Gå til innhold

Er det en myte at man kan være gravid selv om man får mensen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det svært uvanlig da? Jeg har typiske 'gravid-symptomer' men har akkurat hatt mensen.

Jeg tror ikke det er så veldig vanlig, og jeg tror også at mensen da som regel er litt "annerledes" enn vanlig.

Men jeg skriver "tror", for jeg vet ikke hvor vanlig/uvanlig det faktisk er. Det eneste jeg vet er at det er mulig å få mensen selv om du er blitt gravid.

Så jeg håper andre kan svare deg bedre enn jeg kan.

Men hvis du bekymrer deg, så kan du jo bare gå på apoteket og kjøpe en graviditetstest. Så vidt jeg vet fungerer den ganske så tidlig etter en eventuell befrukning.

Nei. Venninna mi hadde regelmessig menstruasjon i 5 mnd mens hun var gravid. Hun tok til og med en negativ gravitest hos legen da hun var rundt 8 uker på vei.

Blødningene var normale, kanskje litt kortere enn vanlig for henne. Ellers merket hun at hun ble litt rundere over magen. (Hun var godt trent, og ble aldri særlig stor.) Hun var også mye mer sliten enn før. Legene fant ikke ut hva det var før hun igjen troppet opp hos legen og de igjen tok en gravitest som da var positiv. UL dagen etter viste 5 mnd gammelt foster.

Barnet er nå 7,5 år gammelt og en kjekk gutt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...