Gjest klem fra x-woman Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei dere! Liten oppdatering fra meg til dere andre som holder på. Jeg var til UL ¨på fredag og da var folikklene mye større enn forrige gang, så det var jo bra! Men de var ikke store nok, så dermed fikk jeg økt dosen min til 200ie ( fra 125 - 150- 200 ). I dag er andre dagen jeg har den nye dosen, og jeg må si at jeg er j.....dårlig. Har aldri følt det så gale før. Jeg må bare sitte, for hvis jeg reiser meg blir jeg super kvalm og føler at jeg skal besvime. T.o.m når jeg sitter i ro føler jeg at det surrer rundt i hodet og at magen vrenger seg. Er dette vanlig? Noen andre som føler det slik? Jeg er jo selfølgelig livredd for å bli overstimulert , men jeg vet jo ikke hva kjennetegnene på det er, noen som vet? , Og hva gjør man hvis man blir overstimulert. Jeg håper jo at jeg ikke er det, for planen er uttak på torsdag og innsetting på lørdag, så det ser jeg veldig mye frem til. Noen andre som har uttak neste uke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117181-overstimulert-eller-bare-normalt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Godt å høre at det hadde skjedd litt mer med foliklene siden sist . Jeg synes det høres ut som dosene dine kan være store nok til at du kan bli stimulert litt i overkant. Når skal du til neste UL ? Hvis du er usikker, synes jeg du skal kontakte legen eller klinikken, helst før du setter flere sprøyter. Du blir ikke egentlig overstimulert før du har satt eggløsningssprøyta. Men hvis østrogennivået er for høyt når den settes, blir du overstimulert, og det er ikke så bra. Jeg har vært for kraftig stimulert en gang. Da måtte jeg vente ett par dager ekstra før jeg fikk sette eggløsningssprøyta, så østrogennivået ble litt lavere. For min del, hadde jeg vel ikke så mye symptomer, annet enn at jeg følte at det ringlet med bjeller i magen min. Men det var ikke så rart, siden jeg hadde ca. 50 eggposer der nede :oO. Men når du føler deg såpass dårlig, synes jeg absolutt du skal snakke med noen. Det skal ikke være slik, og det er mye lettere å få riktig behandling når du sier fra med en gang. Hvis du blir overstimulert, kan det i verste fall være farlig, og det er i alle fall ganske ubehagelig/vondt. Så gjør det du kan for å få kontakt med noen som kan hjelpe deg. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117181-overstimulert-eller-bare-normalt/#findComment-705623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor73 Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Godt å høre at det hadde skjedd litt mer med foliklene siden sist . Jeg synes det høres ut som dosene dine kan være store nok til at du kan bli stimulert litt i overkant. Når skal du til neste UL ? Hvis du er usikker, synes jeg du skal kontakte legen eller klinikken, helst før du setter flere sprøyter. Du blir ikke egentlig overstimulert før du har satt eggløsningssprøyta. Men hvis østrogennivået er for høyt når den settes, blir du overstimulert, og det er ikke så bra. Jeg har vært for kraftig stimulert en gang. Da måtte jeg vente ett par dager ekstra før jeg fikk sette eggløsningssprøyta, så østrogennivået ble litt lavere. For min del, hadde jeg vel ikke så mye symptomer, annet enn at jeg følte at det ringlet med bjeller i magen min. Men det var ikke så rart, siden jeg hadde ca. 50 eggposer der nede :oO. Men når du føler deg såpass dårlig, synes jeg absolutt du skal snakke med noen. Det skal ikke være slik, og det er mye lettere å få riktig behandling når du sier fra med en gang. Hvis du blir overstimulert, kan det i verste fall være farlig, og det er i alle fall ganske ubehagelig/vondt. Så gjør det du kan for å få kontakt med noen som kan hjelpe deg. Lykke til ! Hei x-woman ! Jeg skal til uttak onsdag og innsettning fredag, så vi er i samme uke Da jeg var på ul på torsdag måtte jeg øke dosen litt, fra 150 til 225 og gå to dager lengre. Har følt meg uvell i går og i dag, trodde ikke det var hormonene, men det er vel det. Har vært "uggen" småkvalm og litt svimmel. Har tatt det helt med ro. Skal jo på jobb mandag og tirsdag. Håper det går bra. Dette er første ivf, så jeg har ingen erfaring. Spennende å følge med deg Lykke til Klemmer fra Lillemor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117181-overstimulert-eller-bare-normalt/#findComment-705882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.