det et lite sjokk. Men greit å vite siden jeg alltid har trodd. Men vet du om det er noe som kan komme å gå? Jeg har ikke alle tegnene på det, det ene er at jeg aldri har hatt mye menstruasjon ( 1-2 ganger i året), slik jeg ikke har eggløsning. Jeg har ellers alltid vært slank ( unntagen de to siste årene), og jeg har ikke mye rundt magen. Jeg har noe hårvekst, men det tror er p.g.a at jeg var tidlig fremme med napperen. Uren hud får jeg bare litt av en gang i mnd. Selv om jeg syntes det var et sjokk å få vite det er det samtidig ok. Nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til. Men jeg kunne ønske legene var litt mer medmenneskelig og forståelig. Kanskje det er for mye å kreve *lykke til* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116529-p%C3%A5-ul-i-dag/#findComment-701361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.