Gå til innhold

Forelsket...

Anbefalte innlegg

Gjest MissSaigon

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år og bodd sammen i vel 4. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg elsker ham. Selvfølgelig går forholdet opp og ned. Der er perioder der jeg ikke kan forstå at jeg holder ut med ham og alt han gjør irriterer meg, men de periodene varer aldri lenge, og stort sett blir jeg varm om hjertet når jeg tenker på ham.

Men nå er jeg blitt fjollete forelsket i en annen. En som jeg traff ute på byen, snakket med noen timer, bare. Det må også innrømmes at jeg i et svakt øyeblikk også klinte med ham. Og han var god til å kysse. Jeg ble kjempekåt, men klarte å gå uten at det skjedde noen ting. Jeg VIL jo ikke bedra kjæresten min.

Men etterpå tenker jeg altså bare på denne gutten. Vi byttet telefonnummer, og har sendt et par SMS'er. Han har ringt meg en gang, og det er tydelig at han er svært begeistret for meg.

Det har jo skjedd før at jeg har blitt litt betatt av gutter jeg møter. Men det har stort sett vært at jeg har likt at de har vært interessert i meg.Jeg har blitt litt beruset av å føle meg attraktiv. I de tilfellene har det aldri skjedd noe mer enn at vi har pratet sammen. Men nå føler jeg meg altså forelsket!! Det kjennes ut omtrent som da jeg var tenåring og avstandsforelsket!

Jeg har så lyst til å møte ham i edru tilstand. Vet vel innerst inne at det ikke er lurt. Jeg kan jo risikere at jeg blir enda mer forelsket... Men det jeg håper på er at det å møte ham, vil utløse den spenningen jeg føler inni meg. At forelskelsen vil gå over...

Huff og huff. Jeg føler meg fæl. Nå ligger kjæresten min og sover, og aner ingenting om hva som foregår inne i hodet mitt. Han vet ikke at jeg har skrevet flere SMSer (som jeg riktignok ikke har sendt) til en annen. Han vet ikke at jeg faktisk tenkte på en annen da vi elsket i går. Han vet ikke at jeg forestilte meg at jeg gikk tur sammen med en annen, da vi gikk søndagstur i stad..

Jeg antar at det er normalt at man i forhold kan forelske seg eller bli betatt av andre. Men det føles så vanskelig! Tenk om han andre faktisk er den STORE kjærligheten? At det jeg har opplevd til nå, bare er småtterier?

Hvis noen har erfaringer eller synspunkter er jeg takknemmelig....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her mener jeg nok en hel masse. Ikke så mye av egne erfringer, men på alle venninners erfaringer opp gjennom årene.

Dropp det!

Hvis du med hånden på hjertet kan si du elsker han du har vært sammen med i flere år har du faktisk funnet din store kjÆrlighet. Det er ikke mange som kan si det samme etter årelange forhold.

Slett nummeret med et stort smil, og tenk " Synd for han at jeg allerede har en jeg elsker"

Hva mer kan du egentlig ønske deg? Spenning? Lyst? Begjær? Alt det er primitive reaksjoner som skjer inni hodet ditt fordi føler tiltrekking til det annet kjønn. KJÆRLIGHET er det IKKE.

Sorry, det er min menig. Jeg har nettopp nå en venninne som har begynt å SMS flørte med en annen. Lett det...for da kan du tildele personen såååå mange goe egenskaper. Men ord på mobilen er ikke annet enn det. " Tenker på deg hele tiden. Du var noe helt spesielt". "Nattakos"

Se, så lett det er!

Neste gang blir det ENDA lettere, ved å la VÆRE å bytte nummer.

Det er så inmari feigt. Hvis du vil ha en annen, gjør det slutt med kjæresten din. DA mener du det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-712190
Del på andre sider

Her mener jeg nok en hel masse. Ikke så mye av egne erfringer, men på alle venninners erfaringer opp gjennom årene.

Dropp det!

Hvis du med hånden på hjertet kan si du elsker han du har vært sammen med i flere år har du faktisk funnet din store kjÆrlighet. Det er ikke mange som kan si det samme etter årelange forhold.

Slett nummeret med et stort smil, og tenk " Synd for han at jeg allerede har en jeg elsker"

Hva mer kan du egentlig ønske deg? Spenning? Lyst? Begjær? Alt det er primitive reaksjoner som skjer inni hodet ditt fordi føler tiltrekking til det annet kjønn. KJÆRLIGHET er det IKKE.

Sorry, det er min menig. Jeg har nettopp nå en venninne som har begynt å SMS flørte med en annen. Lett det...for da kan du tildele personen såååå mange goe egenskaper. Men ord på mobilen er ikke annet enn det. " Tenker på deg hele tiden. Du var noe helt spesielt". "Nattakos"

Se, så lett det er!

Neste gang blir det ENDA lettere, ved å la VÆRE å bytte nummer.

Det er så inmari feigt. Hvis du vil ha en annen, gjør det slutt med kjæresten din. DA mener du det.

*Applaus*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-712202
Del på andre sider

Gjest girlie21

følte en stund at jeg var forelska i en annen, men bestemte meg bare for å unngå fyren en stund. det hjelp faktisk. I mitt tilfelle i hvertfall... Mitt råd vil i hvertfall være å ikke ha kontakt med ham. Om dere treffes tilfeldig igjen, og du fortsatt føler det samme.. ja, så får du vel gå den runden her en gang til med deg sjøl..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-712613
Del på andre sider

Gjest girlie21

følte en stund at jeg var forelska i en annen, men bestemte meg bare for å unngå fyren en stund. det hjelp faktisk. I mitt tilfelle i hvertfall... Mitt råd vil i hvertfall være å ikke ha kontakt med ham. Om dere treffes tilfeldig igjen, og du fortsatt føler det samme.. ja, så får du vel gå den runden her en gang til med deg sjøl..

vent! mente at hvis dere treffes igjen etter en laaaang stund! Altså et par år eller noe... Sånn umiddelbar tiltrekking kan virke veldig sterk, men jeg hadde ikke trodd på at den var ekte hvis jeg visste at jeg elsker kjæresten min..

Sånn. Nå er jeg ferdig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-712614
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertinen

Bli sulten ute, spis hjemme.

"Ta det ut" på kjærsten din.

Ja han kan være "den store kjærligheten", men han kan også være en du bare blir forelsket i. Enn om du finner ut at han du er sammen med NÅ er den store kjærligheten, så har du allerede falt for fristelsen å testet ut litt på andre kanter? Det vil være kjipt det. Og da kan det være for sent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-713529
Del på andre sider

Gjest Navnløs nå

Har hatt det nøyaktig som deg! Er også kjæreste/samboer på 6 året, og ble for en stund siden fullstendig betatt av en annen. Fantaserte om å slippe alt jeg hadde her og satse fullt på en annen. Problemet var bare at denne andre også har samboer.. Så jeg sitter nå her, og har funnet ut at egentlig har jeg det veeeldig bra!

For - når du tenker deg om så er 6 år veldig lenge. Det er ikke alle som hadde "holdt ut" så lenge med hverandre, for så å kunne si at man elsker kjæresten sin! Det går rette veien med dere!

Alle par har opp og ned-turer. Det vil du få uansett hvem du er sammen med. Dere har tydeligvis taklet det bra foreløpig, og kommet styrket ut av det.

Klart du kan velge å hoppe på den nye forelskelsen, men den vil heller ikke vare evig. Det vet du nok godt. -I få tilfeller går forelskelsen over til å elske noen, slik du har det med samboeren din nå, og slik de fleste (tror jeg) egentlig drømmer om å ha det.

Jeg lot meg selv tenke på denne andre fyren, for liksom å "få det ut", men det ble det bare verre av. Nå har jeg startet med fortrengning, og det ser ut til å funke bedre.... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-713568
Del på andre sider

laguna1365380434

Hm. Jeg har vært i din situasjon en gang, hadde verdens elskeligste kjæreste som jeg dumpet stygt og brutalt for å finne ut om en plutselig forelskelse i en annen var noe å satse på.

Hele den nye flingen varte i ca 3 måneder(Dog intense!) Før det hele ebbet ut av seg selv..

Typen ble dødssår(men vi er faktisk på talefot nå!! Gem fyr..) Og jeg hadde zipp venner igjen, alle var sinte&sure på meg da jeg kom tassende tilbake til Norge etter et par månders tid..(Flingen medførte svært impulsiv fort&gæli tur til USA..)

Når jeg satt i Oslo igjen med 2*rykende ferske brudd, blakk, jævlig og deppa syntes jeg ikke jeg hadde prioritert noe særlig lurt..

På den annen side skal man være lagd av stål for å motstå plutselige, intense forelskelser.. Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort om det hadde skjedd meg igjen, selvom jeg vet hva jeg burde..

Dette svaret har ingen moral, og jeg har egentlig ingen råd(særlig om det er råd som jeg selv skulle kunne klare å følge;))

Men det er min erfaring at sånne råintense sexpregede forelskelser gjerne brenner ut.

Min kjente jeg ikke i det hele tatt, og når vi tok oss tid til å ta en snakk, sånn godt etter at jeg hadde flyttet, solgt alt jeg eide osv, fant vi ut at det ikke var noen match made...

Min historie endte godt, jeg er venner både med den forsmådde exen, og med Amerika flingen, men jeg tror det er unntaket mer enn regelen..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118084-forelsket/#findComment-713581
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...