Gå til innhold

Å snakke om tidligere sex-erfaring med ny kjæreste

Anbefalte innlegg

Lillo1365380426

Hei!

Jeg og typen har vært sammen i 1 år, og er begge i begynnelsen av 30-årene.

Typen min var singel i mange år før han traff meg, mens jeg har hatt flere lange forhold bak meg. Vi ble enige om å ikke snakke om hva vi har gjort eller hvordan det var å ha sex med tidligere partnere. I løpet av året har vi lært hverandre bedre å kjenne og har utviklet oss sammen seksuelt, noe som har ført til et glimerende sexliv den dag i dag. Vi har fremdeles mye vi kan oppleve sammen seksuelt, og det gjør hverdagen spennende.

Men........ vi har allikevel hatt diskusjoner, spesielt i beruset tilstand, og da kommer det jo mye rart fram. Det har til tider skapt litt uro og sjalusi, noe som jo egentlig er ganske unødvendig. Blant annet blir jeg litt forvirret, fordi typen min kan en gang snakke som om han har hatt mange sexpartnere tidligere, mens andre ganger hørtes det ut som om det bare har vært noen få. Det dumme er at jeg tenker av og til på dette, men tørr ikke ta det opp med ham, fordi jeg synes det egentlig er upassende å spørre ham om hvor mange han egentlig har ligget med. Allikevel er jeg nysgjerrig.

Jeg prøver å si til meg selv, at vi begge har en fortid, men at vi nå har en framtid.... isammen. Hvor mange han eller jeg har ligget med før, er jo uvesentlig, men jeg har allikevel lyst til å vite det ettersom han sier så mye rart rundt det. Jeg innrømmer at jeg er redd for at det er veldig mange flere enn det jeg i utgangspunktet har trodd, derfor vil svaret hans være litt skremmende. Hva sier dere?

Bør man fortelle hverandre hvor mange sexualpartnere man har hatt før?

Fortsetter under...

Man forteller en ny partner det man ønsker synes jeg. Det er, som du sier, en del av fortiden. For min egen del har jeg vel både blitt fortalt og fortalt selv om sånn omtrentlig antall. Det har imidlertid ikke betydd noe fra eller til. Det er selve den seksuelle erfaringen som er viktig etter min mening.

Hva som imidlertid er vitsen med å skape "mystikk" fra hans side om hvor mange han har hatt sex med fatter jeg ikke helt.

Lillo1365380426

Man forteller en ny partner det man ønsker synes jeg. Det er, som du sier, en del av fortiden. For min egen del har jeg vel både blitt fortalt og fortalt selv om sånn omtrentlig antall. Det har imidlertid ikke betydd noe fra eller til. Det er selve den seksuelle erfaringen som er viktig etter min mening.

Hva som imidlertid er vitsen med å skape "mystikk" fra hans side om hvor mange han har hatt sex med fatter jeg ikke helt.

Hei og takk for svar!

Det er vel denne "mystikken" om antallet sexpartnere som han framgir, som i grunnen irriterer meg. Jeg tror han er usikker på hva han egentlig skal fortelle meg, om dte er få eller mangen. Ettersom han har vært singel i mange år, og bare har et par forhold bak seg, er han kanskje redd for å virke "lite erfaren" om han har hatt få sexualpartnere. Kanskje han også er redd for hvordan jeg ville ha reagert om han har hatt mange.

For meg er det likegyldiog hvor mange han har ligget med. Jeg liker bare ikke "spillet" han spiller. Har han hatt 2, 5 eller 10 eller enda flere, er jo det ikke så viktig, for nå har han jo valgt meg. Kanskje også for resten av livet. Jeg vil bare han skal si dte som det er, om vi først skal snakke om det. Bare dumt det alltid blir i beruset tilstand.

Om du vet du er ok med deg selv samme hvilket antall han harligget med, er det vel bare å spørre på en pen måte. Uansett liker ikke jeg å vite antallet på min partner, men om hun skulle spørre om hvor mange jeg har ligget med ville ikke det være noe problem for meg.

Håper du får med deg poenget mitt! :)

mvh

Ut fra det du skriver vil jeg anta at han ikke har særlig mange sexpartnere, tror du har mange og tør derfor ikke innrømme dette. Menn er rare sånn, vi skal ha mange sexpartnere, mens kvinner helst skal ha få.

Gjest flinkbisk

Hei og takk for svar!

Det er vel denne "mystikken" om antallet sexpartnere som han framgir, som i grunnen irriterer meg. Jeg tror han er usikker på hva han egentlig skal fortelle meg, om dte er få eller mangen. Ettersom han har vært singel i mange år, og bare har et par forhold bak seg, er han kanskje redd for å virke "lite erfaren" om han har hatt få sexualpartnere. Kanskje han også er redd for hvordan jeg ville ha reagert om han har hatt mange.

For meg er det likegyldiog hvor mange han har ligget med. Jeg liker bare ikke "spillet" han spiller. Har han hatt 2, 5 eller 10 eller enda flere, er jo det ikke så viktig, for nå har han jo valgt meg. Kanskje også for resten av livet. Jeg vil bare han skal si dte som det er, om vi først skal snakke om det. Bare dumt det alltid blir i beruset tilstand.

Vil noen vite hvor mange seksualpartnere jeg hadde før jeg traff jenta mi? I en alder av 25? INGEN!! Jeg hadde spart meg:) Vanket i et miljø hvor jeg vasset i kvinner og tilbud, for å si det sånn, attraktiv var jeg visst også, men ..flink bisk! Jeg er fortsatt ..der at jeg lett får blikkontakt på Rema:)

Annonse

Det er vel bare å ta det opp i edru tilstand på en pen måte. Dessuten er def. mange forskjellig fra pers. til pers.

Du skriver 2, 5 eller 10 (eller enda fler) 10 vil ikke være mange om han er over 30 og har vært mye single. Men her mener andre sikkert noe annet...

Clue1365380406

Hei og takk for svar!

For meg er det naturlig å fortelle hvor mange partnere jeg har hatt før, og også å vite det samme om ham. Ikke nøyaktig antall men sånn ca. Det er liksom en del av helheten. Likevel er det forskjellige meninger om dette, og jeg måtte ha respektert det om han ikke ville si noe om det. Det var forresten like naturlig for ham å snakke om slike ting som det var for meg.

Problemer i forhold til slike ting dukker som regel opp når den ene har hatt langt flere partnere enn den andre, og kanskje også flere erfaringer når det gjelder trekantsex osv.

Gjest Konservativ

Om han har hatt 2 el 30 sex partnere før han traff deg, har det egentlig noe å si? selv var jeg 22 når jeg traff min mann og hadde hatt 12 stykker.

12 stk. som 22-åring er mye.

JEG ville ikke vært sammen med en som hadde hatt så mange. Så for noen har det noe å si, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...