Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pga. ferie startet jeg nedregulering etter bare å ha SNAKKET med sykehuset. Hadde nesespray suprecur fra tidligere og fikk beskjed (er jeg nesten helt sikker på) om å spraye 4 ganger om dagen i to nesebor til jeg begynner med sprøyter og siden i et nesebor 4 ganger pr dag. Nå er jeg hjemme og har fått brev hvor det står:

Spray med Synarela 2 ganger per dag i begge nesebor. Etter å ha begynt med hormonsprøyter sprayer du bare i et nesebor, fortsatt 2 ganger pr dag.

Har jeg sprayet altfor mye, eller er det forskjell på suprecur og Synarela? Erfaringer etterlyses, helst før 14 i dag.......

Moro å hilse på dere :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117988-spray-forvirring-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Snodig.

Jeg har bare erfaringer med Suprecur, men fikk ALDRI beskjed om noe annet enn å spraye 4 ganger daglig, og det var det samme hvilket nesebor jeg brukte, inn kom det jo uansett. Kanskje de har tenkt på å bytte sånn vekselsvis pga, slimhinnenen eller noe sånt?

Jeg mener å vite å huske at med Synerela så sprayer man mindre enn med Suprecuren, men jeg vil ikke påstå verken det ene eller det andre om dette fordi jeg ikke har den erfaringen med det.

Ett tips til deg...klikk på søk, og se om ikke det ligger noen tidligere spørsmål inne om nesespray, Suprecur, Spraying, Synerela f.eks. Kanskje du kan snappe opp litt der?

Tror nok ikke du har sprayet for mye. Nedregulert blir du uansett. Det går nok så bra så. Lykke til

Snodig.

Jeg har bare erfaringer med Suprecur, men fikk ALDRI beskjed om noe annet enn å spraye 4 ganger daglig, og det var det samme hvilket nesebor jeg brukte, inn kom det jo uansett. Kanskje de har tenkt på å bytte sånn vekselsvis pga, slimhinnenen eller noe sånt?

Jeg mener å vite å huske at med Synerela så sprayer man mindre enn med Suprecuren, men jeg vil ikke påstå verken det ene eller det andre om dette fordi jeg ikke har den erfaringen med det.

Ett tips til deg...klikk på søk, og se om ikke det ligger noen tidligere spørsmål inne om nesespray, Suprecur, Spraying, Synerela f.eks. Kanskje du kan snappe opp litt der?

Tror nok ikke du har sprayet for mye. Nedregulert blir du uansett. Det går nok så bra så. Lykke til

Problemet er at jeg har sprayet i BEGGE neseborene ved hver spaying, altså 8 "sprut" pr dag. Får ikke tak i de på klinikken før i morgen, så jeg går tilbake til 4 sprut pr dag, som på tidligere forsøk........

Problemet er at jeg har sprayet i BEGGE neseborene ved hver spaying, altså 8 "sprut" pr dag. Får ikke tak i de på klinikken før i morgen, så jeg går tilbake til 4 sprut pr dag, som på tidligere forsøk........

Hei!

Jeg har hatt 3 forsøk og alle gangene har jeg brukt Suprecur. Og jeg har alltid bare sprayet ett nesebor om gangen. Altså 4 spray om dagen. Det kan jo hende du har fått feil informasjon, eller det kan hende at klinikken din mener det er best å spraye sånn? Tror ikke det er farlig om du sprayer for mye, da blir du ihvertfall skikkelig nedregulert ;o) Men prøv å å tak i klinikken, eller andre "fagfolk".

Lykke til! Satser på gladmelding fra deg snart, da! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...