Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter stadig med dårlig samvittighet ovenfor min mann.

Vi trefftes for 6 år siden og giftet oss for 4 år siden.Vi har felles bakgrunn og har kjent til hverandre fra barnsben av.

Pga studier, dårlig økonomi, jeg har slitt med kronisk revmatisk sykdom og litt start vansker i sex livet, har det vært mange frustrasjoner.

Jeg føler at det er vanskelig å dele dette med noen da jeg fort kan utlevere flere enn meg selv og gjøre overtramp.

Men det er stadig et tilbakevenende problem og min mann nekter å bli med på familierådgivning,derfor dette brevet.

Jeg har hatt flere tidligere seksualpartnere og har i grunn alltid hatt et greit sex-liv.Min mann har derimot ikke hatt andre seksualpartnere enn meg når det kommer til samleie.Dette pga.at han kan miste ereksjonen.Og det har oppstått flere ubehagelige situasjoner.

Han har ikke tidligere ville snakket om dette, men har nå blitt flinkere.Jeg føler det alikevell som et problem, da jeg i gitte situasjoner blir usikker på hvordan jeg skal gripe det ann.

Jeg hadde et meget sterkt og dypt kjærlighetsforhold i forkant av dette forholdet og var nok fortsatt i en form for sorg over dette da jeg møtte min mann.Det som jeg føler er et kjempe problem er at jeg ikke klarer å la være å tenke på min eks,big time kjærlighet.på tross av at jeg vil være i sammen med min mann og få dette til å fungere.Jeg vet at jeg ikke ville ha vært lykkelig i mitt forgje forhold over tid.Men klarer alikevell ikke helt å glemme.Særlig når problemer med økonmi og sex blir tydelig.Da dette ikke var et problem med den forgje kjæresten min.Jeg viiiil glemme, og jeg har ikke kontakt med min eks.Men har i det siste sendt han e-post og vil gjerne treffe han.Jeg vil høre alt jeg kan( fordet om det er svært lite tilgjengelig). Og er veldig innterisert alt som vedrører "mitt gamle liv" som i dag fortoner seg som en urealistisk og overdimensjonert romantisk avfaære.Jeg føler at det er noe uoppgjort og at jeg ikke kan legge dette bak meg før jeg har truffet han en siste gang.( ikke seksuellt) kun for å høre om familie,venner hvordan han har det osv....Jeg innser dette, og jeg forstår med min fornuft at situasjonen jeg har vært i de siste årene, hadde jeg ikke taklet uten min fantastiske snille og omsorgsfulle mann.Poenget er:hva skal jeg gjøre for å legge det gamle bak meg, og hvordan kan jeg hjelpe min mann til at vi oppnår seksuell tillfredstillelse på samme plan?Vi har det forsåvidt godt seksuelt , men litt kjedelig og han tar kjelden intiativ.Og jeg blir lei meg og frustrert over at han blir stresset og oppfører seg "barnslig"(nevner selfølgelig ikke dette for han)hver gang han mister ereksjonen på tross av at jeg tror på at det ikke har med meg å gjøre.Vi har snakket om problemet flere ganger og han sier han skal bli flinkere til å ta intiativet ( noe han da er en kort periode) osv...men vi faller tilbake i gamle mønstre.

Håper dere kan hjelpe meg for jeg vil så gjerne få dette forholdet til å fungere maksimalt.Jeg har tross alt funnet mannen jeg vil dele livet mitt med.

Med vennlig hilsen Pomeranian

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117200-d%C3%A5rlig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, du hadde sikkert fortjent noen gode svar, men når du ikke lager et eneste avsnitt i et så langt innlegg, så gidder/orker ikke folk lese tilstrekkelig til at de kan gjøre seg opp en mening.

Ser poenget ditt......hm.får ikke gjort så mye med det nå.

Satt i natt, da jeg ikke fikk sove......

trenger flere unnskyldninger?

Ville bare si at jeg skulle møte en ex (det var ok med mannen min), men exen bakket ut. Tror nok det var det beste, men jeg ville møtes for å si ting jeg skulle ha sagt.

Ja det er akkurat det!

Hadde vært godt å få vist at man har det bra, og avslutte det hele på en måte..........

Annonse

mil1365380270

"Men har i det siste sendt han e-post og vil gjerne treffe han.Jeg vil høre alt jeg kan( fordet om det er svært lite tilgjengelig). Og er veldig innterisert alt som vedrører "mitt gamle liv" som i dag fortoner seg som en urealistisk og overdimensjonert romantisk avfaære.Jeg føler at det er noe uoppgjort og at jeg ikke kan legge dette bak meg før jeg har truffet han en siste gang.( ikke seksuellt) kun for å høre om familie,venner hvordan han har det osv...."

Du lurer ikke deg selv litt nå? Når du gjør dette mener jeg du går motsatt vei av det du sier du vil, nemlig bygge opp forholdet til mannnen Du oppsøker "forbudte" følelser, og åpner for å finne ut om dette var bedre enn det du har nå.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Når det gjelder forholdet til din x og det som måtte være uferdig i forhold til ham, foreslår jeg at du jobber med dette i samarbeid med en samtalepartner, f.eks. en samlivsrådgiver. Ditt dårlige sexliv med din nåværende partner henger vel sammen med lentingen etter x-forholdet hvor sexlivet fungerte bra. Jeg synes likvel ikke du skal blande kortene og unødig involvere din nåværende partner inn i din fortid. Kanskje din mann heller vil være fortrolig med sin lege om manglende ereksjon. Det kan være uhyre sensitivt for en mann å snakke om ereksjonsproblemer i nærvær av både sin kvinne og en fremmed familierådgiver.

Mitt råd er altså at du selv oppsøker en rådgiver som du kan prate med og at din mann oppfordres til å bruke sin fastlege som hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...