Gå til innhold

Noen andre som har valgt donorsæd ?

Anbefalte innlegg

Gjest En som er ny på dette området

Etter mange mislykkede ICSI forsøk er vi igang med donorinseminasjon.

Vi prøver å se på dette som en ny frisk start og at det kanskje kan være mulig å gjennomføre et svangerskap.

Det virker ikke som det er så mange som har valgt dette alternativet, så jeg lurer egentlig bare på hvor mange andre er det der ute ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117871-noen-andre-som-har-valgt-donors%C3%A6d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tammi1365380565

Hei

Nei vi er ikke en stor gruppe, men vi finnes. Vi har vært igjennom 2 misslykkete forsøk, men gir oss ikke. Har et stort håp om baby. Hvis det er noe du lurer på, så er det bare å spørre. Så skal jeg svare etter beste evne

Hei!

Jeg vet ikke hvor mange barn som blir født pr. år nå, men for 7 år siden da vi fikk vårt første barn var det ca 200 barn som ble født hvert år. Jeg tror dette tallet er litt lavere nå, da det ikke var tilbud om isci den gangen. For oss er ikke isci noe alternativ da min mann ikke produserer sædceller. Men vi er lykkelige foreldre til to fine barn, som de fleste synes ligner mest på meg. Men vi får også høre at de har likheter med pappaen.

Jeg hadde flere forsøk begge gangene, så ikke gi deg dere blir foreldre til slutt skal du se.

Hvilket sykehus bruker dere foresten??

Lykke til videre!!!!!

Tammi1365380565

Hei!

Jeg vet ikke hvor mange barn som blir født pr. år nå, men for 7 år siden da vi fikk vårt første barn var det ca 200 barn som ble født hvert år. Jeg tror dette tallet er litt lavere nå, da det ikke var tilbud om isci den gangen. For oss er ikke isci noe alternativ da min mann ikke produserer sædceller. Men vi er lykkelige foreldre til to fine barn, som de fleste synes ligner mest på meg. Men vi får også høre at de har likheter med pappaen.

Jeg hadde flere forsøk begge gangene, så ikke gi deg dere blir foreldre til slutt skal du se.

Lykke til videre!!!!!

Et lite spørsmål til Tuppen

Lurte bare på hvor mange forsøk som måtte til på hvert barn? Vi har hatt 2. Todde det skulle bli lett, da alt er i orden med meg. Jeg er snart 37,da... Vil bare si at det er mosomt å høre at det går ann. Det gir jo håp...

Vi har. Har to deilige unger. Vi hadde heller ikke noe alternativ da min man ikke produserer sædceller i det hele tatt.

Ble gravid på første forsøk med førstemann, og på andre forsøk med nr 2 (inseminering).

Det er ikke noen lett avgjørelse, men vi har ikke angret et sekund.

Lykke til!

Hilsen

Hei!

Lykke til videre!!!!!

Hei !

Det var hyggelig å få svar fra noen, for det virker som om dette emnet er så fryktelig hysj, hysj.

Mannen min og jeg har hatt barneønske i snart ti år. Vi har vært igjennom fem ICSI og ett AID i løpet av de to siste årene. Vi har blitt spontant gravide tre ganger og ved assistert befruktning tre ganger, men alle graviditetene har endt i spontanaborter .

Nå i sommer var grensa nådd for vår del. Derfor har vi bestemt oss for å prøve med donorsæd. Behandlingen blir myyyyyyye lettere for både kropp og sjel.

Vi har hatt ett AID allerede, og er nå igang med vårt andre. ( I dag er min femte dag med pergotime )

Denne gangen har vi valgt behandlig på Rikshospitalet, og håper at det skal gjøre susen.

Klem fra

Annonse

Hei

Nei vi er ikke en stor gruppe, men vi finnes. Vi har vært igjennom 2 misslykkete forsøk, men gir oss ikke. Har et stort håp om baby. Hvis det er noe du lurer på, så er det bare å spørre. Så skal jeg svare etter beste evne

Hei !

Hyggelig å høre fra andre som vet hva dette innebærer !

Hvilket sykehus bruker dere ?

Jeg fikk opplyst av min lege på RH at 60 % vil oppnå graviditet i løpet av seks forsøk. Dette gjelder alle aldre og uansett årsak til fertilitesproblemene.

Lykke til med neste forsøk !

Tvi, tvi.

Klem fra

Et lite spørsmål til Tuppen

Lurte bare på hvor mange forsøk som måtte til på hvert barn? Vi har hatt 2. Todde det skulle bli lett, da alt er i orden med meg. Jeg er snart 37,da... Vil bare si at det er mosomt å høre at det går ann. Det gir jo håp...

Hei!

1. gang ble jeg gravid på 3. forsøket. Trodde det skulle gå raskere neste gang, men det gjorde det ikke. Ble gravid på 4. forsøket, men det endte i spontanabort. Ble etter det gravid på 2. forsøket.

Tammi1365380565

Hei !

Hyggelig å høre fra andre som vet hva dette innebærer !

Hvilket sykehus bruker dere ?

Jeg fikk opplyst av min lege på RH at 60 % vil oppnå graviditet i løpet av seks forsøk. Dette gjelder alle aldre og uansett årsak til fertilitesproblemene.

Lykke til med neste forsøk !

Tvi, tvi.

Klem fra

Hei igjen

Synes også det er veldig mosomt å komme i kotakt med andre som bruker donorsæd. Dette er vår eneste mulighet for å bli gravide, da min mann ikke produserer egne celler. Vi har nettopp opplevd vårt andre mislykkete forsøk. Men det gir jo håp når man hører at noen må bruke 6 behandlinger for å lykkes. Vi har hatt et babyønske siden 1997, så jeg er veldig utålmodig... Itillegg er jeg snart 37. Mitt neste forsøk blir vel i nov. Vi får behanling ved UNN

Lurer egenlig på om dere tar alternativ beh. i forbinnelse med forsøkene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...