Gå til innhold

Trenger hjelp i denne jungelen

Anbefalte innlegg

Gjest håper på svar

Hei alle sammen

Har fulgt dere mest på sidelinjen, men dette er min historie. Jeg ble ikke gravid etter 2 års prøving, ble da sjekket og det viste seg at jeg hadde lavt stoffskifte. Etter fire måneder med tabeletter for dette ble jeg gravid. Fikk en gutt i februar 2000. Etter at han ble født har vi ikke brukt prevensjon, og regnet vel med at vi skulle bli gravide. Det blir vi altså ikke derfor lurer jeg på: Jeg har sagt til legen min at vi ikke ønsket prevensjon p.g.a. at vi ønsket oss et barn til i juni 2000. Etter som tiden går synes dere jeg må sette meg opp på en eventuell liste til prøverør? Hvordan blir dette da vi har et barn fra før på 3 år. Og HVA skal jeg si til legen min. Hun virker som hun ikke forstår hvor sårt dette er for oss. Kanskje jeg må ta en telfon og bestille time hos henne og fortelle hvordan jeg føler dette. Håper dere kan si meg noe om prossessen videre. Hvor lang tid det eventuelt går e.t.c.??? Dette ble langt, men blir takknemelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/116762-trenger-hjelp-i-denne-jungelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dersom dere har prøvd i tre år uten prevensjon, er det sikkert lurt å ta noen grep. Er dere skikkelig utredet, eller er det bare stoffskiftet ditt som er testet?

Be doktoren din om henvisning til spesialist/gynekolog. Spesialisten vil kunne kjøre i gang mer utredning (dersom det er nødvendig) eller henvise til behandling. Dere vil iallfall bli tatt på alvor!

Lykke til,

Hilsen

Gjest prillaguri

Hei!

Dersom dere har prøvd i tre år uten prevensjon, er det sikkert lurt å ta noen grep. Er dere skikkelig utredet, eller er det bare stoffskiftet ditt som er testet?

Be doktoren din om henvisning til spesialist/gynekolog. Spesialisten vil kunne kjøre i gang mer utredning (dersom det er nødvendig) eller henvise til behandling. Dere vil iallfall bli tatt på alvor!

Lykke til,

Hilsen

få fortgang i sakene! det er mitt råd. jeg vet av erfaring at dette kan ta laaaang tid. si straks i fra til legen din at du ønsker full utredning NÅ!

overhodet ingen grunn til å vente lengre.

jeg er så heldig å være mamma til en ivf gutt på 4 mnd, og angrer for at jeg selv lot ting drøye og åra gå.. skal snart melde meg på til søskenforsøk ved riksen, det er nok noen måneder ventetid.(vi er uforklarelige barnløse)

be om å få blodprøve for å påvise eggløsning, mannen din burde også sjekke sædkvalitet, noen blir henvist til kikkhullsundersøkelse også (for å konstantere at du har åpne eggledere.. men siden du har et barn fra før kan muligens dette utelukkes..

noen blir også satt p åen tablettkur med pergotime for å forsterke eggløsningen eller å få den igang.

hvis disse prøvene er bra og de ikke finner noe feil ved noen av dere så be om å bli satt opp på venteliste for ivf straks!

det er en liten haug med papirer og undersøkelser som kan ta tid.

at du har et barn fra før har ingenting å si. ikke lytt til kjerringråd om ditt eller datt eller prøv i enda flere måneder å bli gravid.

hvis legen din ikke forstår din situasjon så bytt til en annen, be om henvisning videre til evt spesialist.

lykke til! du har gode odds siden du kroppen din allerede har klart å fullføre et svangerskap:) du har slitt lenge nok med å bli gravid på egenhånd nå. vanligvis sier legene at har man ikke blitt gravid i løpet av ett år!! er det tid for å søke hjelp.

klem fra meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...