Gjest ungoguerfaren Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg håper å få råd fra noen med litt mer erfaring... Grunnen til at jeg skriver, er rett og slett for at jeg lurer på om kjæresten min bare er en "typisk ung mann" eller om han ikke er verdt å samle på. Altså, om det han gjør/mener/sier er normalt og at det er jeg som er for vrang, eller om jeg bør satse på at det finnes noen bedre. Mye frem og tilbake i noen år nå, mange personlige problemer på hver vår kant som kræsjet med hverandre (mine er fikset opp i, og han -sier- jo at hans også er det, men!), har vært en del andre inn i bildet, og påfølgende "we were on a break"-krangling. Nå vil han veldig gjerne at vi skal prøve igjen, for han mener ting har forandret seg, men jeg vet ikke. Jeg savner noe dypere, han sier "han egentlig er sånn", men når jeg ber han forklare, så får jeg liksom ingenting ut av det han sier, bortsett fra en enda sterkere magefølelse om at han er dønn overflatisk og alt. Er dette en typisk kvinneting? Eller finnes det menn som legger vekt på et felles verdigrunnlag og noe dypere enn "Det viktigste er å ha det gøy" (alt skal være solskinn hele tiden)? Liksom få en dypere tilhørighet, en dypere respekt, noe som er "ekte"? Er redd for at jeg kanskje avviser/dumper en som kunne vært veldig positiv for meg allikevel, (han mener at jeg tenker for mye, tenker for dypt, men er egentlig lykken å være så overflatisk som jeg har på følelsen at han er?) men så er det så mye rart der... Faller ofte i den fellen at jeg har litt for mye empati, så jeg vet ikke lenger hvor jeg bør sette grensen mellom hva jeg bør forstå (og la gå) og hva jeg ikke bør akseptere. Det kommer frem at han har vært utro igjen, han som (inntil han innrømte det) ga meg helvete for noe jeg hadde gjort i en pause. I tillegg virket det som om han innrømte det kun for å få ut av meg om jeg hadde hatt noe på gang med noen fler. For når jeg sa at jeg ikke hadde hatt det, nektet han plutselig på å ha hatt sex med henne. Det er sånn barnslig egoistisk spill som gjør meg helt fortvilet - dette er ikke kjærlighet. Jeg kan jo godt skjønne at han beskytter seg selv mot å bli såret, men hvor mye skal jeg akseptere, og hvor mye skal jeg stole på at han virkelig mener dette seriøst og at dette er "ekte" fra hans side? Jeg føler ikke at det er ekte!! Tatt i betraktning at jeg er en person som tenker (litt for?) mye?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det er vanskelig å gi noen kommentarer på det du spør om ut fra den beskrivelse du her gir. Utroskapsproblematikken i forhold til "pauser" i samliv og lignende er såvidt komplisert at den neppe gir noe godt bilde av hverken deg eller han mht. å kunne gi råd i forhold til et samliv. Konkrete eksempler på saker hvor du og han tenker forskjellig sier du lite om; annet enn at det er forskjeller der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-707761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungoguerfaren Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det er vanskelig å gi noen kommentarer på det du spør om ut fra den beskrivelse du her gir. Utroskapsproblematikken i forhold til "pauser" i samliv og lignende er såvidt komplisert at den neppe gir noe godt bilde av hverken deg eller han mht. å kunne gi råd i forhold til et samliv. Konkrete eksempler på saker hvor du og han tenker forskjellig sier du lite om; annet enn at det er forskjeller der. Vel. Han er en "livsnyter"..skal gjøre "alt". Gjerne det som koster penger. Jeg er mer opptatt av mer seriøse ting, hjelpe folk rundt meg, samfunnsengasjert, mer alvorlig i det hele tatt. Blir kvalm av denne "fråtsingen" eller hva man nå kan kalle det. I dag greide han nesten å overbevise meg om at dette faktisk kunne gå, men så ser jeg nå at han nettopp har vært inne på nettdate-ting og flørtet - "søkt" opp nye jenter liksom (ja, jeg vet det er en bagatell). Ofte så er det så lite samsvar mellom den han lover at han er, og den han virker som han er. Vet ikke om dette gjorde deg noe særlig klokere... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-707955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Vel. Han er en "livsnyter"..skal gjøre "alt". Gjerne det som koster penger. Jeg er mer opptatt av mer seriøse ting, hjelpe folk rundt meg, samfunnsengasjert, mer alvorlig i det hele tatt. Blir kvalm av denne "fråtsingen" eller hva man nå kan kalle det. I dag greide han nesten å overbevise meg om at dette faktisk kunne gå, men så ser jeg nå at han nettopp har vært inne på nettdate-ting og flørtet - "søkt" opp nye jenter liksom (ja, jeg vet det er en bagatell). Ofte så er det så lite samsvar mellom den han lover at han er, og den han virker som han er. Vet ikke om dette gjorde deg noe særlig klokere... Høres ut som om han ikke er moden nok for deg synes jeg. Du er tydeligvis ikke lykkelig med han, og da spiller det vel liten rolle om oppførselen hans er "normal" eller ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungoguerfaern Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Høres ut som om han ikke er moden nok for deg synes jeg. Du er tydeligvis ikke lykkelig med han, og da spiller det vel liten rolle om oppførselen hans er "normal" eller ikke? Så noen er faktisk til å stole på? Han sier jo alt "rett" liksom... han er ikke sånn og sånn, han virker så troverdig... Nå tok jeg han nettopp i enda mer...han har så mye bak ryggen min...jeg konfronterte han, trodde i det minste han hadde en god forklaring, men da lo han bare kaldt og sa "so?" og la på...for fem timer siden fikk han meg til å håpe på en fantastisk fremtid for han hadde liksom blitt en helt ny person nå... Jeg er veldig såret, føler at jeg står på vaklende grunn...Hvordan skal man vite om noen er til å stole på eller ikke da, når til og med de som ikke er det spiller så godt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ja, det finnes menn som er dypere enn han du er sammen med, og som har samme behov som deg for tilhørighet osv. Disse legger større vekt på de indre verdier enn å ha det gøy hele tiden. Dere har jo hatt mye frem og tilbake, og du er kanskje nokså ung, men jeg tror faktisk du kaster bort tiden din med ham. Han er som han er, om han forandrer seg senere er ikke godt å vite, men han virker (som du sier) overflatisk. Jeg tror du vil få det bedre med en som er litt mer lik deg, med samme verdier og grunnholdning. Det at du tenker mye er nok vanlig blant oss jenter. Jeg får høre det, jeg også. Selv synes jeg ikke det er negativt, jeg liker å filosofere litt. Det er jo det som gjør meg reflektert, blant annet. Se heller på det som en av dine ressurser. Jeg vet at det er tungt å bryte opp, men ut i fra det du skriver, ser det ikke ut til at dere passer så godt sammen. Og er han en flørter, vil han nok skuffe deg flere ganger. Stol på magefølelsen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Så noen er faktisk til å stole på? Han sier jo alt "rett" liksom... han er ikke sånn og sånn, han virker så troverdig... Nå tok jeg han nettopp i enda mer...han har så mye bak ryggen min...jeg konfronterte han, trodde i det minste han hadde en god forklaring, men da lo han bare kaldt og sa "so?" og la på...for fem timer siden fikk han meg til å håpe på en fantastisk fremtid for han hadde liksom blitt en helt ny person nå... Jeg er veldig såret, føler at jeg står på vaklende grunn...Hvordan skal man vite om noen er til å stole på eller ikke da, når til og med de som ikke er det spiller så godt? Jada, noen er til å stole på. Det er de som sier sannheten selv når sannheten ikke er behagelig å innrømme. Du må ikke tro at han forandrer seg sånn plutselig, det er sånt som tar tid og krever en innsats fra den det gjelder. Dessuten er holdninger oftest innlært i fra barndommen, og er svært vanskelig å endre på. Det at han til stadighet skjuler ting for deg og lyver, gjør at du går i usikkerhet på hva det neste blir, og har vanskelig for å stole på ham. Slik skal ikke et samliv være! Tillit og trofasthet er viktige hjørnesteiner i et forhold....ikke vær i et forhold hvor dette ikke finnes. Ikke gjør deg selv så vondt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ungoguerfaren Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jada, noen er til å stole på. Det er de som sier sannheten selv når sannheten ikke er behagelig å innrømme. Du må ikke tro at han forandrer seg sånn plutselig, det er sånt som tar tid og krever en innsats fra den det gjelder. Dessuten er holdninger oftest innlært i fra barndommen, og er svært vanskelig å endre på. Det at han til stadighet skjuler ting for deg og lyver, gjør at du går i usikkerhet på hva det neste blir, og har vanskelig for å stole på ham. Slik skal ikke et samliv være! Tillit og trofasthet er viktige hjørnesteiner i et forhold....ikke vær i et forhold hvor dette ikke finnes. Ikke gjør deg selv så vondt. Det du sier på slutten der.. det var som å høre han prate. Skjønner du at jeg er forvirret? :-) Han er så flink til å prate for seg...flink til å få meg til å savne han...men når jeg tenker meg om så vil jeg heller ha en traust sær (men dønn snill og åpen) bondegutt, enn en så flott og spandabel og utadvendt "drømmeprins". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det du sier på slutten der.. det var som å høre han prate. Skjønner du at jeg er forvirret? :-) Han er så flink til å prate for seg...flink til å få meg til å savne han...men når jeg tenker meg om så vil jeg heller ha en traust sær (men dønn snill og åpen) bondegutt, enn en så flott og spandabel og utadvendt "drømmeprins". Hvis han kan snakke sånn, så skjønner jeg at du er forvirret, ja! Som jeg sa, stol på magefølelsen din. Husk også at handlinger sier mer enn ord!! Det at han er god til å snakke for seg, og hva han sier betyr egentlig ingenting i forhold til det han GJØR. Ha den tanken klar i hodet, så ser du bedre hvordan han er. Når det gjelder utroskap og svik, kan dette påvirke senere forhold ved at du får vanskelig for å stole på andre menn. Ikke godta slikt i det hele tatt, men sett foten ned og si at nok er nok. Jeg er nok endel eldre enn deg, men er lik deg når det gjelder hvordan du vil at en mann skal være. Jeg har vært så heldig å få en sånn også. Men jeg har styrt unna endel som kan beskrives som din kjæreste. Jeg sier det sånn; de kan være ok for en stund, men ikke noe å samle på for et varig forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommeren er fin Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Alle menn er nok ikke sånn, men din venn høres ut som en umoden egoistisk og overfladisk drittsekk, det at han har vært utro flere ganger beviser jo at han egentlig ikke er moden for noe fast ennå,sånne menn er ikke noe å spare på tro meg jeg vet det, det blir ikke bedre med årene en gang utro alltid utro. minner meg om en jeg hadde et one night med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Min erfaring er at i ettertid, ser jeg at magefølelsen min har stemt...hver gang... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Vel. Han er en "livsnyter"..skal gjøre "alt". Gjerne det som koster penger. Jeg er mer opptatt av mer seriøse ting, hjelpe folk rundt meg, samfunnsengasjert, mer alvorlig i det hele tatt. Blir kvalm av denne "fråtsingen" eller hva man nå kan kalle det. I dag greide han nesten å overbevise meg om at dette faktisk kunne gå, men så ser jeg nå at han nettopp har vært inne på nettdate-ting og flørtet - "søkt" opp nye jenter liksom (ja, jeg vet det er en bagatell). Ofte så er det så lite samsvar mellom den han lover at han er, og den han virker som han er. Vet ikke om dette gjorde deg noe særlig klokere... Jeg ser at en del kastet seg over svaret du ga meg der - og de svarene samstemmer ganske godt med mitt syn. Om man som omsorgsmenneske forsøker på et samliv med et menneske som er opptatt av status og de ting som markerer dette; vil et langt samliv i beste fall bli vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skautrollet Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Mavefølelsen din, har etter hva jeg kan skjønne, talt,,følg den! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ungoguerfaren Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg ser at en del kastet seg over svaret du ga meg der - og de svarene samstemmer ganske godt med mitt syn. Om man som omsorgsmenneske forsøker på et samliv med et menneske som er opptatt av status og de ting som markerer dette; vil et langt samliv i beste fall bli vanskelig. Du er så klok du 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Vel. Han er en "livsnyter"..skal gjøre "alt". Gjerne det som koster penger. Jeg er mer opptatt av mer seriøse ting, hjelpe folk rundt meg, samfunnsengasjert, mer alvorlig i det hele tatt. Blir kvalm av denne "fråtsingen" eller hva man nå kan kalle det. I dag greide han nesten å overbevise meg om at dette faktisk kunne gå, men så ser jeg nå at han nettopp har vært inne på nettdate-ting og flørtet - "søkt" opp nye jenter liksom (ja, jeg vet det er en bagatell). Ofte så er det så lite samsvar mellom den han lover at han er, og den han virker som han er. Vet ikke om dette gjorde deg noe særlig klokere... "I dag greide han nesten å overbevise meg om at dette faktisk kunne gå, men så ser jeg nå at han nettopp har vært inne på nettdate-ting og flørtet - "søkt" opp nye jenter liksom (ja, jeg vet det er en bagatell)." Er det en bagatell for deg? Tror ikke dette blir betraktet som en bagatell, av de fleste... Pass på så du ikke blir redd for å stille krav.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-708731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
er_det_tilfelle Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 har et lite tips til deg, ikke stol på det han sier, har garantert hatt seg en del på si. tenker vel kun på seg selv og sine interesser, lover gull og grønne skoger, skal forandre seg bla bla bla. bare tull. er vel bare ute etter fast sexpartner, en som er der hele tiden, så får alle di andre være bonus. nei finn deg en som respekterer deg og dine verdier, og som er litt mer på bølgelengde. lykke til. hilsen mann som også har lovet gull og grønne skoger.(det var før) har fått andre verdier i livet nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117493-er-alle-menn-s%C3%A5nn-eller-er-jeg-med-feil-person/#findComment-713883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.