Gå til innhold

Anbefalte innlegg

....og innsetting på fredag! Og spenningen stiger fortsatt :-) Progesteronsprøyter er no' dritt, dvs ikke det at det er spes vondt, men man gruer seg sånn før man setter den laaaange kanylen...! Men jeg greide det sist, så da går det nok disse 15 dagene også!

Heia heia dere andre også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117653-4-befruktet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grattis med vel overstått så langt.:o) Bruker du progesteronsprøyter ? Er det noen spesiell grunn til at du ikke bruker stikkpiller/-gel ?

Neeeiii... Tok de første forsøkene på Røde kors, og da var det stikkpiller og ferdig med det. Det gikk jo bra tredje gangen. Men på RH fikk jeg en resept med tre alternativer, og da måtte man selv velge blant sprøyter, stikkpiller eller gele. Og så var det bare det at jeg spurte sykepleieren hva hun trodde var best, og uten at hun kunne gi noe faglig vitenskapelig belegg for det sa hun at "med sprøyter vet man jo at man får i seg alt" og at endel syns det var litt mye kliss med geleen og stikkpillene. Husker jo det at det var litt "grisete". Så da ble det sprøyter. Det var billigste alternativ også, uten at det har så mye å si akkurat...

Det ble vel litt "overtro" hos meg, når hun sykepleieren sa det slik hun sa det, men innerst inne vet jeg jo at stikkpiller og gele er vel utprøvd og meget sikre medikamenter, ellers ville de ikke blitt registrert. Kanskje jeg har anlegg for litt selvpining ;-b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117653-4-befruktet/#findComment-708946
Del på andre sider

Neeeiii... Tok de første forsøkene på Røde kors, og da var det stikkpiller og ferdig med det. Det gikk jo bra tredje gangen. Men på RH fikk jeg en resept med tre alternativer, og da måtte man selv velge blant sprøyter, stikkpiller eller gele. Og så var det bare det at jeg spurte sykepleieren hva hun trodde var best, og uten at hun kunne gi noe faglig vitenskapelig belegg for det sa hun at "med sprøyter vet man jo at man får i seg alt" og at endel syns det var litt mye kliss med geleen og stikkpillene. Husker jo det at det var litt "grisete". Så da ble det sprøyter. Det var billigste alternativ også, uten at det har så mye å si akkurat...

Det ble vel litt "overtro" hos meg, når hun sykepleieren sa det slik hun sa det, men innerst inne vet jeg jo at stikkpiller og gele er vel utprøvd og meget sikre medikamenter, ellers ville de ikke blitt registrert. Kanskje jeg har anlegg for litt selvpining ;-b

Hei så flott da eljo, det høres virkelig bra ut! Jeg tar ut egg på fredag og du setter inn ;) Tvi,tvi for oss begge....

Håper at jeg slipper å ta de sprøytene du tar, jeg er så lei!!!! Hvor mange egg er det vanlig der du tar forsøket å sette inn, og går de andre i fryseren? vet du?

Vet du noe om når man må bestemme seg for hvor mange egg man skal sette inn, eller kan man bare si det på innsettingsdagen? Jeg er desverre usikker.....enda

Hadet bra så lenge, gleder meg til en oppdatering fra deg ;))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117653-4-befruktet/#findComment-708967
Del på andre sider

Hei så flott da eljo, det høres virkelig bra ut! Jeg tar ut egg på fredag og du setter inn ;) Tvi,tvi for oss begge....

Håper at jeg slipper å ta de sprøytene du tar, jeg er så lei!!!! Hvor mange egg er det vanlig der du tar forsøket å sette inn, og går de andre i fryseren? vet du?

Vet du noe om når man må bestemme seg for hvor mange egg man skal sette inn, eller kan man bare si det på innsettingsdagen? Jeg er desverre usikker.....enda

Hadet bra så lenge, gleder meg til en oppdatering fra deg ;))

På RH setter de inn to vanligvis, hvis det er to som er fine nok og hvis det ikke er spesielle grunner til å sette inn bare ett. De legger ikke i fryseren hvis det er mindre enn tre veldig bra egg "til overs", fordi det er dårlig overlevelse på eggene når de er nedfrosset.

Jeg ville nok gått for to egg, men det er jo ditt valg:-)

Masse lykke til på fredag!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117653-4-befruktet/#findComment-709122
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...