Gå til innhold

Vondt etter trekking av visdomstann

Anbefalte innlegg

Det er 5 dager siden jeg fikk trukket en visdomstann nede. Fremdeles verker det, og jeg tar paracet daglig. Men det verker nå mest i nabo tannen, spesielt når jeg tygger på tannen, da gjør det vondt nedi tann roten.

Visdomstannen var ikke kommet ordentlig opp, og tannlegen var litt usikker på om han ville ta den, eller om det burde overlates til en spesialist.

Det endte med at han tok den fordi jeg hadde så vondt. Men jeg stusset litt på at han ikke sydde et sting eller to, ettersom tannen etterlot et ganske stort hull ned i tannkjøttet. Er det ikke vanlig å sy igjen etter fjerning av visdomstenner?? Det kommer jo mat nedi der, som jeg må prøve å pirke opp. Det er veldig ubehagelig, men jeg er redd for at det ellers vil bli betennelse.

Altså: er det vanlig å bli sydd? Og hvorfor har jeg vondt i nabo tannen 5 dager etter fjerning??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117901-vondt-etter-trekking-av-visdomstann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...