Gjest dødsangst Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Tror jeg er gal. Jeg er sammen med verdens snilleste og kjekkeste gutt og vi elsker hverandre masse. Alt er bare fryd og gammen bortsett fra at jeg er livredd for å miste han. Jeg går ikke rundt og er redd han skal gå fra meg for det tror eg ikke vil skje nå siden vi har det så bra. Men jeg er redd han skal dø, bli borte fra meg for alltid. Tror ikke jeg hadde klart meg uten han og ville nok kommet etter han hadde det skjedd noe med han. Han er frisk og ung, men han kjører motorsykkel. Det bekymrer meg. Og han røyker altfor mye. Selv er jeg redd for døden. Men er reddest for at han skal dø. Dette er vanskelig for meg for jeg drømmer stadig om begravelsen hans osv. tenker ofte på dette. Bør jeg gå til psykolog? Hvor vanlig er det å frykte døden sånn? Jeg vil ikke dø fordi jeg vil lee lykkelig med han, men vil heller dø selv enn at han dør. Høres sykt ut. Hvordan kan jeg lære meg å akseptere at døden er en del av livet? Jeg var ikke sånn før jeg mistet bestefaren min for ett år siden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117238-redd-for-%C3%A5-miste-han/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg tror du skal poste dette innlegget på psyk. Muligheten for at du får et meget menneskelig og jordnært svar av NHD er stor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117238-redd-for-%C3%A5-miste-han/#findComment-705955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest T-jenta Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg tenker faktisk ofte på samme måte som deg! Jeg elsker kjærsten min så høyt, og livet ville føles meningsløst hvis han skulle forsvinne. Tanken på at vi ikke rår over ting som skjer er uutholdende hvis man først tenker på det. Jeg tror man bør finne ting i livet som gir mening, og fylle tiden med positive ting, slik at man ikke får tid til å tenke på det så ofte. Det blir nok en god sirkel med tanke på at man føler seg mindre alene, når man ser at livet har mye og by på, og at det er mange mennesker man kan støtte seg til. Lettere sagt enn gjort, men er nok en god start! For tross alt får man ikke gjort noe med det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117238-redd-for-%C3%A5-miste-han/#findComment-706688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Du er redd for å havne på utrygg grunn, for å havne i ubalanse. Kanskje du allerede føler at du nettopp er i ubalanse og bruker forholdet ditt til å klamre deg fast til dette? Kanskje du er misfornøyd med noe utenfor forholdet ditt men mangler mot og tiltakslyst til å forbedre det? Kanskje jobben er dårlig, du har et dårlig forhold til venner og familie eller lignende? Om kjæresten din døde/ forholdet ditt gikk i vasken så ville du ikke hatt igjen noen trygg grunn? Du må huske at det finnes et liv utenfor forholdet, det tror jeg veldig mange glemmer i dag, og man kan glemme å pleie "livet utenom" fordi man bruker all energien sin på partneren, spør du meg... om du virkelig føler at du er i ubalanse og at det bare blir verre, at dette ikke er bare en "bagatell", så synes jeg du skal søke profesjonell hjelp. Men om du bare går og grubler over livet (det gjør vi jo alle) så synes jeg du skal tenke over om det er noe du kan forandre i hverdagen din som gjør at du føler trygg grunn også andre steder enn bare i forholdet ditt, for da vil du ha en annen trygg grunn om den ene skulle forsvinne. (Nå tenker du sikkert "neii!! forholdet mitt skal aldri slutte!" og det skal det forhåpentligvis ikke, og sansynligvis ikke heller siden du beskriver det som bra, men det er jo dette du spurte om, HVORFOR du er redd for å miste ham...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117238-redd-for-%C3%A5-miste-han/#findComment-707538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angela1365380318 Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg hadde en slik periode også, der jeg tenkte veldig mye på det. Hadde tilogmed if tomorrow never comes på hjernen. Heldigvis roet det seg for meg, sefølgelig er jeg redd det skal skje han noe, men jeg går ikke å tenker på det 24/7 lengre, heldigvis, jeg holdt på å bli gal.. Kansje du burde snakke med han om det? Jeg sa det iallefall til min kjære og han ble veldig rørt:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117238-redd-for-%C3%A5-miste-han/#findComment-708786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Humlepungen Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Om du dveler ved disse tankene slik at det demper veldig livsgleden din, da burde du kanskje oppsøke psykolog? Men det må du vurdere selv. Når det gjelder det å frykte å miste noen en er glad i, så kan nok alle kjenne seg igjen i det. Og siden du mistet bestefaren din for et år siden så er det kanskje ganske logisk at du er litt ekstra opptatt av tanker om død. For når vi mister noen vi er glad i får vi en liten oppvekker. Da innser vi at vi at ingen er udødelige. Men det du burde gjøre angående kjæresten din er å prøve å forflytte fokuset ditt til noe positivt. En drømmer om natta ofte om det en går og bekymrer seg om på dagen. Så når du får vonde tanker så må du prøve å flytte fokus. Stikk å tren på helsestudioet. Ring til en god venn eller dra på besøk til en venn eller familie. Dra på shopping. Tenk ut noe du skal overraske din kjære med. Flytt fokus! I starten er det litt vanskelig å flytte fokus, men etter hvert blir det enklere. Gutten din som elsker deg fortjener å ha en jente som ikke hele tiden frykter at han skal dø. Du kan jo dele med han hva du føler. Men ikke gi han evige repetisjoner om din frykt for at han skal dø. Da får han nok litt hetta. Lykke til med kjærligheten vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117238-redd-for-%C3%A5-miste-han/#findComment-708902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.