Gå til innhold

Merkelig blødning...

Anbefalte innlegg

Optimisten :o)

Dr Online..

Jeg har nå en merkelig blødning utenom vanelig syklus, og lurer veldig på hva dette kan være...

Jeg fikk en datter for et år siden, og pga amming fikk jeg ikke mensen tilbake før for et par-tre måneder siden. Første syklus var som normalt 36 dager, og andre syklus 37.

MEN SÅ, på dag 12 i tredje syklus, fikk jeg mensligninde blødninger, med svak murring omtrent som en vanlig mens!? Jeg blør mindre enn en vanlig mens, - omtrent som de siste par dagene av en vanlig mens, og blodet er brunt, ikke friskt og rødt... Nå har dette vart 8 dager, og jeg begynner å bli bekymret for at dette kan være noe farlig?? Tenkte først at det var rot i systemet pga hormonelle endringer i forb med nedtrapping av ammingen, - hva tror du???

På forhånd tusen takk for alle svar!!

Klem fra Optimisten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116728-merkelig-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg går utfra at du ikke bruker hormonell prevensjon? Har du utelukket graviditet?

En mellomblødning kan skyldes eggløsning, men den varer sjeldne mer enn en dag eller to. Det kan også komme blødning fra livmorhalsen, det kan undersøkes ved en gynekologisk undersøkelse. Så hvis blødningen fortsetter, bør du søke lege, men du kan se det an noen uker.

Amming kan hindre eggløsning og menstruasjon, men gir ikke anledning til slik uregelmessighet.

Med vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...