Gå til innhold

Er fitte et skjellsord?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

6

• spirito

3

• wywh

2

• mrxx

1

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er et skjellsord.

Her jeg bor (Sør-Troms) så bruker vi å si "fetta" eller "fetta i hælvetta" istedetfor "faen", så da kan det vel kalles et banneord/skjellsord.

Jeg foretrekker å si "mus" istedetfor "fitte" når det er snakk om det kvinnelige kjønnsorgan. :o)

Klart det er et skjellsord.

Men sagt mellom to som elsker hverandre kan det bli et ganske deilig ord..!

Men i dagligtale, nei! Det er liksom litt skittent og nedrig.. men ikke nedlatende i forhold til kvinnen.

Jeg tror fitte betyr kløft. Det er jo en kløft der nede .. mmm!!

Er det ikke så at det er et gammelnorsk ord som heter "fitjar" og betyr myr?

"................."

Annonse

Gjest dunkemann

Er det ikke så at det er et gammelnorsk ord som heter "fitjar" og betyr myr?

"................."

Nei, Fitjar er jo på Stord det, Prozak!! Her skal du få LITT fra Riksmålsordboken: (vulg.) kjønnsåpning hos kvinner og (visse) hundyr, vagina, cunnus .. av gno. fita; fet væske gno. fit engstykke langs vann, i så fall egntl. noe fuktig og glinsende.

Dette siste kan man vel slutte seg til. Nam nam! Men jeg hørte et radioprogram en gang hvor en filolog hadde denne oversetjinga: klyft.

Ja, ja, dette (ikke det andre orde på ..tte) har jeg studert inngående. Det er forøvrig en kjær region på menneskekroppen.. ikke sant?

Gjest slitern

Ja du sliter.....

Hvordan holder ordet fitte kvinner nede?

Og hvorfor bruker mange kvinner det selv? Holder de seg selv nede?

Ja, noen kvinner holder også hverandre nede. Selve ordet er stygt og nedverdigene hvis du kaller en kvinne det. På den måten er det et skjellsord som også virker kvinneundertrykkende. Det er jo et problem på mange skoler rundt om kring av gutta kaller jentene for horer og fitter. Jenter gjør ikke det samme overfor gutter derfor kan det være en måte å holde jenter nede på. Ordet er nok funnet opp av menn ja.

Gjest slitern

Må man si det da?

Jeg hadde vridd meg unna om noen hadde sagt "Å kjære, stikk den stive pikken din inn i fitta mi..."

Sånt språk er skikkelig turn-off.

Synes ikke det høres særlig romatisk ut nei, men er enig at hvis noen liker dirtytalk egner det seg bedre.

Gjest slitern

Nei, Fitjar er jo på Stord det, Prozak!! Her skal du få LITT fra Riksmålsordboken: (vulg.) kjønnsåpning hos kvinner og (visse) hundyr, vagina, cunnus .. av gno. fita; fet væske gno. fit engstykke langs vann, i så fall egntl. noe fuktig og glinsende.

Dette siste kan man vel slutte seg til. Nam nam! Men jeg hørte et radioprogram en gang hvor en filolog hadde denne oversetjinga: klyft.

Ja, ja, dette (ikke det andre orde på ..tte) har jeg studert inngående. Det er forøvrig en kjær region på menneskekroppen.. ikke sant?

Hvorfor misbruker unggutter og umodne mannfolk dette uttrykket da? Hvis de er hetero burde det jo ikke misbrukes? Kanskje det er et uttrykk for kvinneforrakt?

Annonse

Hvorfor misbruker unggutter og umodne mannfolk dette uttrykket da? Hvis de er hetero burde det jo ikke misbrukes? Kanskje det er et uttrykk for kvinneforrakt?

Kvinneforakt har ingenting med det å gjøre. Det er noe en ottar-dame kunne funnet på å si, men jeg forventer nesten at normalt opplyste folk klarer å skille dette.

"................."

Gjest slitern

Kvinneforakt har ingenting med det å gjøre. Det er noe en ottar-dame kunne funnet på å si, men jeg forventer nesten at normalt opplyste folk klarer å skille dette.

"................."

Jeg er normalt opplyst og jeg mener at det kan være uttrykk for kvinneforrakt. Synes ikke dette er en så hårreisende tanke. Å kalle en jente for hore eller fitte er etter min mening kvinneundertrykkende og kan være uttrykk for kvinneforrakt. Er ikke ottardame av den grunn.

Jeg er normalt opplyst og jeg mener at det kan være uttrykk for kvinneforrakt. Synes ikke dette er en så hårreisende tanke. Å kalle en jente for hore eller fitte er etter min mening kvinneundertrykkende og kan være uttrykk for kvinneforrakt. Er ikke ottardame av den grunn.

Enig med du.

Rart at det ikke fins like slagkraftige uttrykk å bruke mot gutta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...