Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt deppa i dag ja

Min samboer skulle fredag på "guttetur"/"båttur" til en by et lite stykke her vi bor. Helt greit tenkte jeg. Han må jo få ta guttetur iblant så lenge han ringer og sier fra hvor han er og slikt, pluss holder det han lover angående å komme hjem i tide etc.

Det som skjedde. Fredagen kom og gikk... han kom ikke hjem på natta. Han tok ikke telefonen når jeg ringte, slo den av. Fikk ingen kontakt med han. Jeg stod opp sju søndagsmorgenen og tok toget til oslo for å shoppe og koble av. Fremdeles ingen melding. FIkk så en kryptisk melding om at han fortjente en fyllehelg. Han var full da han skrev den. Han tok ikke telefon da jeg ringte, han slo den av igjen. Til syvende og sist kom han vraltende hjem søndagsnatta, altså natt til i dag. Jeg fant han sovende på gulvet da jeg kom hjem(jeg overnatta hos ei veninne).

Han sier han har dårlig samvittighet, men unnskyldningen hans var følgende: Ene kompisen hans hadde fått vanvittig med kjeft med dama si natta til lørdag(på grunn av at gutta kom tilbake mye senere enn lovt), dermed skulle de "straffe" henne med å spyfylle helt til søndag.

JEG ble liksom lidende på grunn av henne???? samboeren min sa at han ble så sint at han ga faen i alt. Og var på "LAG" med kompisen som fikk kjefta. Og jeg ble straffa i dragsuget?

Jeg har gått rundt siden fredag og ikke visst hvor han var, han tok ikke telefon, bare sendte kryptiske meldinger og slo av telefonen. Dette er en VOKSEN mann på snart førti år. Det er kompisen hans også.

BARNSLIGE?! Hva syns dere. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/117991-hvordan-hadde-du-reagert-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litt deppa i dag ja

Barnslig, det er jo bare fornavnet.Synes denne forklaringen hans var syyyyyltynn.

Tror nok ikke jeg hadde trodd så mye på den.

Min teori er at han rett og slett ville drikke seg drita.(det fantes ingen unnskyldning). Og han blir en stor dritt når han drikker. Han blir helt motsatt av han er edru, da er han drømmeprinsen min.

Og han bruker hersketeknikker på meg. I sta for eksempel prøvde jeg å snakke litt med han. Da sa han til meg "ja om du ikke stoler på meg så slå opp da vel". Jeg vet at han sier det der for at han skal få meg til å tie stille og bare nikke til at han skulle få gå på fylla. Han bruker å si slikt for å prøve å få meg til å tie. For jeg VET han vil ha en fremtid med meg. Vi skal snart kjøpe leilighet, og han har snakket om giftemål og barn.

Han bruker SLEIPE hersketeknikker. Jeg syns han er en stor dritt i dag.

Gjest termin april

Jeg godtar det meste men en forutsetning for at jeg gjør det er at han ringer meg og sier fra. Jeg har sagt at han kan ringe meg på mobilen og legge igjen melding (jeg slår av når jeg legger meg),så i tilfelle jeg våkner på natten så kan jeg sjekke mobilen og sove videre i stedet for å være redd for ham. Mener at å ringe er et absolutt minstekrav. Man kan rett og slett ikke gi faen i alt når man har flere enn seg selv å tenke på. Kall meg kontrollfreak eller hysterisk, men jeg mener nå det.

Gjest termin april

Min teori er at han rett og slett ville drikke seg drita.(det fantes ingen unnskyldning). Og han blir en stor dritt når han drikker. Han blir helt motsatt av han er edru, da er han drømmeprinsen min.

Og han bruker hersketeknikker på meg. I sta for eksempel prøvde jeg å snakke litt med han. Da sa han til meg "ja om du ikke stoler på meg så slå opp da vel". Jeg vet at han sier det der for at han skal få meg til å tie stille og bare nikke til at han skulle få gå på fylla. Han bruker å si slikt for å prøve å få meg til å tie. For jeg VET han vil ha en fremtid med meg. Vi skal snart kjøpe leilighet, og han har snakket om giftemål og barn.

Kanskje du bør unne ham en "drikksekkfylle", og bare være glad for at han ikke kom hjem, så får du ha ham hos deg når han er slik du liker ham...?? Gutter blir veldig annerledes med andre kompisers innvirkning.

Hvis han bruker bevisst hersketeknikker på deg, ville jeg tenkt meg både en og tyve ganger om før jeg fikk barn med han!!!

Vær forsiktig med folk som skal herske/bestemme over andre!

Annonse

Kanskje du bør unne ham en "drikksekkfylle", og bare være glad for at han ikke kom hjem, så får du ha ham hos deg når han er slik du liker ham...?? Gutter blir veldig annerledes med andre kompisers innvirkning.

Takk for svaret ditt. Det var godt å høre at andre føler det samme som meg og det ikke er jeg som er "overfølsom" og for redd for han når han ikke sier fra med sms/telefonoppringing.

Og til det du sa om at gutter blir påvirket av kompisene sine. Det er bare så UTROLIG sant når det gjelder typen min. Spesielt med han kompisen som han hadde vært mest sammen med denne helga. Han er det bare F***skap med. Og gjett hvem som dilter etter med fylletrynet sitt.

Oahhh jeg er sint. Mest fordi har prøver å få MEG til å føle meg skyldig for at jeg setter krav.

Tror jeg blir lesbisk snart

;o)

Gjest gi ikke opp

Nei, du må ikka la han herske over deg på den måten.

Neste gang svarer du bare OK, da er det slutt. Så kan han krype litt. Det trengs balanse i et forhold. Du er sikkert altfor snill og grei og han vet så inderlig godt at du for enhver pris ikke vil miste han.

Hvis han oppdager at han kan herske med deg på den måten vil han bare utvide repertoaret etter hvert, spesielt når du går gravid og senere når du er bundet til et lite barn.

Ta igjen, hvis han virkelig mener at det skal bli slutt fordi du ikke godtar ting fra han, er det verd det da? Er det slik du vil ha det i 10-20-30 år fremover. Vil du ikke heller ha en som respekterer deg??

Hvis han bruker bevisst hersketeknikker på deg, ville jeg tenkt meg både en og tyve ganger om før jeg fikk barn med han!!!

Vær forsiktig med folk som skal herske/bestemme over andre!

(Du har et nusselig nick forresten)

Ja det er sleipt med hersketeknikker. Det er ikke bra. Men la meg si igjen. Han er ikke slik når det gjelder andre ting eller når han er edru. Det er alltid når han tar en fyllehelg eller dagen etterpå når han er fyllesyk til tusen.

Det er bare så ekkelt det her. Jeg har så lyst til å dra til en samlivsrådgiver for å få tips akkurat når det gjelder det med drikkingen. For jeg sier ikke at han aldri skal drikke. Men jeg sier han skal skjerpe seg litt og alltid si ifra hvor han er. Og gjerne holde det han lover selv når han er full.

Er ganske fortvilt i dag, men det er godt når dere gir meg råd. Det blir litt enklere da liksom.

Nei, du må ikka la han herske over deg på den måten.

Neste gang svarer du bare OK, da er det slutt. Så kan han krype litt. Det trengs balanse i et forhold. Du er sikkert altfor snill og grei og han vet så inderlig godt at du for enhver pris ikke vil miste han.

Hvis han oppdager at han kan herske med deg på den måten vil han bare utvide repertoaret etter hvert, spesielt når du går gravid og senere når du er bundet til et lite barn.

Ta igjen, hvis han virkelig mener at det skal bli slutt fordi du ikke godtar ting fra han, er det verd det da? Er det slik du vil ha det i 10-20-30 år fremover. Vil du ikke heller ha en som respekterer deg??

Takk for svaret du ga meg.

Og jeg skal nok ikke gi meg. Men jeg skal vente med diskusjonen til han ikke er så fyllesyk. For han ligger på soverommet og er kjempedårlig nå. Til pass for han!

Han har ikke "utvidet repertoaret" de årene vi har vært sammen heldigvis. Han har faktisk skjerpet seg. I begynnelsen var han sløv med å si fra hvor han var og når han kom igjen. Han har vært bedre de to siste årene, men når han har "tilbakefall" er de litt ekstreme og gjør vondt for meg. Har lyst til å banke gørra ut av han egentlig. (er ikke voldelig altså).

Og det med at jeg skulle sagt "ok det er slutt", det hadde blitt krise. For jeg bor maange mil fra familien min og har møbler og felles leilighet med han. Og jeg har ingen som jeg kunne ha sovet med noen dager for å "straffe" han. Men jeg SKAL snakke med han om dette. Og blir det mange tilbakefall fremover og lite respekt, da må jeg vurdere å flytte ut.

takk for rådene du ga!

Gjest termin april

Takk for svaret ditt. Det var godt å høre at andre føler det samme som meg og det ikke er jeg som er "overfølsom" og for redd for han når han ikke sier fra med sms/telefonoppringing.

Og til det du sa om at gutter blir påvirket av kompisene sine. Det er bare så UTROLIG sant når det gjelder typen min. Spesielt med han kompisen som han hadde vært mest sammen med denne helga. Han er det bare F***skap med. Og gjett hvem som dilter etter med fylletrynet sitt.

Oahhh jeg er sint. Mest fordi har prøver å få MEG til å føle meg skyldig for at jeg setter krav.

Tror jeg blir lesbisk snart

;o)

Har du prøvd å svare litt med samme mynt? Vet det er barnslig, men det hjelper i mange tilfeller. La han føle seg litt redd og engstelig når du ikke kommer hjem til avtalt tid. Men pass på at du har "alibi" så han ikke tror at du har vært utro. Det blir ofte en unødvendig konsekvens. Gutta skal ikke ta som en selvfølge at vi damene bare sitter med hendene i fanget. Tenk hva han ville følt om han da kom drita hjem og ikke fant deg der?

(Du har et nusselig nick forresten)

Ja det er sleipt med hersketeknikker. Det er ikke bra. Men la meg si igjen. Han er ikke slik når det gjelder andre ting eller når han er edru. Det er alltid når han tar en fyllehelg eller dagen etterpå når han er fyllesyk til tusen.

Det er bare så ekkelt det her. Jeg har så lyst til å dra til en samlivsrådgiver for å få tips akkurat når det gjelder det med drikkingen. For jeg sier ikke at han aldri skal drikke. Men jeg sier han skal skjerpe seg litt og alltid si ifra hvor han er. Og gjerne holde det han lover selv når han er full.

Er ganske fortvilt i dag, men det er godt når dere gir meg råd. Det blir litt enklere da liksom.

For meg høres han skremmende ut!

"fyllehelg" - tar voksne folk virkelig det? Greit med gutteturer e.l. men fyllehelg?

Og når man i tillegg blir ekkel når man drikker, burde man kanskje vurdere å la det være?

(takk for komplimentet for nicket)

Annonse

er_det_tilfelle

dette hadde jeg rett og slett ikke godtatt. du må våkne.!! hvor gammel var det du sa han var 40? går ikke ann å skylde på kamerater. vil tippe at han har hatt seg ei eller annen. du virker oppegående, tenk deg nøye om. du må ikke la deg styre. forstår jo det at du er veldig (avhengig)glad? i han.er selv en gutt/mann , så jeg kjenner igjen mange av trekkene. vær på vakt.

Gjest litt deppa i går ja

Det var temmelig barnslig syntes jeg, og han ville nok ikke hatt min fulle tillitt ved en senere anledning.

Men hvor i alle dager shopper man på en søndag??? (Utenfor tema...)

Jeg shoppa ikke på søndagen. Han dro fredag og skulle komme igjen etter utestedene hadde stengt fredagen. Men han hadde ikke gitt pip fra seg lørdag(da dro jeg på shopping). Han kom hjem igjen først sent på natta til søndag.

Shoppa ikke søndag nei;o) Det måtte i så fall være på bensinstasjoner og plantasjen, hehe.

Han har forresten fått passet sitt påskrivd både fra meg og fra sin egen kropp(ekstremt fyllesyk). Så han gjør nok ikke dette stuntet igjen på laang tid i så fall.

Gjest litt deppa i går ja

dette hadde jeg rett og slett ikke godtatt. du må våkne.!! hvor gammel var det du sa han var 40? går ikke ann å skylde på kamerater. vil tippe at han har hatt seg ei eller annen. du virker oppegående, tenk deg nøye om. du må ikke la deg styre. forstår jo det at du er veldig (avhengig)glad? i han.er selv en gutt/mann , så jeg kjenner igjen mange av trekkene. vær på vakt.

Nå har jeg fått greie på hvor han var og har fått bekreftet det fra forskjellige hold(også fra en veninne av meg som jeg kan stole på). Han og to kamerater hadde sovet i båten(ganske stor båt). De var så fulle at de sikkert så ut som sirkusklovner tenker jeg.

Men jeg ble eitrendes forbanna på at han kunne være så egoistisk. Det går bare ikke an. Om jeg hadde gjort det samme med han hadde han fått hetta og omtrent ringt politiet.

Er litt for avhengig av han ja. Ikke på grunn av at jeg har så dårlig selvtillit eller noe, men det hadde blitt ekstremt vanskelig på grunn av at alle møbler og ting og tang jeg har her måtte fraktes maaange mil om jeg skulle flyttet tilbake til familien min. Men jeg skulle nok greid det også.

Jeg har forresten fortalt han hvor landet ligger nå og han er rimelig ydmyk. Ikke nok ydmyk etter min smak egentlig, men jeg tror ikke han gjentar dette her. Dessuten har han vært vanvittig fyllesyk. Det har fryydet meg at han har vært dårlig. Til pass for han;o)

Tusen takk for at du svarte meg. Godt å få innspill fra flere ulike hold

Jeg shoppa ikke på søndagen. Han dro fredag og skulle komme igjen etter utestedene hadde stengt fredagen. Men han hadde ikke gitt pip fra seg lørdag(da dro jeg på shopping). Han kom hjem igjen først sent på natta til søndag.

Shoppa ikke søndag nei;o) Det måtte i så fall være på bensinstasjoner og plantasjen, hehe.

Han har forresten fått passet sitt påskrivd både fra meg og fra sin egen kropp(ekstremt fyllesyk). Så han gjør nok ikke dette stuntet igjen på laang tid i så fall.

Uff... Det så nemlig ut som du hadde stått opp tidlig om morgenen for å shoppe på søndag ;-),,,, Men ok, det var nok ikke noe sjakktrekk av han dette her. Og du får fryde deg over hans elendige form, he he... Og forhåpentligvis gjør han ikke dette igjen.

er_det_tilfelle

Nå har jeg fått greie på hvor han var og har fått bekreftet det fra forskjellige hold(også fra en veninne av meg som jeg kan stole på). Han og to kamerater hadde sovet i båten(ganske stor båt). De var så fulle at de sikkert så ut som sirkusklovner tenker jeg.

Men jeg ble eitrendes forbanna på at han kunne være så egoistisk. Det går bare ikke an. Om jeg hadde gjort det samme med han hadde han fått hetta og omtrent ringt politiet.

Er litt for avhengig av han ja. Ikke på grunn av at jeg har så dårlig selvtillit eller noe, men det hadde blitt ekstremt vanskelig på grunn av at alle møbler og ting og tang jeg har her måtte fraktes maaange mil om jeg skulle flyttet tilbake til familien min. Men jeg skulle nok greid det også.

Jeg har forresten fortalt han hvor landet ligger nå og han er rimelig ydmyk. Ikke nok ydmyk etter min smak egentlig, men jeg tror ikke han gjentar dette her. Dessuten har han vært vanvittig fyllesyk. Det har fryydet meg at han har vært dårlig. Til pass for han;o)

Tusen takk for at du svarte meg. Godt å få innspill fra flere ulike hold

håper du har det bedre nå. tror jeg vet hvordan du her det, men du må ikke la fyllesyken komme han tilgode, det er jo hans egen feil. har brukt den flere ganger selv, med at, kan vi ikke vente med dette til en annen gang jeg er så fyllsyk og full av angst. virket nesten hver gang. akuratt det at det virket hver gang er jo deres egen feil, som er så forståelsefulle. ikke vær for snill. blir bare brukt mot deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...