Gjest ikke undertegnet Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei! Jeg födte en sönn i juli 2002. Fikk tilbake mensen i oktober. Sluttet å amme i midten på februar. Har en menssyklus på 28-36 dager. Vi har forsökt siden januar å bli gravide igjen. De förste månedene tenkte jeg ikke noe videre over det, men de siste 4 månende har jeg/vi värt veldig stresset. Vi har tellt dager, hatt ofte (til tider) for mye sex..men, nei, ingen ting skjer. Siste mens förste dag 28.juli. Jeg forsökte å komme inn til en spesialist og fikk endelig napp. Var overlykkelig over muligheten for å få svar på om noe er galt med meg. Kom ut fra legen etter 15 minutter og smilte fra öret til öret for nå får jeg hjelp - men etter besöket har det dukket opp en rekke spörsmål som jeg håper at du kan hjelpe meg å svare på så godt du kan. Jeg tok ultralyd. 1.Hun sa at alt ser bra ut.. 2.Videre sa hun at hun ikke kunne se noen egglösning på gang.. 3.Etter undersökelsen fikk jeg en resept på Pergotime som jeg skal begynne med dag 3 i neste mens, med ny kontroll dag 10 hos henne. Da for en ny ultralyd. Mine spörsmål. 1- Alt så bra ut - hva betyr det? Hva så hun etter som kunne värt galt? - Nå er jeg sikkert ikke gravid denne månende heller, men om jeg er det- ville hun sett det og fortalt meg det?(Venter neste mens ca. 24-27/aug) 2- Hun kunne ikke se noen egglösning på gang. Kommer det av at jeg har passert dag 14. i syklusen? Eller betyr det at jeg ikke har egglösning(hjelp!) Når det ene egget har "passert" - det som blir min mens nå i august - vil ikke august egget synes at er på veg da? -Kunne hun se at min mens nå i august er på veg? 3- Pergotime - hva er det? Tar jeg det for at hun skal kunne undersöke meg videre eller er det for å hjelpe oss å bli gravide? Hvilken funksjon har Pergotime. Når jeg skal tilbake dag 10 for ny ultralyd - hva vil hun se etter da? Gjelder fortsatt samleie den 14.dag etter förste mensdag? Jeg kjenner ikke min egglösning. 4- Om det er så at jeg ikke kan få flere barn. Ville hun sagt det til meg der og da? Jeg vet at det kan ta tid å bli gravide, men akkurat nå sitter jeg med en fölelse av at jeg aldri kan bli det igjen. Og det merkelige var at når jeg gikk ut fra hennes kontor var jeg overlykkelig. Alt föltes så bra! Håper du kan svare så godt du kan på mine spörsmål. Jeg er 32 år og i bra form. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117174-s%C3%A5-mange-sp%C3%B6rsm%C3%A5l-etter-legebes%C3%B6k/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg kan ikke hjelpe deg med svar på alle spørsmålene dine. Men det viktigste er i alle fall helt klart - det er ikke slik at du ikke kan få flere barn. Den eneste diagnosen som gjør det umulig å få flere barn, er at du slutter å produsere egg. Alle andre diagnoser lar seg behandle på en eller annen måte. Det du forteller, tyder på at du ikke har hatt eggløsning denne måneden. Pergotime brukes, så vidt jeg vet, til å få eggløsning hvis den er uregelmessig. Hvis du har hoppet over denne måneden, kan det virke fornuftig med pergotime. Når hun sier at alt ser bra ut, antar jeg hun mener at hun ikke ser tegn til cyster eller annet grums i livmor eller på eggstokker. Slike ting kan gjøre det vanskelig å få eggløsning eller for befruktede egg å feste seg. Du har altså ikke tegn til slike problemer. Jeg er ingen ekspert på området, så det kan også være andre ting hun har sett etter. Hun kan ikke se om egglederne er åpne ved vanlig UL. Men det er høyst sannsylig at de er åpne, siden du har et barn fra før. Du lurer på om hun kunne sett det dersom du var gravid. Det kunne hun ikke sett. Men jeg tror (er ikke 100% sikker) at hun skulle sett om du hadde hatt eggløsning. Hvis du ikke har hatt eggløsning, kan du logisk sett ikke være gravid. Hvis du hadde hatt eggløsning, kan jeg ikke skjønne hvorfor hun skulle skrive ut pergotime-tabletter. Til slutt: Dere har ikke prøvd å bli gravid igjen så lenge, så jeg synes ikke du skal få panikk på noen måte. Det høres ut som dere får veldig god oppfølging hos den legen du bruker. Mange ville bare bedt dere fortsette å prøve uten å undersøke noe som helst etter så kort tid. Når du kommer til neste UL, vil hun kunne se hvordan det ligger an med eggløsning, og antagelig vil hele problemet deres være løst i løpet av kort tid. Ønsker dere lykke til videre ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117174-s%C3%A5-mange-sp%C3%B6rsm%C3%A5l-etter-legebes%C3%B6k/#findComment-705614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg kan ikke hjelpe deg med svar på alle spørsmålene dine. Men det viktigste er i alle fall helt klart - det er ikke slik at du ikke kan få flere barn. Den eneste diagnosen som gjør det umulig å få flere barn, er at du slutter å produsere egg. Alle andre diagnoser lar seg behandle på en eller annen måte. Det du forteller, tyder på at du ikke har hatt eggløsning denne måneden. Pergotime brukes, så vidt jeg vet, til å få eggløsning hvis den er uregelmessig. Hvis du har hoppet over denne måneden, kan det virke fornuftig med pergotime. Når hun sier at alt ser bra ut, antar jeg hun mener at hun ikke ser tegn til cyster eller annet grums i livmor eller på eggstokker. Slike ting kan gjøre det vanskelig å få eggløsning eller for befruktede egg å feste seg. Du har altså ikke tegn til slike problemer. Jeg er ingen ekspert på området, så det kan også være andre ting hun har sett etter. Hun kan ikke se om egglederne er åpne ved vanlig UL. Men det er høyst sannsylig at de er åpne, siden du har et barn fra før. Du lurer på om hun kunne sett det dersom du var gravid. Det kunne hun ikke sett. Men jeg tror (er ikke 100% sikker) at hun skulle sett om du hadde hatt eggløsning. Hvis du ikke har hatt eggløsning, kan du logisk sett ikke være gravid. Hvis du hadde hatt eggløsning, kan jeg ikke skjønne hvorfor hun skulle skrive ut pergotime-tabletter. Til slutt: Dere har ikke prøvd å bli gravid igjen så lenge, så jeg synes ikke du skal få panikk på noen måte. Det høres ut som dere får veldig god oppfølging hos den legen du bruker. Mange ville bare bedt dere fortsette å prøve uten å undersøke noe som helst etter så kort tid. Når du kommer til neste UL, vil hun kunne se hvordan det ligger an med eggløsning, og antagelig vil hele problemet deres være løst i løpet av kort tid. Ønsker dere lykke til videre ! Tusen takk for ditt svar! *smil* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117174-s%C3%A5-mange-sp%C3%B6rsm%C3%A5l-etter-legebes%C3%B6k/#findComment-705764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mozach Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei du! Jeg fikk selv Pergotime hos legen. Jeg har hatt en MA som har ført til at jeg har mistet eggløsningen. Så det den gjør er å hjelpe til med å sette den igang igjen. Jeg og tok en ultralyd som hun sa var helt fin. Så hun mente siden det ikke var noen eggløsning ville pergotime sette den igang og så ville vi ha like stor sjanse som alle andre til å få det til. Din historie høres ut som min så jeg ville ta det med ro. Legen din høres veldig dyktig ut og dette er nok det som skal til. Håper du får en baby i magen snart Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117174-s%C3%A5-mange-sp%C3%B6rsm%C3%A5l-etter-legebes%C3%B6k/#findComment-706550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.