tanna1365380563 Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har gullkrone på de to innerste jekslene i venstre overkjeve (visdomstann mangler). Jeg har i noen år nå fått frisk blødning fra mellomrommene mellom disse jekslene hvis jeg suger meg mellom tennene ("smatter"). Tannlegen sier jeg ikke har pyrea. Gullkronene ligger an mot amalgamfyllingene i jekslene i underkjeven. Kan det ha noe med problemet å gjøre? (Jeg har nå i det siste også hatt store smerter fra den bakerste av disse jekslene når jeg dytter borti den med tunga eller biter sammen. Smertene har imidlertid begynt å vike etter noen dagers bruk av apocillin. Jeg henvist til en klinikk (om 4 dager), der de skal bore seg gjennom krona og rotfylle. Høres dette OK ut?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117361-jeksler-bl%C3%B8dninger-og-vondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Det er lite trolig at dette har noe med kombinasjon amalgam og gull å gjøre. Blødningen du beskriver tror jeg kommer fra en betennelse i tannkjøttet på stedet. Man kan kalle det hva man vil, men slik blødning, som ikke er provosert frem av for hård børsting, vil som regel skyldes en bakterieinfeksjon. Dette understrekes jo også av at symptomene går tilbake ved bruk av antibiotika.Dette vil ha innvirkning både på lokal, bakteriell betennelse og betennelse i tannens nerve. Når tannlegen har konstantert at det ikke avansert tannkjøttsbennelse, men betennelse i tannens nerve som er årsaken til smerte og følelse av løs tann, er rotfylling behandlingen. Denne behandlingen vil foregå gjennom et hull som borres i kronen. Behandling med atibiotika vil bare ha midlertidig effekt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117361-jeksler-bl%C3%B8dninger-og-vondt/#findComment-707131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aadl Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Det er lite trolig at dette har noe med kombinasjon amalgam og gull å gjøre. Blødningen du beskriver tror jeg kommer fra en betennelse i tannkjøttet på stedet. Man kan kalle det hva man vil, men slik blødning, som ikke er provosert frem av for hård børsting, vil som regel skyldes en bakterieinfeksjon. Dette understrekes jo også av at symptomene går tilbake ved bruk av antibiotika.Dette vil ha innvirkning både på lokal, bakteriell betennelse og betennelse i tannens nerve. Når tannlegen har konstantert at det ikke avansert tannkjøttsbennelse, men betennelse i tannens nerve som er årsaken til smerte og følelse av løs tann, er rotfylling behandlingen. Denne behandlingen vil foregå gjennom et hull som borres i kronen. Behandling med atibiotika vil bare ha midlertidig effekt Hei Tanna! Leste ditt innlegg, samt svar fra tannlegen! Ønsker å få informere deg om at aloe vera tannkrem samt juice kan ha positiv effekt på tannkjøtt betennelse. Mange tannleger, flere og flere faktisk, anbefaller bruk av aloe vera tannkrem, med eventuelt supplement med fluor tabeletter. Er du interessert,ta kontakt, så kan jeg sende deg mer informasjon om aloe vera. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117361-jeksler-bl%C3%B8dninger-og-vondt/#findComment-712121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.