tillajo Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 På UL i dag hadde eggposene mine vokst seg store og fine. Det var ca. 19 poser på størrelse 14-22 mm, så de hadde vokst ganske mye de siste to dagene. Jeg kunne satt eggløsningssprøyta i dag, men Maigård mente jeg skulle ta en dag til med Gonal, så da blir det avreise og eggløsningssprøyte i morgen isteden. Passer i grunnen fint, så får vi bedre tid til å pakke og slikt. Sæduttak (operativt) blir på søndag, egguttak på mandag og innsetting torsdag. Lykke til, dere andre som er igang eller ruger ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
-73 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei,og gratulerer så langt, er det første forsøk? Jeg er så glad for å finne deg, endelig noen som skal til Danmark og ta den prosessen vi selv sikkert må gjennom. Egentlig har vi ikke kommet lenger enn at jeg sitter på nett og orienterer meg litt, + at vi har sendt søknad fra fastlegen. Men vi veit helt sikkert at mannen min er sterilisert for mange år siden, og at ingen i Fedrelandet kan hjelpe oss... Du er vel veldig spent du nå, og kanskje litt utålmodig. Det hadde vært kjempefint om du kunne fortelle meg litt om det dere har opplevd. Jeg er så spent!!! Har fått barn på hjernen, og det haster litt for mannen min "drar på åra." Jeg vil vite alt du vil fortelle! Hvordan gikk dere frem? Hvorfor måtte dere utenlands? Tar det lang tid? Hva gjøres på forhånd hjemme, og hvordan?? Mange turer til DK? Dyrt? Og aller viktist; har det tatt lang tid??? Forstår hvis du ikke har tid/ gidder å svare på alt..., men blir kjempeglad hvis jeg hører fra deg!!! Og lykke til og god tur!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 God tur og riktig lykke til. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei,og gratulerer så langt, er det første forsøk? Jeg er så glad for å finne deg, endelig noen som skal til Danmark og ta den prosessen vi selv sikkert må gjennom. Egentlig har vi ikke kommet lenger enn at jeg sitter på nett og orienterer meg litt, + at vi har sendt søknad fra fastlegen. Men vi veit helt sikkert at mannen min er sterilisert for mange år siden, og at ingen i Fedrelandet kan hjelpe oss... Du er vel veldig spent du nå, og kanskje litt utålmodig. Det hadde vært kjempefint om du kunne fortelle meg litt om det dere har opplevd. Jeg er så spent!!! Har fått barn på hjernen, og det haster litt for mannen min "drar på åra." Jeg vil vite alt du vil fortelle! Hvordan gikk dere frem? Hvorfor måtte dere utenlands? Tar det lang tid? Hva gjøres på forhånd hjemme, og hvordan?? Mange turer til DK? Dyrt? Og aller viktist; har det tatt lang tid??? Forstår hvis du ikke har tid/ gidder å svare på alt..., men blir kjempeglad hvis jeg hører fra deg!!! Og lykke til og god tur!! Hei på deg. Siden du er ny på nettet, ta en titt på www.fub.no og gå inn på forumsidene. Hvis du synes det er stille her, finner du større aktivitet der. I tillegg er det mulig å chatte også. ) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-73 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hei på deg. Siden du er ny på nettet, ta en titt på www.fub.no og gå inn på forumsidene. Hvis du synes det er stille her, finner du større aktivitet der. I tillegg er det mulig å chatte også. ) Hilsen Hei på deg! Er ikke helt inne på systemet her, var det meg du mente..? Jeg er ihvertfall ny her ja. Bra side! Synes chat'en på FUB er dårlig besøkt... Men har funnet mye "tidsfordriv" på BarniMagen (assistert befruktning)... Synes det virker som hele Norge snart sliter med barnløshet, det må da gå noen arbeidstimer??? Selv kom jeg på jobb kl. 10 og har sitti og surfa siden...FY. Vi snakkes, jeg blir her en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Hei,og gratulerer så langt, er det første forsøk? Jeg er så glad for å finne deg, endelig noen som skal til Danmark og ta den prosessen vi selv sikkert må gjennom. Egentlig har vi ikke kommet lenger enn at jeg sitter på nett og orienterer meg litt, + at vi har sendt søknad fra fastlegen. Men vi veit helt sikkert at mannen min er sterilisert for mange år siden, og at ingen i Fedrelandet kan hjelpe oss... Du er vel veldig spent du nå, og kanskje litt utålmodig. Det hadde vært kjempefint om du kunne fortelle meg litt om det dere har opplevd. Jeg er så spent!!! Har fått barn på hjernen, og det haster litt for mannen min "drar på åra." Jeg vil vite alt du vil fortelle! Hvordan gikk dere frem? Hvorfor måtte dere utenlands? Tar det lang tid? Hva gjøres på forhånd hjemme, og hvordan?? Mange turer til DK? Dyrt? Og aller viktist; har det tatt lang tid??? Forstår hvis du ikke har tid/ gidder å svare på alt..., men blir kjempeglad hvis jeg hører fra deg!!! Og lykke til og god tur!! Takk for svar, og velkommen hit ! Mannen min har tette sædledere, og derfor må vi til Danmark for operativt sæduttak. Det er 4-5 år siden vi fikk diagnosen. Han testet 0 spermier på sædprøven etter at vi allerede hadde forsøkt i 3 år. (Vi trodde det var bare å "slappe av", så skulle det sikkert løse seg uten å gå til legen.) Siden vi fort fikk vite at han ikke leverte soldater, fikk jeg en ganske kjapp utredning. De bare sjekket med UL at jeg hadde eggløsning og at det ikke var sammenvoksninger eller annet grums i livmor. Så forsøkte de å blokke ut sædlederne på mannen min (operasjon). Det var ikke vellykket, så da var vi endelig klar for Danmark. Når mannen er sterilisert, er det mulig å forsøke med reoperasjon for å åpne kanalene, men det er ikke sikkert at det går. Hvis dere ikke har lyst til det, kan dere gå rett igang med forsøk. Du bør ta en sjekk hos gynekolog for å se at alt ser bra ut hos deg. Deretter kan dere bare kontakte ønsket klinikk for å sette igang med forsøk. Jeg vil anbefale Maigård-klinikken i Århus for denne typen forsøk. De er kjempeflinke ! Dette er vårt fjerde forsøk. Vi brukte 2 forsøk på å lage datteren vår, som nå er nesten 2 år. Jeg ble gravid på begge de to første forsøkene, men aborterte første gang. Så nå reiser vi for andre gang til søskenforsøk. Denne gangen har vi nok et atskillig mer avslappet forhold enn forrige gang. Det er mye lettere å tenke at: "Går det så går det, og går det ikke så har vi i alle fall en nydelig unge og kose oss med" Dessuten har vi gjort dette så mange ganger nå, så vi vet hvordan det fungerer, og hva vi kan forvente oss og ikke. Men det er klart man er spent likevel ! Og det er kjempevanskelig å tenke på noe særlig annet når man driver på. Du kan lese mer om hvordan forsøkene foregår og slikt på www.maigaard.dk. Dessuten har det vært mye om 0 sædceller på FUB's forum i det siste. Så der kan du lese enda mer om temaet. Ønsker deg riktig lykke til videre ! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-73 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Takk for svar, og velkommen hit ! Mannen min har tette sædledere, og derfor må vi til Danmark for operativt sæduttak. Det er 4-5 år siden vi fikk diagnosen. Han testet 0 spermier på sædprøven etter at vi allerede hadde forsøkt i 3 år. (Vi trodde det var bare å "slappe av", så skulle det sikkert løse seg uten å gå til legen.) Siden vi fort fikk vite at han ikke leverte soldater, fikk jeg en ganske kjapp utredning. De bare sjekket med UL at jeg hadde eggløsning og at det ikke var sammenvoksninger eller annet grums i livmor. Så forsøkte de å blokke ut sædlederne på mannen min (operasjon). Det var ikke vellykket, så da var vi endelig klar for Danmark. Når mannen er sterilisert, er det mulig å forsøke med reoperasjon for å åpne kanalene, men det er ikke sikkert at det går. Hvis dere ikke har lyst til det, kan dere gå rett igang med forsøk. Du bør ta en sjekk hos gynekolog for å se at alt ser bra ut hos deg. Deretter kan dere bare kontakte ønsket klinikk for å sette igang med forsøk. Jeg vil anbefale Maigård-klinikken i Århus for denne typen forsøk. De er kjempeflinke ! Dette er vårt fjerde forsøk. Vi brukte 2 forsøk på å lage datteren vår, som nå er nesten 2 år. Jeg ble gravid på begge de to første forsøkene, men aborterte første gang. Så nå reiser vi for andre gang til søskenforsøk. Denne gangen har vi nok et atskillig mer avslappet forhold enn forrige gang. Det er mye lettere å tenke at: "Går det så går det, og går det ikke så har vi i alle fall en nydelig unge og kose oss med" Dessuten har vi gjort dette så mange ganger nå, så vi vet hvordan det fungerer, og hva vi kan forvente oss og ikke. Men det er klart man er spent likevel ! Og det er kjempevanskelig å tenke på noe særlig annet når man driver på. Du kan lese mer om hvordan forsøkene foregår og slikt på www.maigaard.dk. Dessuten har det vært mye om 0 sædceller på FUB's forum i det siste. Så der kan du lese enda mer om temaet. Ønsker deg riktig lykke til videre ! Klem Tusen takk, sånne som deg gir håp. Lykke til, jeg er kjempemisunnelig på dere! Jeg vil også - NÅ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-73 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Takk for svar, og velkommen hit ! Mannen min har tette sædledere, og derfor må vi til Danmark for operativt sæduttak. Det er 4-5 år siden vi fikk diagnosen. Han testet 0 spermier på sædprøven etter at vi allerede hadde forsøkt i 3 år. (Vi trodde det var bare å "slappe av", så skulle det sikkert løse seg uten å gå til legen.) Siden vi fort fikk vite at han ikke leverte soldater, fikk jeg en ganske kjapp utredning. De bare sjekket med UL at jeg hadde eggløsning og at det ikke var sammenvoksninger eller annet grums i livmor. Så forsøkte de å blokke ut sædlederne på mannen min (operasjon). Det var ikke vellykket, så da var vi endelig klar for Danmark. Når mannen er sterilisert, er det mulig å forsøke med reoperasjon for å åpne kanalene, men det er ikke sikkert at det går. Hvis dere ikke har lyst til det, kan dere gå rett igang med forsøk. Du bør ta en sjekk hos gynekolog for å se at alt ser bra ut hos deg. Deretter kan dere bare kontakte ønsket klinikk for å sette igang med forsøk. Jeg vil anbefale Maigård-klinikken i Århus for denne typen forsøk. De er kjempeflinke ! Dette er vårt fjerde forsøk. Vi brukte 2 forsøk på å lage datteren vår, som nå er nesten 2 år. Jeg ble gravid på begge de to første forsøkene, men aborterte første gang. Så nå reiser vi for andre gang til søskenforsøk. Denne gangen har vi nok et atskillig mer avslappet forhold enn forrige gang. Det er mye lettere å tenke at: "Går det så går det, og går det ikke så har vi i alle fall en nydelig unge og kose oss med" Dessuten har vi gjort dette så mange ganger nå, så vi vet hvordan det fungerer, og hva vi kan forvente oss og ikke. Men det er klart man er spent likevel ! Og det er kjempevanskelig å tenke på noe særlig annet når man driver på. Du kan lese mer om hvordan forsøkene foregår og slikt på www.maigaard.dk. Dessuten har det vært mye om 0 sædceller på FUB's forum i det siste. Så der kan du lese enda mer om temaet. Ønsker deg riktig lykke til videre ! Klem Mannen min -verdens beste-, men litt pysete. Er det noe som helst problem å hente ut noen svømmere hos ham?? Har ikke noe å si forresten. Man blir det gjort på forhånd for å teste at det er liv?? Sorry at jeg maser... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåklokke66 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Lykke til Krysser fingrene for at alt skal gå deres vei denne gangen. Klems... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Mannen min -verdens beste-, men litt pysete. Er det noe som helst problem å hente ut noen svømmere hos ham?? Har ikke noe å si forresten. Man blir det gjort på forhånd for å teste at det er liv?? Sorry at jeg maser... Nei, det tror jeg ikke kan være noe problem. Jeg mener å ha hørt at steriliserte menn noen ganger kan slutte å produsere sædceller, men dette er jeg ikke noen ekspert på. For sikkerhets skyld, kan dere kontakte Andrologisk senter i Oslo, og evt. få tatt en biopsi (vevsprøve fra testiklene). Da vil dere få et sikkert svar på at det er kurant, så dere ikke får noen ubehagelige overaskelser i så måte. Når det gjelder sæduttaket, er det bare et søtt lite inngrep (selv om det kan høres skummelt ut). Han får lokalbedøvelse, og kan kjenne et lite stikk av den. Deretter er det en liten nål som de putter veldig raskt inn, og som spretter ut igjen like fort. Det merker han ikke i det hele tatt. Da vi tok forsøk for 2-3 år siden var det litt verre. Da måtte de skjære opp og sy igjen etterpå, men det var heller ikke noe særlig vondt. Men nå har teknikkene altså blitt enda mye bedre, og det er ikke noe å grue seg for. Det vondeste nå om dagen er inngrepet i lommeboka ( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-73 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Nei, det tror jeg ikke kan være noe problem. Jeg mener å ha hørt at steriliserte menn noen ganger kan slutte å produsere sædceller, men dette er jeg ikke noen ekspert på. For sikkerhets skyld, kan dere kontakte Andrologisk senter i Oslo, og evt. få tatt en biopsi (vevsprøve fra testiklene). Da vil dere få et sikkert svar på at det er kurant, så dere ikke får noen ubehagelige overaskelser i så måte. Når det gjelder sæduttaket, er det bare et søtt lite inngrep (selv om det kan høres skummelt ut). Han får lokalbedøvelse, og kan kjenne et lite stikk av den. Deretter er det en liten nål som de putter veldig raskt inn, og som spretter ut igjen like fort. Det merker han ikke i det hele tatt. Da vi tok forsøk for 2-3 år siden var det litt verre. Da måtte de skjære opp og sy igjen etterpå, men det var heller ikke noe særlig vondt. Men nå har teknikkene altså blitt enda mye bedre, og det er ikke noe å grue seg for. Det vondeste nå om dagen er inngrepet i lommeboka ( Thank you:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NysgjerrigPeter Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Lykke til!!! Bare et spørsmål. Dette er andre gangen dere har operativt sæduttak. Kan man ikke fryse ned sædceller tatt ut operativt, eller det var kanskje en annen grunn til at det ikke ble frosset ned (trenger ikke å vite om den altså). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tillajo Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Lykke til!!! Bare et spørsmål. Dette er andre gangen dere har operativt sæduttak. Kan man ikke fryse ned sædceller tatt ut operativt, eller det var kanskje en annen grunn til at det ikke ble frosset ned (trenger ikke å vite om den altså). Joda, man kan fryse ned. Og vi har faktisk fryst noen strå også. Men man vet ikke sikkert om det vil tåle opptiningen, og om kvaliteten er like god. Dessuten er det 2 1/2 år siden vi fryste det, så det begynner å bli litt gammelt. Derfor synes vi det var like greit å bruke fersk vare. Det er ikke noen stor sak for mannen å ta ut operativt, og når vi bruker 3-pak, gjør det ingen forskjell på prisen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eljo Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Så flott, da er det bare å la det stå til :-) Håper det blir full klaff denne gangen! Skal krysse fingre osv for dere (det går jo av seg selv, for de er allerede krysset for meg selv, he he ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lone123 Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 God tur og lykke til! Håper dere lykkes denne gang. Lone123 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-710757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pluto Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Lykke til - tenker på dere! Denne gangen lykkes det helt sikkert for dere )) Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/117816-nesten-klar-til-%C3%A5-reise/#findComment-712018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.