Gjest Grynet68 Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Jeg har gått på p-piller de siste 12 årene. Har byttet merke en gang i løpet av denne perioden men aldri hatt noen pause. Var i et langt forhold, men det tok slutt for flere år siden. Har likevel fortsatt med pillen, fordi jeg har hatt korte forhold innimellom og fordi det er hensiktsmessig å vite når man får mensen, mindre og kortere blødninger og mindre smerter. Det siste halvåret har jeg imidlertid hatt tendenser til migreneaktig hodepine - og i følge en venninne av meg er hun frarådet å bruke pillen pga dette. I tillegg har jeg hørt at slik hodepine kan være en konsekvens av p-pillebruk. Jeg lurer derfor på om jeg bør ta en pause nå - eller om det ikke er en sammenheng mellom hodepinen (en slags nevralgi, som visstnok ligger litt i familien) og p-pillebruk. 0 Siter
Gjest CatePus Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Du kan jo ta et halvt års opphold og se hvordan det påvirker hodepinene dine? Eventuelt kan du forsøke å bytte til for eksempel Yasmin. 0 Siter
darma Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Du kan jo ta et halvt års opphold og se hvordan det påvirker hodepinene dine? Eventuelt kan du forsøke å bytte til for eksempel Yasmin. Snakk med legen din, nå for tiden skal p-piller - visst nok - ikke være særlig skadelig. Men det kan jo være en ide og høre med en gynekolog hva den sier. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 20. august 2003 Skrevet 20. august 2003 Det kan være sammenhang mellom p-pille og migrene, men noen kan bli verre og noen bedre. Hvis det foreligger det man betegner ’aura’ med f.eks. synsforstyrrelser, skal man ikke bruke p-pille. Jeg foreslår at du holder en pause med pillen (spesielt da du ikke har absolutt bruk for den) og ser hvordan hodepinen/migrenen reagerer på det. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.