Gå til innhold

Forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest Littoppgitt

For ca. 1 mnd. siden traff jeg en alle tiders gutt, og vi innledet raskt et varmt forhold.

Han uttrykte hele tiden hvor forelsket han var i meg, og dette var (og er) fortsatt veldig gjensidig.

Vi tilbrakte mye tid sammen, og ringte og skrev meldinger hele tiden. Jeg presiserer at det var _han_ som stort sett tok initiativet til samvær og annen kontakt via telefon og sms.

For en uke siden merket jeg plutselig at noe var annerledes, etter at vi hadde tilbrakt en fin helg sammen, Med venner og konsert på fredagskvelden. Jeg spurte han om det var noe på melding, etter at jeg først hadde skrevet en koselig melding, som han bare svarte på med at det var mye å gjøre på jobben og at han var sliten. Han svarte at han syntes ting hadde gått litt for fort, og at han ble stresset....

Det er 3 mnd. siden han gjorde det slutt med sin eks etter 5 år, og hun var en krevende person å være sammen med, etter som han har fortalt. Han sier at han ikke har noen følelser for henne lenger, og at han er ferdig med henne.

Han vil gjerne at vi skal fortsette å ha kontakt, å bli bedre kjent.

Jeg fikk meg en skikkelig nedtur av dette, for det kom så uventet etter at vi hadde hatt så mye fint sammen. Jeg vet at det ikke er noen annnen jente i bildet, og har fortsatt daglig kontakt med han på telefon og sms. Det er nå alltid han som snder melding eller tar kontakt, og jeg holder meg litt tilbake etter dette.

Noen som har noen gode råd i denne sammenheng? Hvordan skal jeg forholde meg til dette, for å muliggjøre en riktig utvikling av forholdet framover? Jeg vil ikke være innpåsliten oh mastete, samtidig som jeg heller ikke vil virke mer likeglad enn det jeg er.

Dette er ikke så lett....og jeg er ganske fortvilet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117294-forvirret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Humlepungen

Du skulle tatt å lest en bok som heter "Menn er fra Mars, kvinner fra Venus" som er skrevet at John Gray. Der står det beskrevet en mulig forklaring på det du opplever.

Der står det blant annet om menns behov for tilbaketrekkning av og til. Deres trang til nærhet ble i boken beskrevet som en gummistrikk. Altså mannen trekker seg unna på grunn av et naturlig behov for det innimellom(strekker seg som en gummistrikk). Du må bare la han få føle det han føler og bare være deg selv. Ikke prøv å press han til ekstra nærhet på grunn av din egen frykt. Prøv å ha litt is i årene. Når han har strukket seg maks unna vil han sprette tilbake som en gummistrikk som ikke kan strekke seg lenger. Det virker som en litt tåpelig sammenligning, men jeg har faktisk erfart dette fra mitt eget forhold. Jeg merker at iblant har samboeren min mer behov for å være for seg selv og være alene med tankene sine. Dette kan vare fra noen timer til et par dager. Og så plutselig vips... er han tilbake som tigerpusen min igjen;o)

Prøv å stress ned. Gjør ting som gleder deg. Gå ut med venner, gå på kino, kjøp noen fine klær eller undertøy å overraske han med:o) Vis som vanlig at du er interessert og glad i han, men ikke press han til ekstra nærhet som sagt.

Jeg har en følelse av at gutten din kravler seg tilbake for fullt etter hvert.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117294-forvirret/#findComment-706452
Del på andre sider

Gjest Littoppgitt

Du skulle tatt å lest en bok som heter "Menn er fra Mars, kvinner fra Venus" som er skrevet at John Gray. Der står det beskrevet en mulig forklaring på det du opplever.

Der står det blant annet om menns behov for tilbaketrekkning av og til. Deres trang til nærhet ble i boken beskrevet som en gummistrikk. Altså mannen trekker seg unna på grunn av et naturlig behov for det innimellom(strekker seg som en gummistrikk). Du må bare la han få føle det han føler og bare være deg selv. Ikke prøv å press han til ekstra nærhet på grunn av din egen frykt. Prøv å ha litt is i årene. Når han har strukket seg maks unna vil han sprette tilbake som en gummistrikk som ikke kan strekke seg lenger. Det virker som en litt tåpelig sammenligning, men jeg har faktisk erfart dette fra mitt eget forhold. Jeg merker at iblant har samboeren min mer behov for å være for seg selv og være alene med tankene sine. Dette kan vare fra noen timer til et par dager. Og så plutselig vips... er han tilbake som tigerpusen min igjen;o)

Prøv å stress ned. Gjør ting som gleder deg. Gå ut med venner, gå på kino, kjøp noen fine klær eller undertøy å overraske han med:o) Vis som vanlig at du er interessert og glad i han, men ikke press han til ekstra nærhet som sagt.

Jeg har en følelse av at gutten din kravler seg tilbake for fullt etter hvert.

Lykke til

Tusen takk for oppmuntrende og klokt svar :)

Jeg skjønner hva du mener, og det er faktisk slik jeg har tenkt selv også.

Det som virker rart på meg er at det er han selv som har lagt opp til det som han selv nå kaller stressende. Det er han som har vært ivirg etter å skulle gjøre alt så bra på alle vis. Det er jo mulig at han har kravene fra sin eks i bakhodet, og at han rent på instinkt reagerer med at jeg er like krevende som henne. Noe jeg ikke er.

Han sa forresten til meg i telefonen at jeg er en slik jente som han vil ha, og at han var forelsket i meg. Og det er jeg jo glad for, for det er som sagt helt gjensidig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117294-forvirret/#findComment-706460
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Tusen takk for oppmuntrende og klokt svar :)

Jeg skjønner hva du mener, og det er faktisk slik jeg har tenkt selv også.

Det som virker rart på meg er at det er han selv som har lagt opp til det som han selv nå kaller stressende. Det er han som har vært ivirg etter å skulle gjøre alt så bra på alle vis. Det er jo mulig at han har kravene fra sin eks i bakhodet, og at han rent på instinkt reagerer med at jeg er like krevende som henne. Noe jeg ikke er.

Han sa forresten til meg i telefonen at jeg er en slik jente som han vil ha, og at han var forelsket i meg. Og det er jeg jo glad for, for det er som sagt helt gjensidig!

Så flott at han har sagt han er forelsket i deg:o)

Og kjøp/lån gjerne den boka jeg nevnte. Fra den boka fikk jeg flere aha opplevelser. Noe av innholdet i den må tas med en klype salt, men mye av det er bra.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117294-forvirret/#findComment-706472
Del på andre sider

Clue1365380406

Hei!

Skjønner godt at du er usikker nå.

Jeg tror kanskje tilbaketrekkingen kan ha noe med det forrige forholdet å gjøre. Selv om han er ferdig med henne, og kanskje har vært det lenge, kan det være andre følelser han trenger tid til å bearbeide. De hadde jo vært sammen nokså lenge.

Jeg har selv vært i samme situasjon som ham. Gikk fra min eks, som jeg var gift med i mange år, og møtte min nye mann rett etterpå. Selv om jeg visste at jeg forlengst var ferdig med min eks, var det mange følelser ute og gikk, bl.a. dårlig samvittighet. Dessuten måtte jeg stadfeste for meg selv at jeg hadde gjort det rette.

Jeg trengte egentlig tid for meg selv til å sortere alt. Både mine følelser for min nye mann og følelsene som kom i etterkant av bruddet. Det blir alltid en reaksjon etterpå, og jeg tror kanskje det er det han trenger tid til nå.

Jeg tror det er riktig av deg å holde deg litt i bakgrunnen, men pass på at du lar ham vite hvor han har deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117294-forvirret/#findComment-708154
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...