røyskatta Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Min samboer og jeg har et problem, som dessverre vanskelig tas seriøst, og som det ikke er mulig å finne noe svar på. Han har BEHOV for sex hver dag. Han er 51 år, og derfor blir vel dette sett på som et luksusproblem. For oss er det imidlertid blitt et samlivsproblem. Hvis vi ikke har hatt sex på to dager blir han deperimert og føler seg lite verdsatt. I følge ham selv, trenger han utløsning hver kveld for å få sove. Vi har et åpent forhold, og har snakket mye rundt dette, men finner ikke noen løsning. Vi har jevnlig sex, og det meste som er gått uten var 14 dager en gang. Dette begynner å slite veldig på forholdet. Jeg mister lysten, fordi jeg noen ganger bare føler meg som noe som kan brukes, og at følelsene for hverandre blir borte. Noe av "jakten" er også borte. Det er jo ingen vits å forføre ham, for han vil jo "alltid". Dette fører igjen til at han synes vårt sexliv blir kjedelig. Han har to ekteskap bak seg, og innrømmer å ha vært utro mot de begge på grunn av stor sex trang. Vi vil begge satse på vårt forhold, men nå er vi rådløse. For at det skal være sagt har han ingen "rare" lyster i forbindelse med sex, bare at det skal være lekent og variert, noe jeg er enig i. Jeg klarer bare ikke å stille opp så ofte som han vil. Det byr meg dessuten i mot å "stille opp" for ham. Sex skal jo være en samhandling. Vi bor i Oppland. Finnes det noen vi kan snakke med for å få hjelp? Alm. prektiserende, og psykiater hos familiekontoret tar ikke dette seriøst føler vi. Han føler seg som en raring som burde være glad til, alderen tatt i betraktning. Vi må ha hjelp, for nå går det på forholdet løs. Hva kan vi gjøre? Takk for raskt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116953-hyperseksuell-luksusproblem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg ville ikke kalle dette et luksusproblem, men heller et stort problem som potensielt kan ødelegge forholdet deres. Du sier han må ha utløsning hver dag, men må dette være i form av samleie? Er det ikke mulig at han onanerer, enten alene eller ved siden av deg? Det finnes "medisiner" han kan ta som reduserer sexlysten, men det ville jeg sett på som siste utvei. Skjønner godt du er lei, sex skal være spennende, litt overraskene, ikke noe en vet den andre "skal" ha hver dag. Hva om han skaffer seg hobbyer/fysisk utfoldelse slik at han er mer sliten om kveldene og ikke orker sex? Håper dere klarer å finne ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116953-hyperseksuell-luksusproblem/#findComment-704109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mistyfied Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 "For oss er det imidlertid blitt et samlivsproblem. Hvis vi ikke har hatt sex på to dager blir han deperimert og føler seg lite verdsatt. I følge ham selv, trenger han utløsning hver kveld for å få sove." - Trenger han utløsning hver kveld kan han jo onanere noen kvelder. (Ser at petter smart også har foreslått det.) - Har forstått at mange menn tror at bare de får sex, så er man glade i dem. Få ham til å forstå at du er glad i ham og finner ham attraktiv selv om dere ikke har sex hver kveld/dag. - Tar han hensynt til at DU ikke har lyst innimellom? Eller får han det som han vil hele tiden? "Bestem" annen hver dag, f.eks. om det skal bli noe, eller om dere skal gjøre noe annet i stedet. "Dette begynner å slite veldig på forholdet. Jeg mister lysten, fordi jeg noen ganger bare føler meg som noe som kan brukes, og at følelsene for hverandre blir borte. Noe av "jakten" er også borte. Det er jo ingen vits å forføre ham, for han vil jo "alltid"." - Fortell ham at du mister lysten av at han "presser" deg til sex, og at du føler deg som noe han kan tømme seg i. Sex skal være spennende og lystbetont for dere begge. Til mer man blir presset til sex, til mer mister man lysten. Vet desverre ikke om noe spesifikt sted/person i Oppland dere kan henvende dere til, men hør om det er en sexolog i nærheten, evt en psykolog som kan hjelpe. Syns ikke noen skal kunne -forvente- at partneren stiller opp hver kveld, så han bør finne alternative løsninger (ikke å få seg en elskerinne akkurat..), og/eller endre tankemønsteret sitt. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116953-hyperseksuell-luksusproblem/#findComment-707540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Mange har en forestilling om at partneren alltid skal stille opp når sexlysten er til stede. Det er en forestilling som har ødelagt mange parforhold. Når sexdriven er ulikt fordelt, pleier jeg å anbefale at den med størst lyst klarer seg for egen hånd ofte nok til ikke å "plage" partneren. Onani er en trygg, god og sunn måte å løse ulik sexdriv. Da må du tillate at han bruker alle stimuli som gir ham tenning og tilstrekkelig spenning mens han holder på. Ønsker han å holde på alene, gi ham tid alene slik at han kan kose seg. Etter en periode hvor den ene har blitt utsatt for mas om sex, er det ofte en fordel å vente til den som føler seg overkjørt tar initiativet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/116953-hyperseksuell-luksusproblem/#findComment-709042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.