Gå til innhold

Snart gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest skyline

Jeg er 28 år, har ett barn på 3 år og ønsker å bli gravid. Jeg sluttet på pillen (Eugynon) for ca. 1 1/2 år siden. De første månedene baserte vi oss på sikre perioder. Jeg hadde da en regelmessig syklus på 28 dager. De siste 8 månedene har vi prøvd å bli gravid uten å lykkes. I disse månedene har syklusen min endret seg, den varierer fra 32 - 40 dager. Hvorfor? Blødningsperiodene er normale og jeg kjenner når eggløsningen er der. Jeg er mye plaget med soppinfeksjoner, kan dette ha en sammenheng? Så mitt siste spørsmål: Min mor hadde problemer med å bli gravid andre gang, det tok 10 år fra den første og til den andre. Er dette arvelig? Kan nevne at jeg ble fort gravid første gangen (4 måneder etter at jeg sluttet på pillen). Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11750-snart-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det gaar mer enn 35 dager mellom mensen regnes det som unormalt. Det kan da vaere en ide aa forsoeke med eggloesningsstimulasjon med tabletter Pergotime eller Clomivid. Snakke med legen om det. Noen typer av barnloeshet kan vaere arvelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11750-snart-gravid/#findComment-59600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...